joi, 28 februarie 2008

Admiterea in liceu

Învăţământul preuniversitar a suferit în ultimii ani cele mai multe schimbări.
Toţi cei care au condus Ministerul Educaţiei au văzut diferit modul în care trebuie reformat sistemul. Majoritatea miniştrilor au iniţiat schimbări semnificative, spre disperarea elevilor. Coincidenţă sau nu, fiecare ministru a impus un alt sistem de admitere în liceu. Cel care a început să reformeze sistemul a fost social democratul Andrei Marga, cel care a introdus examenul de capacitate. Un alt ministru PSD, Ecaterina Andronescu, a hotărât ca elevii să fie repartizaţi la liceu cu ajutorul computerului, dar pe baza examenului de capacitate şi a mediei din anii de gimnaziu.În 2004, ministrul Alexandru Athanasiu a decis să renunţe la examenul de capacitate şi l-a înlocuit cu testele naţionale. Elevii care promovau examenul erau repartizaţi la liceu computerizat, în ordinea mediilor obţinute.La niciun an după decizia lui Athanasiu, ministrul Mihail Hărdău a propus ca testele naţionale să fie înlocuite de tezele unice. Acestea urmau să fie susţinute de elevi începând cu clasa a VII-a, iar pe baza notelor obţinute, aceştia să poată intra la liceu.Şi actualul ministru al Educaţiei, Cristian Adomniţei, a dorit să schimbe procedura de admitere în liceu prin eliminarea testelor naţionale. Potrivit proiectului legislativ propus de Adomniţei, elevii vor susţine din clasa a VII-a până în clasa a IX-a câte trei teze unice pe semestru, iar admiterea la liceu se va face pe baza mediei dintre cele 18 note obţinute la tezele din cei trei ani. Testele naţionale vor fi desfiinţate, elevii vor intra la liceu pe baza notelor de la tezele cu subiect unic, iar liceele cele mai căutate vor putea organiza examene de admitere.
Sursa: Realitatea TV
Comentariile cititorilor
Miercuri 27 februarie 2008, 11:04
Statul care investeste in EDUCATIE, investeste in SIGURANTA NATIONALA.In generatia mea statul a investit enorm, dar instituttiile statului nu au fost ale statului, trebuia sa-ti cumperi locul de munca si sa accepti spalarea creierului.Au fost repartitii guvernamentale proaste pentru profesori pentru a renunta la post si pentru a-ti cumpara catedra. Daca iti cumparai catedra trebuia sa-ti cumperi gradele didactice, sa pui masa inspectorilor si sa-i lasi pe copii sa copieze la bac, desi tu le-ai dat doi pentru copiat in cei patru ani de scoala. Pot sa povestesc cu lux de amanunte cum din al doilea profesor de chimie din Romania, (aveam doar 23 de ani in 1982) am ajuns profesor suplinitor la Liceul Economic Calimanesti si prizoniera 11 ani la Institutul de Chimie Timisoara. Pot sa povestesc cum a ajuns Alin Becsenescu, dealer de droguri la Rm.Valcea. Pot sa povestesc cum au fost eliminati din scoala acei profesori care si-au respectat elevii si parintii. Cu respect, Profesor+chimist+ofiter Cornelia Vodoiu, Academia Romana, Institutul de Chimie Timisoara
Daniela Banu: Comparati un manual de limbi straine din anii 60 dupa care puteai invata singur(parintii nu prea stiau limbi straine ca acum) cu bulibaseala manualelor de azi cand si profesorii trebuie sa stea sa... Daniela Banu: Daca d-na Zvetlana Preoteasa spune "eu, secretar de stat",cum or vorbi oare alesii prin concurs?!!!!Cred ca primul criteriu ar trebui sa fie exprimarea,respectiv folosirea corecta a... popescu catalin: Adomnitei are din partea mea nota 1.Este un ministru care nu are habar ce se intampla in scoli,si nu isi da seama cat de important este sa nu traumatizeze elevii ,profesorii si parintii cu legi ce... [Comentarii integrale]

Copiii politicienilor preferă şcoli din Marea Britanie, Italia, Elveţia şi S.U.A.

Când vine vorba de educaţie, mulţi politicieni aleg învăţământul din străinătate pentru copiii lor. La mare căutare sunt universităţile Princeton şi Stanford din Statele Unite ale Americii, universităţile din Italia, dar şi cele din Anglia, Belgia, Elveţia. Primarul capitalei, Adriean Videanu, a ales pentru fiul său o şcoală elveţiană. Andrei-Valentin, fiul cel mare al primarului, urmează cursurile la o şcoală din Geneva.Şi deputatul PSD Adrian Năstase şi-a trimis copilul să studieze în străinătate. Andrei se specializează în economie, la Milano, la Universitatea Bocconi, acolo unde se pregătesc viitorii politicieni ai Italiei.Elena Băsescu, fata cea mică a preşedintelui, a studiat economia în Statele Unite, în timp ce fiul lui Theodor Stolojan a absolvit Universitatea Cambridge. Fiica fostului premier Victor Ciorbea a ales să studieze la Harvard, după ce a facut liceul în statul american Massachusetts.Fostul vicepremier, George Copos, şi-a trimis fiica, Alexandra, la Princeton, în Statele Unite, iar vicepreşedintele PNL, Dan Radu Ruşanu, a ales pentru fata sa o universitate din Londra. În ce o priveşte pe fiica fostului ministru PSD al Muncii, Marian Sârbu, aceasta s-a şcolit la Sorbona. "Am ales să investesc în educaţia copilului meu. Scurt. Alţii investesc în maşini, în case, în orice, eu investesc în educaţia copiilor mei", a declarat Adriean Videanu, primarul Capitalei.
Sursa: Realitatea TV
Elevii performanţi din mediul rural ar putea învăţa în şcoli din oraşe, pe bază de burse Marţi 26 februarie 2008, 08:27
Elevii capabili de performanţă, dar fără posibilităţi materiale, care locuiesc în mediul rural vor putea învăţa la oraş. Senatorii au adoptat ieri legea care prevede înfiinţarea de clase speciale, a câte 25 de elevi, în reşedinţele de judeţ şi în Bucureşti, pentru copii de la ţară. În plus, copiii incluşi în aceste proiect vor primi burse anuale. Pentru acest proiect vor fi selectaţi elevi de clasa a IV-a. Copiii vor fi aleşi de către comisii speciale în funcţie de aptitudinile pentru învăţătură, dar şi de venitul familiei, care nu trebuie să depăşească o treime din salariul minim pe economie. Senatorii au respins astfel cererea de reexaminare a preşedintelui Traian Băsescu. Acesta nu a fost de acord cu legea şi a invocat mai multe motive. În opinia şefului statului, elevii de clasa a IV-a sunt prea mici pentru a fi scoşi din sânul familiei. În plus, preşedintele apreciază că legea va crea dezechilibre pentru că ar lipsi şcolile de la ţară de cei mai buni elevi. Senatul este însă camera decizională, aşa că şeful statului este obligat să promulge legea.
Sursa: Realitatea

Pactul pentru educatie

La intalnirea pe tema educatiei Basescu si-a exprimat speranta ca este ultima întâlnire înainte de o întelegere politica pentru semnarea pactului. “Obiectivul meu este sa depolitizam subiectul. Nu avem nici o solutie de crestere a competitivitatii fara sa punem accent pe educatie”, a adaugat el. “In cazul în care nu vom reforma sistemul de educatie, sacrificam România”, a subliniat presedintele, adaugând ca solutiile pentru educatie nu pot veni decât de la politicieni. El a mai remarcat ca “mult-criticatul diagnostic al Comisiei prezidentiale s-a dovedit a fi blând”, întrucât a fost “infirmat din punctul de vedere al severitatii” de evaluarile internationale, care au declasat România din punctul de vedere al sistemului de educatie “cu înca sapte locuri”. “Modernizarea sistemului atât de repede pe cât putem”, a sintetizat Basescu rolul politicienilor si a propus partidelor sa decida asupra unui pact pentru educatie care sa vizeze obiectivele fundamentale ale sistemului, în baza carora sa se întocmeasca în urmatoarele 12 luni o strategie coerenta. El a mai precizat ca a primit observatii de la un singur partid pe marginea pactului, pe care îl va lasa deschis spre semnare de catre partide, asociatii ale elevilor, studentilor si parintilor. La sfarsitul intalnirii de la Cotroceni, partidele s-au aratat de acord sa semneze pactul pentru educatie. sursahttp://www.gardianul.ro/2008/02/28/politica-c7/la_intalnirea_pe_tema_educatiei_basescu_a_incercat_sa_i_vorbeasca_lui_marko_bela_pe_limba_lui-s109917.html

miercuri, 27 februarie 2008

Elevii nu mai studiază teoria evoluţiei

Elevii ar trebui să studieze, în continuare, teoria evoluţiei şi perspectivele filosofice critice asupra religiei, consideră ONG-ul Solidaritatea pentru Libertatea de Conştiinţă.
Acesta a trimis, ieri, o scrisoare deschisă ministrului Educaţiei, prin care cere reintroducerea acestor capitole în manualele de biologie şi filosofie. În caz contrar, SLC ameninţă că va organiza o acţiune de protest, pe 26 martie şi va depune la sediul Ministerului Educaţiei toate semnăturile de sprijin ale iniţiativei
Ordinul prin care erau scoase din programele şcolare aceste teorii ştiinţifice a fost semnat în decembrie 2006, de către Mihail Hărdău, fostul ministru al Educaţiei. Ieri, la Muzeul Naţional de Istorie Naturală, SLC a iniţiat o campanie civică pe această temă. (E.L.)
http://www.gandul.info/scoala/elevii-nu-mai-studiaza-teoria-evolutiei-video.html?3934;2417070#audio
Consiliul Europei atrage atentia ca scoala ar trebui sa gaseasca un echilibru in informatiile oferite copiilor, atat din perspectiva religioasa, cat si din cea stiintifica. Excesele sau lacunele de informatii intr-unul dintre domenii incalca dreptul la informare al copiilor si exista pericolul ca mai tarziu, nefiind formati de scoala, sa se creeze indoiala si confuzie in mintile acestora. http://www.gardianul.ro/2008/02/27/societate-c12/ministerul_educatiei_dixit_ciao_darwin_-s109814.html

Mesaje pe forum

Postat de decebal la 26.02.2008 22:36O sa se ajunga ca in Statele Unite? Aici creationistii (destui la numar) isi tin odraslele acasa si le educa personal in spiritul crestin, evolutionismul e vazut ca o agresiune, un fel de brainwash-ing. Mai nou s-a inventat o teorie a creationismului stiintific, creationism religious mascat. Aud pt. prima data ca din manualele din Romania a fost scoasa teoria evolutionista. Oare ce pazesc stimabilii de la ministerul educatiei de-au dat drumul la asemenea manuale? nu observa, nu se autosesizeaza? Halal invatamint. d-le Valy, nu va lasati impresionat de popisme. Invatati copiii despre importanta stiintei.
Postat de @ valy+decebal la 26.02.2008 23:16Ce spunea Petre Tutea despre evolutie?. "Evolutia este o ipoteza de travaliu. Atat. O ipoteza de lucru."
Postat de Decebal la 27.02.2008 00:23Ipoteza de lucru, nu o simpla ipoteza. Asta presupune ca e de baza in stiinta, devine premisa pentru a concepe alte fenomene din acest punct de vedere. Religia nu este stiinta, se face acasa. N-ai nevoie sa te duci la scoala ca sa ai o religie. N-ai nevoie sa te duci la scoala sa-ti vorbeasca popa, te duci duminica la biserica pentru asta. Te duci la scoala ca sa inveti despre stiinta. Asta e rostul scolii.
Postat de Invatamantul romanes la 27.02.2008 01:32... se cam duce de rapa, iar cu asemenea specimene fara viziune la minister la ce ne-am putem astepta? Pentru cel cu Petre Tutea: argumentul tau este insuficient; conform sondajelor din Scientific American si Nature, peste 95% dintre oamenii de stiinta de top nu imbratiseaza nici o credinta religioasa (atei sau agnostici), iar o ipoteza de lucru este totusi mai buna decat un basm, precum cel cu Adam si Eva. Daca teoria evolutionista este gresita ... stiinta o va demonstra in timp.
Postat de Laal la 27.02.2008 02:26Deci, sa înteleg ca în România s-a scos Teoria Evolutiei din scoli ? Adica România prefera Evul Mediu, sute de ani de crestere în cunoastere N-AU EXISTAT pentru aceasta tara ? Un ministru incult îsi poate face de cap de parca ar fi în Iran (hm, sau in SUA) si nimeni nu zice nimic ? Incredibil. Naucitor... O noua dovada ca România nu este (înca ?) o tara civilizata si nici una de sorginte si mentalitate europeana... Si iar trebuie sa-mi crape obrazul ca m-am nascut aici, aici unde habotnicia si lipsa endemica de cultura elementara sunt ridicate -iata, din nou- la rang de virtuti nationale. Este România, deci, o tara în care nici macar Ministrul Educatiei nu a auzit ca Stiinta înseamna nici mai mult, dar nici mai putin decât ceea ce STIM, iar Credinta ceea ce CREDEM (pentru orice om normal cele doua nu se exclud !), o tara în care a fi (asa, un pic) fanatic religios e obligatoriu (ca tot ce vine de peste Ocean), iar putinii care discern (si care au aflat ca adevarurile pot fi multiple) tac, timorati, pentru a nu fi taxati de comunisti. Din nefericire se pare ca societatea româneasca se debilizeaza tot mai tare, consumatorismul isteric americanesc si lenea de a pune mâna pe o carte îndepartând-o cu pasi repezi de Spatiul Cultural European. Pacat. E multa ceata în România.
Postat de Anna la 27.02.2008 05:42Biserica se amesteca iarasi unde n-are nici o treaba, iar fostul ministru Hardau nu poate fi calificat decat drept slab de inger (SAU dezinteresat, cum doriti) pentru ca si-a permis sa semneze un asemenea decret aberant. Rusinica!
Postat de sls la 27.02.2008 07:56Eu ma inspaimant cand vad cati oameni cu priviri goale (imbecile chiar) se duc sa mangaie niste oase, numite moaste, care chipurile i-ar ajuta sa fie mai sanatosi, sa castige mai bine etc. Care "se calca in picioare" pentru o sticla de apa chioara sau un dumicat de paine, toate sfintite, zice-se (dar pline de bacterii, cu siguranta). Si ce credeti, ca ei doresc ca nepotii sau copiii lor sa invete altceva decat creationism? Pai pentru acestia se face atat tam-tam prin presa si pe cuvantul meu ca nu am auzit vreun argument solid din partea celor care sustin cu atata infocare obligativitatea religiei in scoli. Iar daca dl Hardau a fost cel care a semnat ordinul...nu pot sa-l intreb decat atat: cand analizeaza comportarea in regim static, de ex, a unei structuri ii sunt de folos cele descoperite de domnii Navier, Juravski, Steiner etc etc sau rugile fierbinti catre cel de sus?

luni, 25 februarie 2008

Ce contin manualele de religie?

Pentru că unele cărţi au capitole care incriminează alte credinţe sau curentede gândire, revizuirea lor este dorită nu doar de ONG-uri, dar şi de Ministerul Educaţiei.
Să te urci în copaci. Să dormi duminica până la ora 10,00 dimineaţa sau să te joci cu mingea pe stradă. Fapte aparent banale. Nu şi dacă citeşti Manualul de religie ortodoxă pentru clasa I, Editura Sf. Mina, Iaşi.
Autorii manualului califică faptele de mai sus ca fiind "rele", pentru cea din urmă pedepsa divină fiind aceea că "te calcă maşina". Tot o faptă "rea" este şi gestul de a nu-ţi face cruce atunci când treci prin faţa unei biserici.
Manualul citat mai sus are aprobarea Ministerului Educaţiei şi este analizat în studiul Ligii Pro Europa privind religia în şcoli, singura cercetare de acest fel efectuată la noi până acum. Cercetarea încheiată anul trecut mai arată că acelaşi tip de mesaj se întâlneşte şi în Manua­lul Alianţei Evanghelice din România, Editura Little Lamb din Suceava. La capitolul intitulat "Păcatul trebuie pedepsit" citează trunchiat din Epistola Sfântului Pavel către Romani "Plata păcatului este moartea…" (Romani 6:23). În acest fel se sugerează, spun autorii studiului, unor copii de şapte ani că moartea celor dragi se datorează păcatului săvârşit de aceştia, fără a continua fraza biblică cu " iar harul lui Dumnezeu, viaţa veşnică, în Hristos Iisus, Domnul nostru". citeste mai departe http://www.adevarul.ro/articole/ce-contin-manualele-de-religie-ale-elevilor/342604

Notele umflate de la teze desfiinteaza scolile profesionale

Pagube colaterale
26.02.2008 - Gardianul
Proiectul privind cifrele de scolarizare pentru anul scolar 2008-2009 stipuleaza un numar de locuri in clasele a IX-a de liceu mai mare cu 39.000 fata de numarul absolventilor de clasa a VIII-a. Prin notele foarte mari de la tezele unice, copiii se vor indrepta spre licee, iar cele tehnologice se vor desfiinta.Proiectul privind cifrele de scolarizare pentru anul scolar 2008-2009, care se afla inca in dezbatere publica, scoate in evidenta un aspect care va contribui nemijlocit la desfiintarea invatamantului tehnic. “In planul de scolarizare de la clasa a IX-a sunt prevazute 149.000 locuri la liceu de zi plus 90.000 de locuri la scoala de arte si meserii, adica un total de 239.000 de locuri, in totala discordanta cu numarul elevilor de clasa a VIII-a, care este, conform statisticilor de la tezele unice, de aproximativ 212.000. Astfel, doar la nivelul municipiului Bucuresti sunt cu 37% mai multe locuri decat numarul absolventilor clasei a VIII-a”, se precizeaza in informarea facuta de catre Asociatia profesionala pentru educatie si cercetare EDU CER si adresata Ministerului Educatiei si Cercetarii. Aceasta discordanta este legata, in opinia
EDU CER, de faptul ca, din acest an scolar, cand pentru prima data evaluarea elevilor de clasa a VIII-a in vederea admiterii in liceu s-a facut prin teze cu subiect unic, copiii vor alege in special clasele de la liceele teoretice citeste mai departe http://www.gardianul.ro/2008/02/26/societate-c12/notele_umflate_de_la_teze_desfiinteaza_scolile_profesionale-s109730.html

Profesorii corectori i-au furat la punctaj pe elevii din clasele a VII-a şi a VIII-a
Rezultatele incorecte vor avea repercusiuni asupra viitorului elevilor pentru că vor face parte din media de admitere la liceu
Profesorii bucureşteni care nu au fost corecţi, nu au fost sancţionaţi, în schimb au fost trimişi la cursuri de formare

Zeci, dacă nu sute de elevi din clasele a VII-a şi a VIII-a au fost furaţi la punctaj de către profesorii care le-au corectat tezele cu subiect unic. În loc să corecteze tezele respectând baremele de corectare, profesorii şi-au permis să interpreteze, în maniera proprie, răspunsurile
citeste mai departe http://www.gandul.info/scoala/profesorii-corectori-i-au-furat-la-punctaj-pe-elevii-din-clasele-a-vii-a-si-a-viii-a.html?3934;2405428

Profesorii corectori, trimisi la scoală
Profesorii care vor supraveghea, coordona sau evalua lucrările date de elevi în cadrul examenelor nationale vor trebui neapărat pregătiti, astfel încît să nu mai existe discutii că nu respectă legislatia în vigoare în astfel de situatii. Inspectoratul Scolar Judetean Neamt si Casa Corpului Didactic Neamt organizează cursuri de specializare pentru dascălii care vor vrea să facă parte din baza de date din care vor fi selectati dascălii cooptati în desfăsurarea examenelor scolare - teze cu subiecte unice, bacalaureat vezi http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?editia=20080220&pagina=1&articol=16284

Scoala europeana - scoala incluziva

In data de 16-17 februarie, la Casa Corpului Didactic Bacaua a avut loc deschiderea Programului de formare continua acreditat "Scoala europena - scoala incluziva”, program tematic si modular care se va realiza prin stagii nondisciplinare pe parcursul a 60 de ore, purtator a 15 credite profesionale transferabile.La baza acestui program de formare continua sta proiectul PHARE /2003/005-551.01.02/22 "Acces la educatie pentru grupuri dezavantajate" "Scoala atractiva si primitoare pentru toti". Deja in cadrul acestuia au fost derulate o serie de sesiuni de formare in 9 scoli pilot ale proiectului si de informare intr-un numar de 7 scoli din Bacau. Aceste aspecte s-au constituit ca si argument intemeiat pentru promovarea unui program de formare continua a cadrelor didactice despre scoala incluziva ca scoala europeana.
Scopul programului este implementarea unui sistem de valori socio-educationale care sa conduca la schimbarea perceptiei fata de scoala a tuturor factorilor, astfel incat scoala sa devina o adevarata resursa pentru comunitate.Dintre obiectivele generale amintim implicarea activa si continua a membrilor scolii si a comunitatii in combaterea discriminarii in scoala si societate, astfel incat acestia sa devina din participanti la schimbare, factori activi ai promovarii incluziunii. Cadrele didactice vor oferi servicii educationale pentru toti, indiferent ca sunt elevi inalt abilitati sau cu CES, minoritari etnic sau dezavantajati din punct de vedere economic si social, elevi obisnuiti sau tineri care au abandonat scoala si doresc sa se intoarca. Astfel se ajunge la imbunatatirea performantelor scolare ale copiilor si elevilor la prevenirea abandonului scolar.Ca obiective specifice evidentiem cunoasterea valentelor relatiei scoala-comunitate pentru dezvoltarea parteneriatelor in beneficiul ambelor parti, descoperirea modalitatilor eficiente de implicare a parintilor si intregii comunitati in viata scolii, valorificarea traditiilor comunitatii in curriculum-ul la decizia scolii pentru a asigura perenitatea lor, cunoasterea si exersarea de catre cadrele didactice a strategiilor de organizare a activitatii de predare-invatare bazate pe cooperare si interactivitate, identificarea principalelor categorii de cerinte educationale speciale in vederea construirii unui curriculum adaptat particularitatilor fiecarui copil, promovarea valorilor scolii incluzive prin respectarea principiilor incluziunii si atingerea indicatorilor sai specifici, abilitarea cadrelor didactice pentru construirea de instrumente de diferentiere si individualizare a invatarii in grupul de elevi, constientizarea de catre cadrele didactice a importantei crearii unui mediu stimulativ pentru invatare si participarea elevilor la viata scolii care urmeaza sa devina "atractiva si primitoare pentru toti”.
preluat de pe http://www.stirilocale.ro/Scoala_europeana_scoala_incluziva_IDN374534.html

duminică, 24 februarie 2008

Prototipul unei Biblioteci Digitale Mondiale, la UNESCO

Prototipul unei viitoare Biblioteci Digitale Mondiale (BNM), care va pune gratuit la dispoziţia internauţilor documente rare provenite din biblioteci şi instituţii culturale din lumea întreagă, a fost prezentat, săptămâna trecuta, la sediul UNESCO de la Paris, transmite AFP.
Concepută pentru promovarea educaţiei, cercetării şi înţelegerii între culturi, BNM (Bibliothèque numérique mondiale) va reuni cărţi, manuscrise, gravuri, hărţi şi înregistrări audio.Funcţiile de cercetare şi afişare sunt oferite, de la lansare, în şapte limbi străine: engleză, arabă, chineză, spaniolă, franceză, portugheză şi rusă.
În vederea dezvoltării viitoarei BNM a fost semnat, miercuri, un acord între UNESCO şi Biblioteca Congresului din Statele Unite, unul dintre principalii parteneri ai proiectului. (Mediafax) http://www.gandul.info/internetul/prototipul-unei-biblioteci-digitale-mondiale-unesco.html?3937;965023

vineri, 22 februarie 2008

Sindicatele cer retragerea legilor Educatiei

23.02.2008 - ZIUA
-- Confederatia Nationala Sindicala "Cartel ALFA" sprijina demersurile Federatiei Educatiei Nationale (FEN) privind retragerea pachetului de legi ale invatamantului, propuse de Ministerul Educatiei.
"Motorul demersurilor FEN il constituie faptul ca proiectele au fost elaborate fara realizarea unor studii prealabile, care sa determine o radiografie completa a situatiei actuale si cauzele problemelor cu care se confrunta invatamantul astazi. CNS "Cartel ALFA" si FEN sunt de parere ca reforma reala a invatamantului trebuie sa aiba la baza o diagnoza profesionista a sistemului, urmata de elaborarea, cu participarea tuturor actorilor din sistem (profesori, parinti, elevi, reprezentanti ai sferei politice), a unei strategii pe termen mediu si lung. Aceasta trebuie acceptata de toti actorii din sistem si asumata de clasa politica printr-un Pact pentru Educatie", sustine Bogdan Iuliu Hossu, presedintele confederatiei, intr-un comunicat.
Asa cum ati putut citi in Ziua, FEN a solicitat premierului sa retraga proiectele de legi promovate de ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, si sa initieze o dezbarere nationala despre educatia romaneasca, pentru a se stabili exact problemele si solutiile pertinente. (Magda SEVERIN)vezi http://www.ziua.ro/display.php?data=2008-02-23&id=233627

Se scumpesc manualele

Editurile cu preturi mici, scoase de la licitatie
23.02.2008 -Gardianul

Noua Metodologie privind evaluarea si aprobarea propunerilor de manuale scolare, propusa de catre Ministerul Educatiei, are în vedere scumpirea manualelor alternative cu 15-20%. O noua decizie a Ministerului Educatiei va determina ca, pentru anul scolar viitor, manualele scolare sa fie mai scumpe cu circa 15-20%. Aceasta are drept cauza scandalul din ultimii ani între editurile competitoare, deoarece la licitatii câstigau cele care ofereau pretul cel mai mic, acest criteriu fiind unul determinativ. Prin Noua Metodologie privind evaluarea, reevaluarea si aprobarea propunerilor de manuale scolare, ministerul a scazut ponderea de apreciere a criteriului pret, de la 40 de puncte la 30 de puncte. „Pentru cel mai mic pret dintre propunerile de manuale scolare la o disciplina/modul de pregatire profesionala admise în urma etapelor eliminatorii, se acorda punctajul maxim de 30 de puncte. Punctajul final al propunerii de manual scolar se calculeaza adunând suma punctajelor criteriilor generale de calitate (maxim 70 de puncte) cu punctajul pentru criteriul pret (maxim 30 de puncte)”, se stipuleaza la Anexa 1 de la criteriile pentru evaluarea propunerilor de manuale scolare(vezi http://www.edu.ro/index.php/articles/9656). În aceste conditii, la urmatoarele sedinte de licitatii, criteriul de pret „nu va mai fi fundamental, drept pentru care un singur exemplar de manual se va vinde mai scump, deoarece editurile vor fi interesate sa faca fata la celelalte criterii, adica cele legate de calitate, pentru a câstiga licitatia”, ne-a explicat un inspector de la Centrul National pentru Curriculum si Evaluare a Învatamântului Preuniversitar. Prin urmare, pentru o hârtie mai buna si o ilustratie de calitate, editurile vor plati mai mult la tipografii, cheltuiala ce se citeste mai departe http://www.gardianul.ro/2008/02/23/societate-c12/se_scumpesc_manualele_editurile_cu_preturi_mici_scoase_de_la_licitatie-s109634.html

joi, 21 februarie 2008

Basmele lui Anton Anton,zis si Anton patrat

Profesorii sunt vinovaţi că tinerii nu fac cercetare
de Raul FLOREA -Gandul 22.02.2008

„Haideti să vă spun o poveste: Dacă mă duc într-un institut şi întreb un cercetător matur cât timp e necesar pentru ca un tânăr să ajungă cercetător mi se răspunde că 12-15 ani. Dar dacă studentul meu e trimis în Franţa la specializare şi se întoarce cu doctorat şi cu articole ISI, ăla nu e cercetător? Dom’le, să vezi, că n-a făcut ucenicia... Domnilor, dacă ăia pot să formeze un cercetător bun în 5 ani, atunci şi eu pot. Eu, profesorul, greşesc pentru că nu-i dau tânărului responsabilitate”. Asta le-a spus Anton Anton, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, ministrului Adomniţei, funcţionarilor MEC şi rectorilor universităţilor militare, reuniţi în cadrul unei mese rotunde, la Universitatea Naţională de Apărare. Şeful ANCS a încercat, astfel, să arunce vina asupra asupra institutelor şi universităţilor pentru faptul că tinerii nu sunt tentaţi să se întoarcă în ţară, pentru a face cercetare, cu toate că, aşa cum tot dumnealui recunoştea, proiectele internaţionale necesită cofinanţare, iar domeniul pe care îl păstoreşte va primi 1% e la bugetul de stat abia în 2010.
Ceea ce uită preşedintele Anton este că, până în prezent, tinerii nu prea au avut motive să facă cercetare într-o ţară, în care acest domeniu a suferit ani la rândul de o subfinanţare cronică. Atâta timp cât România se află pe ultimul loc în Europa, în privinţa potenţialului inovator şi până când va beneficia de o finanţare a cercetării, similară cu cea a celorlalte state din Uniunea Europeană, povestea lui Anton rămâne o simplă filă din lugul şir de basme, prin care a fost amăgită cercetarea românească, în ultimii 17 ani. http://www.gandul.info/scoala/profesorii-vinovati-tinerii-fac-cercetare.html?3934;301421

Baremele de evaluare şi notare a tezelor unice, n-au fost respectate

22 FEBRUARIE 2008-Gandul
Profesorii corectori i-au furat la punctaj pe elevii din clasele a VII-a şi a VIII-a
de Elena LARION
Rezultatele incorecte vor avea repercusiuni asupra viitorului elevilor pentru că vor face parte din media de admitere la liceu
Profesorii bucureşteni care nu au fost corecţi, nu au fost sancţionaţi, în schimb au fost trimişi la cursuri de formare

Zeci, dacă nu sute de elevi din clasele a VII-a şi a VIII-a au fost furaţi la punctaj de către profesorii care le-au corectat tezele cu subiect unic. În loc să corecteze tezele respectând baremele de corectare, profesorii şi-au permis să interpreteze, în maniera proprie, răspunsurile.
O dovedesc zecile de sancţiuni date de către inspectoratele şcolare profesorilor evaluatori. Notele elevilor de la teze trebuie să fie corecte, pentru că sunt importante la admiterea lor în liceu. La nivelul ţării nu există o situaţie clară a lucrărilor punctate în plus sau în minus, pe nedrept, după bunul plac al profesorilor corectori şi nici un număr exact al profesorilor sancţionaţi. Aceste date încă se centralizează, la nivelul Ministerului Educaţiei.citeste mai departe http://www.gandul.info/scoala/profesorii-corectori-i-au-furat-la-punctaj-pe-elevii-din-clasele-a-vii-a-si-a-viii-a.html?3934;2405428

Mafia pune stapanire pe taberele scolare si terenurile Academiei Romane

22.02.2008 -Gardianul
Conducerea Autoritatii Nationale pentru Tineret a descoperit ca 10 tabere scolare concesionate sunt folosite in alte scopuri. Potrivit prevederilor contractuale, taberele erau concesionate pe 30 de ani, cu obligatia ca noii administratori sa pastreze obiectul de activitate. „Au fost cam 20 tabere înstrainate în acest fel, însa s-a reusit recuperarea a jumatate dintre ele. Din informatiile noastre, în cele mai multe dintre ele nu se respecta contractele încheiate si locatiile au fost transformate în restaurante, baruri, spatii pentru nunti, botezuri si chiar pentru distractii nocturne, de genul camerelor închiriate pentru alte scopuri. Ne aflam în litigiu cu acesti patroni, dar este foarte greu de recuperat. Aceste tabere date spre administrare sunt dintre cele mai bune, aflate în zone de interes cu maxim potential turistic, precum Costinesti, Eforie Nord, Sinaia, Cozia si cele din jurul Capitalei, Pustnicu I si II. Cu toate ne aflam în instante”, ne-a declarat Ionut Stroe, directorul Directiei de Programe Recreative si Divertisment pentru Tineret. http://www.gardianul.ro/2008/02/22/societate-c12/tabere_scolare_transformate_n_moteluri_de_rendez_vous-s109565.html
Alexandru Calmâcu

Familia lui Dan Voiculescu a devenit... arendaşul Academiei Române
22.02.2008 -Gandul
Prin două contracte de arendă, firmele familiei Voiculescu au preluat 2.700 hectare de teren, situate în judeţul Giurgiu.
Potrivit legislaţiei în vigoare, arendaşul GRIVCO are dreptul la subvenţii de la stat de milioane de lei
Familia lui Dan Voiculescu – prin SC Grupul Industrial Voiculescu şi Compania (GRIVCO) SA - este... arendaşul Academiei Române. Acest lucru s-a întâmplat pe data de 03.10.2007, când între arendatorul Academia Română şi arendaşul GRIVCO s-au încheiat două contracte de arendă.
Obiectul acestora îl constituie două terenuri situate în judeţele Giurgiu, respectiv în comunele Băneasa şi Gostinul, în suprafaţă totală de aproximativ 2.700 hectare. Contractele sunt încheiate pe o durată de 20 de ani, cu dreptul prelungirii pentru încă 20.
citeste mai departe http://www.gandul.info/actualitatea/familia-lui-dan-voiculescu-a-devenit-arendasul-academiei-romane.html?3927;2405594

Invăţământul aflat sub controlul statului

Educatia si îndoctrinare în sistemul de învăţământ controlat de stat-Ionela Mînzu - recenzia lucrării -Între „bunul creştin” şi „bravul român” de Luminita Murgescu

Pe scurt, care este problema cu învăţământul de stat şi cel acreditat de stat?
În primul rând, învăţământul public despre care se obişnuieşte să se spună că este gratuit este de fapt susţinut prin fonduri prelevate prin taxe şi, se ştie, taxele sunt obligatorii. Aici avem o primă agresiune: este ca şi cum cineva ar încheia sub ameninţare un contract. În plus, de la plata taxelor nu sunt excluşi cei care nu beneficiază de oferta şcolilor publice – cei care nu au copii, cei care preferă o şcoală privată etc. În al doilea rând, urmarea unei şcoli publice sau a unei şcoli acreditate de stat este obligatorie. Am putea spune, prin urmare, nu numai că încheierea contractului este făcută sub ameninţare. Nu numai că cel forţat să încheie contractul este obligat să plătească un serviciu, indiferent dacă îl doreşte sau nu; absurdul situaţiei este şi mai mare: el trebuie să şi consume un anumit tip de serviciu, indiferent dacă îi place sau nu. Privind astfel lucrurile, observaţia lui M.N. Rothbard, conform căreia şcolile publice au mai degrabă rolul unei închisori decât rolul de a împlini educaţia tinerilor, apare perfect justificată.[7] În al treilea rând, licenţele acordate şcolilor private se dau în anumite condiţii: dacă acestea au aceeaşi programă şcolară precum cea a şcolilor publice sau, cel puţin, una agreată de guvern (minister etc.).
Dacă până acum am arătat că a fost încălcată libertatea de a nu încheia un contract, acum este încălcată libertatea de a încheia un contract şi intrarea liberă pe piaţă a celor care au o ofertă educaţională diferită de cea agreată oficial. În al patrulea rând, accederea ca profesor fie într-o şcoală publică, fie într-un privată este condiţionată prin lege de formarea sa într-o şcoală de stat sau într-una acreditată de stat. În felul acesta uniformizarea ofertei educaţionale este o consecinţă aproape sigură. Un învăţământ aflat în mâna guvernului devine ideologizat şi totodată ideologizant în direcţia dorită de elitele politice ale vremii – odată prin controlul ofertei educaţionale a şcolilor publice sau private şi în al doilea rând prin obligativitatea urmării unui astfel de învăţământ.
Soluţia? Este sintetic enunţată în manifestul libertarian al lui M. N. Rothbard: „Daţi la o parte guvernul din procesul educaţional… ”. Numai astfel putem avea o „educaţie în mod genuin şi cu adevărat liberă atât în şcolile formale, cât şi în afara lor”[8].citeste pe http://misesromania.org/300/

miercuri, 20 februarie 2008

România va avea o universitate în topurile internaţionale abia în 2013

20.02.2008-Gandul
Universitatea din Bucureşti, singura din ţară care a reuşit să prindă un loc în clasamentul The Times, a ieşit anul acesta din top
Polonia şi Rusia au deja câte două universităţi în Topul 500 Shanghai, Ungaria, trei, iar Cehia, una

Marius Andruh, şeful catedrei de chimie anorganică a Universităţii din Bucureşti, decorat de curând de preşedinţie pentru activitatea ştiinţifică depusă, explică de ce nu a reuşit şi România să fie reprezentată în primele 500 de universităţi din lume: „Spre deosebire de fostele ţări socialiste, în anii ’70, din cauza influenţei Elenei Ceauşescu, România a încetat să mai publice articole ştiinţifice în revistele internaţionale. Detest nostalgia după regimul comunist, dar sovieticii şi celelalte state satelit nu au ignorat, niciodată, ştiinţa. În timp ce, în restul ţărilor din blocul comunist se făcea cercetare, în universităţile româneşti se promova masiv mediocritatea, iar profesorii de atunci au lăsat, în facultăţi, urmaşi după chipul şi asemănarea lor. Soluţia pentru ieşirea din această situaţie este publicarea în revistele internaţionale şi descurajarea articolelor care apar în reviste slabe. Apoi, trebuie chemaţi la raport toţi cei care au tocat bani publici prin proiectele de cercetare şi să spună ce au făcut şi ce nu. Elitele trebuie păstrate în ţară, pentru că nu poţi ridica nivelul universităţilor fără doctorate de calitate”. vezi http://www.gandul.info/supliment-scoala/romania-va-avea-o-universitate-in-topurile-internationale-abia-in-2013.html?6456;2400475

Război cu Ministerul Educaţiei pentru copiii supradotaţi

Învăţământul românesc este învechit, falimentar şi încurajeaza tocitul. Este un sistem mafiot care îi pune pe elevi să ia meditaţii şi să cumpare culegerile propriilor lor profesori.
sursaTVR
Acestea sunt acuzaţiile unui dascăl care şi-a vândut casa şi maşina pentru a-i susţine pe copiii supradotaţi din România. Profesorul doreşte să implementeze un nou sistem în România, Gifted Education, bazat pe învăţarea diferenţiată, care încurajează aptitudinile copiilor.
Ministerul Educaţiei e reticent la aceste metode, care, spun inspectorii, şi-au dovedit ineficienţa în alte ţări. video http://www.tvr.ro/articol.php?id=30255&c=131

comentarii pe forum

15-02-2008, ora 07:54
Acelasi sistem de invatamant exista in unele scoli din Germania, si sunt considerate cele mai bune. Cred ca ar trebui trimisi din nou la scoala persoanele cu putere de decizie din minister ca sa invete \"stiinta conducerii\", cum s-o numi oare ??!!. • mary
15-02-2008, ora 02:57
Am copii la scoala in America-Chicago si intr-adevar asa e invatamantul aici diferentiat si nu e un invatamant falimentar....Elevii isi aleg cursurile pe care vor sa le faca tinand cont de aptitudile lor si de programa minima pentru a gradua. In cadrul fiecarui curs exista 3-4 nivele de invatare. Romania are copii destepti, e pacat ca trebuie sa faca aceleasi materii indiferent ce doreste sa urmeze si sa fie in aceeasi clasa indiferent de cat-ii de inteligent si harnic. • Maria


Război între Ministerul Educaţiei şi ONG-uri pentru supradotaţi
Curentul 21.02.2008
În anul 2005 s-a iniţiat un proiect care susţinea educaţia de excelenţă. În completare, anul trecut, conservatorii lui Voiculescu au reuşit să-i convingă pe colegii parlamentari să voteze Legea 17, ce stipulează educaţia de excelenţă, numai că ministrul liberal Cristian Adomniţei uită că face parte dintr-un guvern ce trebuie să îşi respecte obligaţiile politice.Acum, secretarul de stat din Ministerul Educaţiei, Zvetlana Preoteasa, a reuşit ca, prin afirmaţiile sale făcute la postul public de televiziune, să-i isterizeze pe cei care au iniţiat proiectul educaţiei de excelenţă. Aceasta a spus despre Florian Colgeac că îşi doreşte pentru copiii supradotaţi din România un centru în care geniile din ţară să fie pregătite ca să câştige Premiul Nobel. În opinia oficialului Ministerului, "trebuie să existe baza materială necesară, trebuie să îl rupi de colectivul în care a fost format. Şi, uitaţi-vă la Statele Unite, ei au avut astfel de centre şi au început să le închidă". În replică, Florian Colgeac spune că organizaţia pe care o conduce
citeste mai departe http://www.curentul.ro/index.php/Social/Razboi-intre-Ministerul-Educatiei-si-ONG-uri-pentru-supradotati.html

SCRISOARE DESCHISA MINISTERULUI EDUCATIEI, CLUBULUI ROMAN DE PRESA, PRESEDINTELUI ROMANIEI, PARLAMENTULUI ROMANIEI, GUVERNULUI ROMANIEI, COMISIILOR DE EDUCATIE SI CULTURA
Data: 20 Februarie 2008
Pentru buna informare a opiniei publice, IRSCA Gifted Education si Consortiul EDUGATE doresc sa faca cateva precizari referitoare la declaratiile doamnei prof. Zvetlana Preoteasa - secretar de stat pentru invatamant preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii, aparute in cadrul unei stiri in 14 februarie 2008, a Televiziunii Romane, cu titlul „Razboi cu Ministerul Educatiei pentru copiii supradotati": http://www.tvr.ro/articol.php?id=30255&c=131
Afirmatiile Secretarului de Stat, Zvetlana Preoteasa pe postul TVR2 sunt:
„Dansu' isi doreste un centru in care geniile din Romania sa fie pregatite ca sa castige Premiul Nobel. Trebuie sa ai baza materiala necesara, trebuie sa il rupi de familie, trebuie sa il rupi de colectivul in care a fost format. Si, uitati-va la Statele Unite, ei au avut astfel de centre si au inceput sa le inchida."
Intregul text al Scrisorii Deschise poate fi descarcat de la adresa: http://www.supradotati.ro/resurse/scrisoare_deschisa.pdf
Sustinem cu documente, cu legislatie si recomandari internationale proiectul Educatiei de excelenta in Romania, initiat in 2005 de organizatia noastra - desfiintand afirmatiile lipsite de orice sustinere reala, competenta, sau aprofundare a subiectului.
Daca excelenta in educatie costa, cat costa lipsa de excelenta in educatie, de expertiza si responsabilitate prin consecintele colaterale pe care le produce?
Cat ne costa pe noi ministri pusi politic in educatie in locul unor specialisti, cat costa deciziile si luptele politice asupra dezvoltarii nationale sau a dinamicii fortei de munca?
Daca acum tinerii prefera sa paraseasca tara din cauza lipsei de excelenta in administratie, cat ar costa introducerea excelentei in educatia copiilor, tinerilor sau adultilor si cat ne costa evitarea sau ignorarea acesteia?
Cati bani au fost risipiti sau furati in loc sa se creeze baza materiala a dezvoltarii Romaniei?
Cat despre centrele din SUA - acestea sunt in permanenta dezvoltare:http://www.nagc.org/http://www.nagc.org/index.aspx?id=37http://www.gifted.uconn.edu/nrcgt/resource.html
Nu intelegem ca educatia sa fie terenul luptelor politice. Nu intelegem ca legea 17/2007 ce stipuleaza educatia de excelenta, promovata de PC si votata cu unanimitate de voturi de parlament sa fie ignorata de un ministru PNL.
Noi urmarim interesul national, dezvoltarea durabila a Romaniei, si nu circul politic.
IRSCA Gifted Education"We promote the human being who is a creator" http://www.supradotati.ro/
Proud Founder and Initiator of EDUGATE
http://www.edu-gate.ro/

marți, 19 februarie 2008

Scoala care deformeaza

Studentii, elevii, presa, organizatiile neguvernamentale continua sa atraga atentia asupra coruptiei din scoli si universitati. Nu mai este nici un secret pentru nimeni: in scolile si, mai ales, in universitatile noastre se da si se ia spaga. Ceea ce este frapant este ca dintre toate acuzatiile care ne trec pe la urechi zilnic nu se alege nimic. Nici un profesor nu-si pierde catedra, ce sa mai vorbim de infundatul puscariei. Practicile defectuoase sint atit de inradacinate in sistem incit sint percepute ca fiind naturale. In Romania, elevii si dascalii lor se confrunta zilnic cu abuzuri si discriminari cauzate de coruptie. Efectele coruptiei, mici, dar generalizate, nu sint doar cele care tin de etica sau de justitie, ci acestea lasa urme mult mai adinci in intreaga societate. Imaginati-va ce este in sufletul unui elev venit la scoala sa invete si care este notat la fel sau mai prost decit colegul sau cu parinti mai avuti sau mai influenti. Ce credeti ca va ajunge el sa valorizeze? Cartea? Invatatura? Sau faptul ca este mai bine daca te descurci si practici coruptia?citeste mai departe http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6953&art=338&cHash=0bd5253efo

Vicepreşedintele Bundestagului critică dur guvernul României
Susanne Kastner, vicepreşedinte al Parlamentului german, dar şi preşedinte al unei fundaţii ce activează în România, a criticat dur azi Guvernul Tăriceanu, pe care îl acuză că este preocupat doar de "îmbogăţirea bogaţilor".
Intitulată "Guvernul Flat-Tax-Tăriceanu orb faţă de problemele sociale" ("flat tax" înseamnă cotă unică de impozitare în limba engleză - n.r.), declaraţia de presă a Susannei Kastner, membră a Partidului Social-Democrat (SPD), preşedinte al Grupului parlamentar de prietenie germano-român şi vicepreşedinte al Bundestagului, adoptă un ton foarte dur faţă de Executivul din România, al cărui scop pare să fie, în opinia parlamentarului german, asigurarea condiţiilor necesare "pentru ca bogaţii să devină şi mai bogaţi, în timp ce soarta celor neajutoraţi nu se regăseşte pe agenda Palatului Victoria".
"Dacă privesc realităţile din România sunt tentată să cred că unica ţintă a guvernului este să asigure condiţiile necesare pentru ca bogaţii să devină şi mai bogaţi, în timp ce soarta celor neajutoraţi nu se regăseşte pe agenda Palatului Victoria", a declarat Susanne Kastner în conferinţa de presă de azi. citeste mai departe http://www.adevarul.ro/articole/vicepresedintele-bundestagului-critica-dur-guvernul-romaniei/341933

duminică, 17 februarie 2008

Adrian Gorun sare la gâtul echipei lui Adomniţei

Fostul secretar general al Ministerului Educaţiei anunţă dezvăluiri „interesante” despre şeful corpului de control al MECT

Reales, ieri, cu unanimitate de voturi în funcţia de rector al Universităţii „Constantin Brâncuşi” din Târgu Jiu, Adrian Gorun, i-a atacat dur pe şeful corpului de control din Ministerul Educaţiei, Gabriel Ispas şi pe secretarii de stat Remus Pricopie şi Zvetlana Preoteasa, caracterizându-i drept incompetenţi.
„Sunt oameni cu CV-uri slabe în faţa unor oameni cu capacităţi. I-a impus Ecaterina Andronescu. Ministrul şi-a respectat cuvântul, a creat poziţii pentru ei, iar ei îşi încalcă acum cuvântul”, a spus şeful universităţii gorjene, adăugând că reforma din învăţământ stă sub auspiciile „forţelor politice de stânga”.citeste mai departe http://www.gandul.info/scoala/adrian-gorun-sare-la-gatul-echipei-lui-adomnitei.html?3934;2391685
Gorun atacă ministerul, rectorii militari îşi rezervă noi mandate, SNSPA-ul sfidează legislaţia
de Raul FLOREA 18 FEBRUARIE 2008

Fostul secretar general al MECT, care a depus în urma schimbării sale din funcţie, o plângere penală împotriva premierului Tăriceanu, a declarat, de asemenea, că, în decurs de o săptămână, va face dezvăluiri "interesante" despre şeful corpului de control din minister, Gabriel Ispas.citeste mai departe http://www.gandul.info/scoala/gorun-ataca-ministerul-rectorii-militari-isi-rezerva-noi-mandate-snspa-ul-sfideaza-legislatia.html?3934;2394910

Adomniţei, ministrul Instruirii, reclamat şi la Consiliul Europei

În vreme ce profesorii sunt bătuţi la ore, 20 la sută dintre elevi se droghează, violenţa din şcoli a atins cote inimaginabile, învăţământul superior este pur teoretic şi neperformant, iar pachetul de legi ale Educaţiei a devenit motiv de dispută politicianistă în an electoral.Considerând că educaţia din România a devenit un teatru de răfuieli electorale, oficialii Uniunii Studenţilor din România şi cei ai Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi - Învăţământ Preuniversitar solicită deplasarea dezbaterilor asupra pachetului de legi ale învăţământului din zona politică în cea academică. În acest sens, s-a făcut propunerea ca să existe o comisie formată din reprezentanţi ai Academiei Române, ai Consiliului Naţional al Rectorilor, ai federaţiilor studenţeşti naţionale, ai sindicatelor din învăţământ, ai Consiliului Naţional al Elevilor, ai părinţilor şi ai mediului privat de afaceri, care să aibă drept scop elaborarea strategiei naţionale pentru învăţământul românesc şi redactarea legilor Educaţiei citeste mai departe http://www.curentul.ro/index.php/Social/Adomnitei-ministrul-Instruirii-reclamat-si-la-Consiliul-Europei.html

Legile educatiei refuza performanta. Clasele de elita dau frisoane ministerului
18.02.2008 -Gardianul
Prima etapa de consultari asupra noului pachet legislativ din invatamant s-a incheiat. Ministerul Educatiei nici nu vrea sa auda ca in scoli si licee, acolo unde exista, sa se formeze clase de elita pentru elevii supradotati.Ultima zi de consultari asupra pachetului legislativ din Educatie a produs o noua reactie privind inutilitatea acestui demers. Mai multe agentii independente, precum si asociatiile de parinti au constatat ca nu se stipuleaza nici o reglementare in baza careia unitatile liceale sa poata crea clase de elita pentru elevii dotati. „Nu s-a creat nici un fel de strategie in acest sens pentru ca nu intereseaza pe nimeni. In Japonia, acest lucru este pe punctul de a se finaliza, dupa ce bazele reformei din educatie s-au incheiat demult si cu succes. Ministerul de resort din aceasta tara a constatat ca se exporta masiv creiere supradotate, fapt pentru care tara duce o mare lipsa de forta de munca cu un inalt grad de calificare. In Europa se manifesta acelasi curent, deoarece, tot la fel, se inregistreaza un mare exod de tineri inteligenti peste Ocean. Ministerul Educatiei din Romania se fereste sa ia o asemenea masura, preferand sa
-i lase pe tinerii foarte dotati in mijlocul unor clase de nivel mediu. citeste mai departe http://www.gardianul.ro/2008/02/18/societate-c12/legile_educatiei_refuza_performanta_clasele_de_elita_dau_frisoane_ministerului-s109313.html

POLITICA in scoli

"Scoateţi odată cortegiul funerar din curtea şcolii!"
15/02/2008 -Jurnalul National

"Undeva, nu foarte departe de Piteşti, şi doar la şapte km de vestitul Rucăr, se află Dâmbovicioara. O comună cu un mirific potenţial turistic. Subiectul povestirii mele este şcoala din sat. Pentru că sunt copii cam puţini, a trebuit să se formeze clasa de simultan. Cei de la ţară ştiu despre ce vorbesc, adică cei din clasa I învaţă cu cei din clasa a III-a. Cum este o şcoală de sat, mi-am propus ca băiatul meu, care acum «studiază» la Podu Dâmboviţei, să aibă aceleaşi şanse cu copilul prietenei mele din Bucureşti. E o nebunie să creadă cineva că se poate întâmpla aşa ceva! Nu are rost să discutăm de cum se chinuiesc profesorii şi învăţătorii de aici să respecte programa, dar mă gândeam că măcar condiţiile să fie cât de cât asemănătoare.La şedinţa cu părinţii mi-am spus punctul de vedere, cum văd eu că ar trebui să arate clasa şi şcoala. Cum era de aşteptat, celelalte mame m-au ales reprezentantă.citeste mai departe http://www.jurnalul.ro/articole/117031/-scoateti-odata-cortegiul-funerar-din-curtea-scolii!
Comentariu
vai de noi ! scris de GEO 15/02/2008 08:16:10 Considerand ca Inspectorul general scolar in cauza este un mic "puisor" pe langa alte functii din minister va dati seama ce invatamant se face in tara aceasta numita ROMANIA. Se spune ca in scoala nu se face politica dar un inspector general scolar din prima zi de numire incepe o intensa propaganda in favoarea partidului care l-a propulsat in functie

LA PUTERE (Marţi, 12 februarie 2008, 23:22)
Noul P.C.R. [anonim]
Responsabilitatea este intotdeauna a celor care cheltuiesc banii nostri ca sa ramana LA PUTERE si in OPOZITIA (PSD) care sustine PUTEREA ,pentru unicul lor scop din ultimii 3 ani, acela de a se opune Reformelor.
GUVERN=PSD+PNL,
PARLAMENT=PSD+PNLSRI=PSD,
SIE=PNL,
TVR1=PSD, CNA=PSD,
CNSAS=PSD+PNLCSM = PSDRAAPPS = PNL
Curtea de conturi=PNL
Corpul de control al Primului Ministru = PNL
Corpul de control al fiecarui minister = PNL+UDMRCCR = PSD+PNL+PD
Ministerul de Justitie = PNL
Ministerul Economiei = PNL
Ministerul Transporturilor = PNL
Guvernul + Marius Oprea, care au scos Ordonanta CNSAS prin care magistratii si candidatii in alegeri NU MAI SUNT VERIFICATI = PNL
Ce tarziu VAD europenii ceva de domeniul evidentei...!Probabil ca se uita numai la Televizor.
Mesaj preluat de pe http://www.hotnews.ro/stiri-esential-2342362-romania-este-cale-piarda-10-ani

sâmbătă, 16 februarie 2008

Scrisori deschise ptr.stoparea promovarii pachetului legislativ, catre Parlamentul Romaniei

Scrisoare deschisa catre Min.Educ. si Cercetarii ,a
FEDERATIEI NATIONALE A ASOCIATIILOR DE PARINTI - INVATAMANT PREUNIVERSITAR ,FNAP-IP
15.febr.2008
Domnule Ministru,
Elaborarea unor legi coerente ale educatiei presupune parcurgerea unor etape care au ca punct de pornire o analiza a situatiei existente, o strategie si obiective bine definite si cuantificabile in domeniu si nu o incercare de cosmetizare a unei legislatii invechite si necorelate cu cerintele Uniunii Europene. In invatamantul romanesc este nevoie de o schimbare structurala, de fond , de o strategie si nu de incercari disperate de a cosmetiza ceea ce exista deja. In 17 ani au fost facute cosmetizari, am fost intr-o continua tranzitie care si-a lasat amprenta adanc asupra copiilor nostri, cobai a balbaielilor din sistem, acum este nevoie de o schimbare majora care sa aiba in centrul preocuparilor „elevul” . Cat o sa mai dureze pana cand MedCT se va trezi si va intelege ca datoreaza copiilor o reforma adevarata si nu o legislatie incoerenta, inadecvata si depasita? Ministerul Educatiei este un Minister al Instruirii care, inclusiv cu acest proiect de lege, nu face altceva decat sa-si asigure si sa-si consolideze pozitia , fara sa recunoasca faptul ca structurile sale, exista pentru ca in Romania sunt copii si ca acestia au si parinti. Domnule Ministru, dumneavoastra sunteti in slujba noastra, a copiilor si parintilor din Romania! Aveti datoria morala sa va indreptati privirea catre copii si sa va puteti uita in ochii parintilor lor! De foarte mult timp scoala romaneasca este un camp al bataliilor politice. Educatia-Prioritate Nationala? Declaratii electorale! Pe masura ce timpul a trecut, scoala a fost politizata tot mai mult, iar copii nostri folositi numai pentru incercarile disperate in castigarea luptelor pentru putere. A fost lansat in dezbatere publica un nou pachet legislativ. In incercarea dumneavoastra de a impune ceva, nu ati dorit o discutie constructiva si coerenta cu organizatia de parinti cu care aveti semnat un acord in acest sens . De ce va este frica de parinti, D-le Ministru? Si ei sunt electoratul dumneavoastra caruia va trebui sa-i dati socoteala ! In toata aceasta perioada de dezbatere publica ati preferat sa discutati izolat cu parinti, izolati, care nu si-au putut exprima clar punctul de vedere. Ca si Federatie Nationala recunoscuta pe plan european, membru afiliat al Asociatiei Europene a Parintilor care functioneaza pe langa Consiliul Europei, nerecunoscuta de catre MedCT, in ciuda acordului de parteneriat „EDU-PART”, va solicitam sa stopati promovarea pachetului legislativ catre Parlamentul Romaniei si in nici un caz sa nu va folositi la poza si declaratia de final de acordul parintilor. Va notificam faptul ca ne vom adresa in acest sens si Parlamentului si Consiliului Europei . Atasat, chiar daca nu ati dorit, va transmitem punctele noastre de vedere pentru fiecare text al propunerii de Lege, cu amendamentul ca aceasta nu este decat o alta incercare de cosmetizare si nu strategia si reforma structurala de fond de care are nevoie sistemul educational.
Mihaela Guna , Presedinte FNAP-IP

2.Scrisoarea deschisa FEN
din 6 februarie 2008 Către Guvernul României
Domnule prim-ministru,Tariceanu
Şcoala românească a fost după revoluţie un ring al luptelor politice dintre putere şi opoziţie care a dus la degradarea ideii de educaţie. „Modelele de succes“ ale vremurilor pe care le trăim sunt maneliştii, infractorii şi inculţii care s-au îmbogăţit peste noapte. Ne aflăm în faţa pericolului iminent al reînvierii „principiului“ Epocii de aur: „Ei se fac că ne plătesc, noi ne facem că muncim!“. Toţi ştim ceea ce se întâmplă la ora actuală în şcoli şi universităţi însă niciunul dintre noi nu are curajul să spună adevărul. Pe zi ce trece ne îmbătăm cu apă rece că şcoala românească va renaşte din propria-i cenuşă ca pasărea Phoenix, însă acest lucru nu se va întâmpla. Mai mult, prin deciziile care se iau, ne afundăm şi mai rău într-o văgăună fără ieşire.Sunt mulţi cei care, datorită posibilităţilor materiale, şi-au trimis copiii să studieze în străinătate, dar sunt însă şi mai mulţi care nu au aceste posibilităţi şi, din păcate, nepermis de mulţi care nu-şi mai permit să-i ţină la şcoală nici în România. Pentru ei, domnule prim-ministru, trebuie să ne aşezăm la masa negocierilor şi să găsim soluţiile cele mai bune pentru viitorul învăţământului românesc. Pachetul de legi pe care Guvernul îl girează prin ministrul Educaţiei, Cristian Adomniţei, nu rezolvă marile probleme ale învăţământului, nu oferă nimic nou.citeste mai departe http://www.scoalaromaneasca.ro/index.php?nav=viewpage&id_parent=52&id=1006&edition=2-2008
Cu deosebită prietenie,
Cătălin Croitoru,Preşedinte FEN

FNAP-IP critica manualele si programele scolare

Manualele si programele scolare, criticate de asociatiile de parinti
16.02.2008-Gardianul
Asociatiile parintilor i-au solicitat ministrului educatiei sa restructureze programele scolare, iar manualele sa fie aprobate doar dupa dezbaterile publice. Totodata, acestea cer reducerea numarului de ore pentru elevi.Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti (FNAP) a trimis o scrisoare deschisa ministrului educatiei, Cristian Adomnitei, prin care ii cere acestuia sa opereze modificari importante in sistem. „Manualele trebuie sa fie puse în dezbatere publica, sa îndeplineasca niste cerinte. Nu stim cum au fost aprobate pâna acum, nu sunt corelate cu programele scolare, au o maniera de prezentare greoaie. Înainte de a intra în licitatie, ele trebuie sa fie postate pe internet, impreuna cu criteriile de evaluare si cv-urile autorilor, pentru a fi votate. Sa nu fie mai mult de 3 manuale alternative pe obiect de studiu”, se precizeaza în scrisoarea deschisa adresata ministrului educatiei, Cristian Adomnitei. Totodata, FNAP solicita „ca pentru disciplina Religie sa se aiba în vedere numai varianta de disciplina optionala, nu ca disciplina în cadrul trunchiului obligatoriu”.
citeste mai departe http://www.gardianul.ro/2008/02/16/societate-c12/manualele_si_programele_scolare_criticate_de_asociatiile_de_parinti-s109242.html

joi, 14 februarie 2008

Studiu: Profesorii consideră că materia şcolară e nefolositoare

Joi 14 februarie 2008, 10:19-Realitatea
Învăţământul românesc nu este nici prea bun, dar nici rău. Asta cred peste jumătate dintre dascălii care au răspuns unui studiu guvernamental despre starea învăţământului. Profesorii, la fel ca şi elevii, sunt obosiţi de programa şcolară prea încărcată, prost structurată şi uneori inutilă. Doar doi din zece profesori cred că învăţământul nostru este foarte bun. Cei mai mulţi îl consideră mediu. Aproape jumătate dintre dascăli susţin că principala problemă o reprezintă materia prea încărcată. 19% dintre profesori dau vina pe salariile mici, iar 16% se plâng de dotarea sărăcăcioasă.În şcolile lor, profesorii se plâng şi că elevii sunt tot mai obraznci şi chiar violenţi, pentru că nu-i mai interesează şcoala.Majoritatea cadrelor didactice spun că materia şcolară este prea multă, nefolositoare, prost structurată şi dificil de predat. Totuşi, sunt de părere că lecţiile vor fi de folos elevilor, iar 53% dintre dascăli cred că învăţământul românesc este mai bun decât cel din Occident, în timp ce jumătate spun că învăţământul din perioada socialistă era mai bun decât cel din prezent.citeste mai departe http://www.realitatea.net/145326_Studiu--Profesorii-considera-ca-materia-scolara-e-nefolositoare-.html
http://www.realitatea.net/144867_Elevii-sunt-nemultumiti-de-calitatea-invatamantului-romanesc-.html

Scoala romåneasca, in impas

Traditia scolii din comunism face meditatiile o necesitate
14.02.2008
Piata meditatiilor din România este mai mare decât in orice alta tara occidentala. Specialistii spun ca acest lucru ni se trage, pe de-o parte, de pe vremea regimului comunist si, pe de alta parte, din cauza disfunctionalitatilor din sistem. Un studiu guvernamental arata ca piata meditatiilor se ridica la 200 de milioane de euro, iar motivul principal pentru care elevii apeleaza la aceasta metoda este intelegerea mai buna a informatiilor pe care le primesc la scoala. Studiul mai releva ca peste jumatate dintre copiii intre 14 si 18 ani deja se gândesc sa-si deschida o afacere, iar o treime dintre acestia s-au gândit sa plece in strainatate.Mare parte din problemele cu care se confrunta in momentul acesta sistemul de educatie din Romania se datoreaza mostenirii de pe vremea comunismului, dar si lipsei de preocupare a guvernantilor de inlocuire a acestuia cu o alta metoda viabila de predare. Totul a inceput in anii ’70, cand s-au interzis avorturile, iar populatia de elevi s-a marit substantial, institutiile de invatamant devenind neincapatoare. „Se ajunsese deja la patru schimburi, iar atunci cand unii copii abia s
e trezeau, ceilalti terminau deja scoala“, a explicat sociologul Alfred Bulai, presedinte al Agentiei pentru Strategii Guvernamentale citeste mai departe http://www.gardianul.ro/2008/02/14/linia_fierbinte-c24/scoala_rom_neasca_in_impas_traditia_scolii_din_comunism_face_meditatiile_o_necesitate-s109102.html
Comentarii pe forum
Elma (2008-02-13 22:14:03)De ce meditatii?
Am doi copii,baiatul inginer cu licenta de anul trecut,fiica mea doctorita rezident anul 2.Nu am chetuiet nici un leu pentru meditatii.Am reusit la facultati la locurile fara plata.Au terminat cu medii peste 9,5o facultatea,tot fara a da nici o spaga.Copiii din ziua de azi nu mai stiu sa invete cu atitea canale la Tv,cu atita internet.Si fie vorba intre noi,profesorii meditatori iau banii degeaba.Dar nu-i prost cine maninca 7 paini.Este prost cine i le da.
Andrei (2008-02-13 22:16:07)
Ce meditatii se faceau pe timpul comunistilor
Scoala din Occident este asa de grozava, incat importa masiv creiere din tarile fost-comuniste pe care insa oficial la acuza ca ar avea probleme in invatamant.Asta e o ipocrizie fara margini.2.Pe vremea comunistilor nu se prea faceau meditatii, insa se faceau cercuri scolare, copiii erau interesati in olimpiade,balcaniade etc.Acum ne-am facut occidentali, luam droguri si stam numai cu muzica tampita in cap.
ANGI (2008-02-13 23:22:41)PT ELMA
ATUNCI NU ERA ASA INCARCATA PROGRAMA SCOLARA , DEVENITA UN MUNTE DE INFORMATII ! DECI NU SE COMPARA !!!
Midia (2008-02-14 00:04:48)
De acord...
De acord cu Elma si Andrei. Nu stiu insa de unde a scos acel domn Bulai chestia cu invatatul pe patru schimburi ? In ceea ce il priveste pe autorul articolului, am indoieli in ce priveste capacitatea lui de analiza.
Academicianul (2008-02-14 00:31:13)
Chiar nu v-ati prins?
Occidentalii importa varfuri din Ro, care au invatat dupa carti occidentale,nu romanesti.Nu intelegeti ca sist romanesc de inavatamant n-a fost performant niciodata?Cate premii Nobel au obtinut romanii?Niciunul.Asa ca nu mai discutati fara sa ganditi,sau sunteti mafiotii din MEdCT,care faceti afaceri cu manuale,culegeri si ghiduri ptr.examene si teze unice cocosand elevii?
Andrei (2008-02-14 07:29:16)academicianul...de la carciuma din cartier
1.Zici ca varfurile din Romania invata dupa carti occidentale. Eu te intreb pe tine: ce anume ii impiedica pe occidentali sa invete dupa propriile lor carti? ;) Raspuns- lipsa creier.2.Varfurile din Romania invata dupa manualele din Romania in primul rand, si daca nu ai fi un formator de opinie de doi lei, ti-ai fi petrecut si tu timpul ca noi astilalti cu "Gazeta Matematica" plina de exercitii inventate de romani capabili, nu de occidentalii tai.3.Romanii nu au luat premii NObel, pt ca premiile Nobel sunt chestii politice. Chiar si Bush a primit premiul Nobel pt Pace ;) In plus, unui numar enorm de mare de romani le-a fost furat premiul Nobel, vezi cazul lui Nicolae Paulescu, pt ca asa cum am zis, premiul ala e relatat cu politica si cu banii, nu cu valorile ;
academicianul (2008-02-14 10:34:15)Pentru Andrei care n-a auzit de fizica
Intr-adevar condensarea Bose-Einstein cea mai importanta realizare in fizica din ultimele decenii, care a necesitat experimente de aprox.70.000$,a luat pr.Nobel,pe considerente politice dupa tine.Poate chiar si Einstein insusi,le-a luat asa.Singura contributie importanta in fizica a romanilor a fost aproximatia dipolara in electrodinamica cuantica,Gavrila,anii60,a carei importanta e totusi mult mai mica decat realiz.din aceeasi perioada ale lui Schwinger si Glauber(Nobel amandoi).Restul au fost prostii,la periferia fizicii.Probabil ca si-n celelalte domenii, e aceeasi situatie pentru romani.Afirmatiile ref.la istoria stiintei trebuiesc sustinute prin citari si consecinte,nu prin simple afirmatii.
Academicianul (2008-02-14 12:26:00)Raspuns la academicianul...de la carciuma din cartier
1.In leg.cu Gazeta Matematica, trebuie sa-ti subliniez ca este de inspiratie ruseasca , nu occidentala, dar nicidecum o idee originala romaneasca.Problemele pe care le inventati voi acolo , le rezolvati pe baza de axiome,leme,teoreme...etc ,spatii Sobolev ,in caz ca faceti ceva important,ceea ce nu e cazul,toate ecestea fiind gasite de straini si nu de romani, a caror contributie pe plan mondial in matematica nu e semnificativa.Totusi exista un roman care in 2005 a avut o contributie revolutionara si a ramas in istoria matematicii,el fiind de fapt fizician si de care voi habar nu aveti, dar al carui merit nu se datoreaza sistemului de invatamant romanesc precar.2.Paulescu a studiat la Paris,nu in Ro , a publicat descoperirea principiului activ antidiabetic ,pancreina,dar n-a reusit sa sintetizeze insulina, ptr .care au luat Nobel canadienii Fr. Grant Banting şi Ch.Herbert Best.Asa ca n-a fost o eroare in decernarea acestui Nobel.Mai documenteaza-te!
krokodilu polar (2008-02-14 08:09:39)Sistemul finlandez
Ar trebui copiat sistemul finlandez de invatamant, cel mai performant din lume conform unui raport PISA (cine vrea poate sa caute detalii pe net). Acum vreo luna sau doua chiar au aparut in mass media romaneasca cateva relatari despre invatamantul finlandez.
Chiulangioaica (2008-02-14 08:15:17)continuare3@ academicianul
Sa nu mai vorbesc de absolventii fac. de info de la Iasi,care facultate,a primit multumiri personale din partea lui B.Gates,pt ca "a format asa minti sclipitoare".Tot romanii au dat prima femeie neurochirurg a lumii-Sofia Ionescu.Acum e foarte in varsta, traieste dintr-o pensie nenorocita si din mila vecinilor si e mai cunoscuta si apreciata de arabi.Sunt mult mai multi,dar nu vreau sa-ti explodeze creierul.Acum ramane de demonstrat daca acestia au tocit dupa manulale occidentale, asa cum debitezi tu.Nu vad ca sistemul de invatamant sa mai formeze astfel de elite, pentru ca e manevrat din afara,ca ocultii invidiosi pe capacitatile acestui popor,sa fie sigur ca ne distrug din fasa.Asfel,ei impun maculatura din manualele alternative,ce copiaza si parodiaza manualele occidentale,aplauda cand afla de cadrele didactice incompetente/ bolnave psihic si de sistemul care agonizeaza.Du-te si impusca-te, ca faci umbra degeaba!Te meditez eu la cultura generala.500 mii ora.
Academicianul (2008-02-14 10:50:56)continuare3@ academicianul
B.Gates a rostit discursul lui standard, pentru tarile in curs de dezvoltare,menit sa-i asigure,noi partizani ptr.Windows si evitarea ereziei Linux.Procentul angajatilor romani la Microsoft,este mult sub 0,1%.Judecati dupa fapte,nu declaratii.Mult trambitata inteligenta romaneasca,nu depaseste in niciun caz media.Nu poti face ierarhizari stiintifice ,fara sa fi lucrat multi ani,in domeniul respectiv.Ar fi normal, sa fie numit in Comitetul de Decernare a Pr.Nobel,cineva care face comentarii nationaliste in astfel de forum?Cunosc doua persoane care fac parte din acest Comitet si care nu fac in niciun caz,apologia stiintei romanesti.Procedura este prin rotatie intre tari,asa ca, nu va umflati in pene!
D (2008-02-14 07:49:28)La ce buna scoala
cind ingrijitor sau zidar ajungi in italia? Profesorii au fost facuti pe banda ca o scoala profesionala- sindicalizati predau si ei ce stiu, ca oricum nu foloseste la nimic in viata. Medicamentele le avem din import, medicii ne trimit acasa ca degeaba au facut facultate si zici mersi ca nu te-au omorit, tot ce e mecanic sau electric e mai bun cind e de afara. Cind am plecat din tara ceream cunoscutilor un produs romanesc de calitate care sa nu fie aliment. Toti imi spuneau tuica! Legat de educatie - huliganii isi fac de cap pe strada iar politistii se distreaza mimeaza ca-i string iar avocatii le dau drumul pe bani. Invatam pe vlahuta, critica, matematica, fizica lui peste si molecule utile pentru nimic. De ce nu se preda numai comert, avocatura si politica de dimbovita, asa ar suferi cei mici mai putin - in plus sint deja meditatii oferite gratis pe TV. Distractie cu rating mare,ca oricum murim cu zile cu doftorii nostri alaturi de enginerii si dascalii de la strana.

marți, 12 februarie 2008

Marian Stas vrea sa fie ministrul Educatiei

13 Februarie 2008
Marian Stas a urmat cursuri de leadership in America. A invatat ca planul de cariera se face pe minimum zece ani si si-ar dori ca sase dintre ei sa fie petrecuti in Ministerul Educatiei, ca ministru.
Ce este Scoala pe bune?
Scoala pe bune reprezinta o viziune si o serie de proiecte care articuleaza procesul de transformare a Scolii ca sistem in Romania. Specific, „pe bune“ inseamna, pe de o parte, urmatoarele trei lucruri: nu mai copiem, nu mai chiulim, nu mai vindem/cumparam note de trecere. Pe de alta parte, viziunea Scolii pe bune propune, in fapt, o scoala autentica, adica o scoala care cultiva valori, foloseste si place. Daca va intereseaza, gasiti proiectele Scolii pe bune la adresa http://www.lmt.ro/ scoala/scoala.html.
Scoala pe bune suna ca un plan de afaceri. Care ar fi viziunea, valorile, misiunea, obiectivul strategic al acestuia?citeste mai departe http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6961&art=348&cHash=7cd689770o

Jonathan Scheele critică sistemul românesc de învăţământ

13.02.2008
Comisia Europeana s-a autosesizat ca învatamântul primar din România este deficitar, iar predarea limbilor straine se face dupa metode învechite. Aceasta situatie are drept cauza dezinteresul autoritatilor politice fata de educatia copiilor. Aspectele au fost semnalate ieri de catre fostul sef al Comisiei Europene, Jonathan Scheele, si de ambasadorul Regatului Unit în România, Robin Barnett. „Învatamântul din România, mai ales cel primar, a ramas tributar stereotipurilor din perioada comunista“, a declarat Jonathan Scheele. Scheele a precizat că, în calitate de cetăţean european, a observat că România trebuie să îşi modernizeze sistemul de învăţământ, principala critică adusă fiind lipsa de preocupare pentru creativitate a copiilor şi axarea pe acumularea de cunoştinţe.
În opinia oficialului european, problemele pe care le-au avut românii care au căutat un loc în Europa, în 2007, „se datorează unor imperfecţiuni ale mecanismelor de adaptare care ar trebui imputate mai degrabă sistemului educaţional”, ce a fost caracterizat drept „demodat”.
De altfel, reprezentantul Comisiei Europene a remarcat implicarea superficiala a autoritatilor române în acest domeniu al vietii sociale.
În opinia reprezentantilor UE, predarea limbilor straine la clasa nu respecta reglementarile europene. În orele de la aceste discipline trebuie sa se lucreze în grupe de cinci, maximum zece elevi, ceea ce nu se întâmpla în clasele primare si nici la cele gimnaziale.
Fostul ambasador al Comisiei în România a mai spus că autorităţile române, indiferent de culoarea politică, se apleacă doar către lucruri grave şi cu efecte vizibile imediate, cum ar fi combaterea corupţiei sau reforma în Justiţie.
Dacă este neglijată, educaţia preşcolară „poate aduce prejudicii cel puţin la fel de mari cum o face corupţia, numai că pe termen lung şi foarte greu de remediat”, a atras atenţia Scheele. (R. I. N.)
surse http://www.gardianul.ro/2008/02/13/actualitate-c24/un_studiu_guvernamental_confirma_ca_scoala_dauneaza_grav_sanatatii-s109067.html

http://www.gandul.info/actualitatea/jonathan-scheele-critica-sistemul-romanesc-de-invatamant.html?3927;2378415

luni, 11 februarie 2008

Reduceti programa!

Presedintele Comisiei de invatamant din Senat cere un calendar al reformelor in scoli
12.02.2008 -Gardianul
Ministerul Educatiei a dispus publicarea subiectelor de la examenele finale cu 6-8 luni inainte de programarea unei sesiuni, pe site-ul institutiei. Insa, aceasta actiune nu se desfasoara in favoarea elevilor, asa cum se estimase, ci cu totul impotriva lor. In primul rand, ministerul nu dezvaluie prin publicare 5-10 variante de subiecte la o disciplina, ci o suta pentru fiecare materie in parte. Asadar, un absolvent de clasa a XII-a trebuie sa invete, pentru pregatirea tuturor probelor de la examenul de bacalaureat, un set de 600 de subiecte. Celor de alte etnii li se mai adauga inca o suta de subiecte pentru materia de la limba si literatura materna. “Sistemul este foarte confuz, deoarece, in aceste conditii, elevul va invata aceste subiecte intr-un mod mecanic, pe dinafara, ceea ce va contribui nemijlocit la o asimilare fortata a cunostintelor, desi bacalaureatul este un sistem sintetic de evaluare a cunostintelor acumulate intr-un ciclu de patru ani de pregatire. Pe de alta parte, un alt efect daunator are drept cauza inmultirea numarului de meditatii
citeste mai departe http://www.gardianul.ro/2008/02/12/societate-c12/reduceti_programa_presedintele_comisiei_de_invatamant_din_senat_cere_un_calendar_al_reformelor_in_scoli-s108969.html

Evaluatorii de manuale prinşi în haosul incompetenţei

Scris de Cornelia Popescu -Curentul

Din anul 1996, România a renunţat la manualul unic - de sorginte sovietică - revenind la un sistem european, prin care elevii şi profesorii au posibilitatea de a alege manualele şcolare pe care le utilizează în procesul de instruire. S-au parcurs câteva etape, s-au modificat de mai multe ori programele şcolare. Din păcate, ceea ce caracterizează această perioadă de 18 ani este incoerenţa şi inconsecvenţa în strategia de concepere a programelor şi de producere a manualelor şcolare. Schimbări bruşte de viziune la vârful Ministerului Educaţiei au generat un stil pompieristic, transformând această activitate într-un domeniu aflat în criză permanentă. Haosul rezultatelor este pe măsură.
Din acest motiv şi multe altele, oficialii Uniunii Editorilor din România au strigat adunarea la sfârşitul săptămânii
citeste mai departe http://www.curentul.ro/index.php/Social/Evaluatorii-de-manuale-prinsi-in-haosul-incompetentei.html



duminică, 10 februarie 2008

Plångeri penale impotiva lui Adomnitei

Cristian Adomnitei, actionat in justitie . Agentia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii in Educatie a anuntat pe 08.02.2008, in cadrul unei conferinte de presa, ca a depus plangere penala la Parchetul General impotriva ministrului educatiei, Cristian Adomnitei, “pentru abuz in functie contra intereselor publice si neglijenta in serviciu. Mai exact, demnitarul este acuzat pentru ca a incalcat directiva UE, EN 45013, care stipuleaza ca furnizorii de servicii educationale nu pot fi si evaluatorii acelorasi servicii, nefiind obiectivi, prin faptul ca a dat liber formarii de comisii de organizare cu profesori si supraveghetori din aceeasi scoala. vezi http://www.gardianul.ro/2008/02/08/societate-c12/copiii_cocosati_de_ghiozdane_umplute_cu_8_kilograme_de_carti-s108742.html

10.02.2008 Protestele sindicalistilor de la Universitatea „Petre Andrei“ (UPA), declansate joi dupa amiaza, sunt sustinute si de confederatiile „Cartel Alfa“ si „Alma Mater“. Daca joi sindicalistii au protestat in fata Prefecturii, ieri ei au decis sa depuna plângere penala impotriva lui Cristian Adomnitei, ministrul Educatiei. Protestele au fost reluate ieri si vor mai avea loc si luni. „Daca ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, nu va raspunde cererilor UPA si nu va respecta ordinul pe care tot el l-a dat, protestele se vor muta saptamâna viitoare la Bucuresti, in fata Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT). Nu-i cerem decât sa respecte legea si protestele vor dura pâna va pune in aplicare ordinul emis chiar de el. Este vorba de revenirea la legalitate a unora din specializarile ce apartin UPA din Iasi, dar si de specializarile care functioneaza in cadrul ONG-ului numit UPA Iasi“, a declarat Sorin Bocancea, liderul Sindicatului Salariatilor de la UPA din Iasi. El a adaugat ca dosarul penal de abuz in serviciu va fi deschis saptamâna viitoare. Reamintim ca ministrul Adomnitei a emis un ordin prin care ofera posibilitatea refacerii structurii UPA din Iasi, organizarea alegerilor academice, pregatirea pentru evaluarea oficiala, organizarea examenelor si clarificarea aspectelor patrimoniale, dar, nu a aplicat acest ordin. La rândul sau, prefectul judetului Iasi, Nicusor Paduraru, a declarat ca a informat MECT si Guvernul in acest sens.
scris de :Alexandru Calmâcu,Catalin Coca http://www.gardianul.ro/2008/02/10/societate-c12/efectul_gardianul_programele_scolare_se_vor_usura_din_2009-s108838.html
vezi si Tezele penale ale lui Adomnitei...Dupa centralizarea probelor cu fraudele produse in tara la tezele unice, Agentia de Evaluare si Asigurare a Calitatii Educatiei (AEACE) si Asociatia Profesionala pentru Educatie si Cercetare (EDU CER) au decis sa faca plangere penala impotriva ministrului Educatiei, Cristian Adomnitei. In demersul lor, cele doua organizatii profesionale au si sprijinul federatiilor sindicale din invatamant. http://www.ziua.ro/display.php?data=2008-01-28&id=232320

Smenul lui Adomnitei-Ancheta
Ministrul Educatiei Cristian Adomnitei continua sa isi foloseasca inalta functie pe care o ocupa in interesul personal si al apropiatilor sai. Cu ajutorul unei adevarate retele formate din experti juridici ministeriali, case de avocatura sau firme de lichidatori judiciari, Adomnitei incearca sa eludeze legea si sa musamalizeze mai multe acuzatii de frauda. ZIUA a dezvaluit ca, in august 2007, ministrul Educatiei s-a implicat in emiterea Hotararii de Guvern nr. 981 prin care, in mod cu totul ilegal, s-a oficializat o asa-zisa fuziune intre Universitatea Petre Andrei (UPA) si Universitatea Apollonia din Iasi.
Noua institutie de invatamant este condusa de rectorul Nicolae Nicolescu, conducatorul lucrarii de doctorat a baronului de Iasi deputatul PNL Relu Fenechiu, protectorul lui Cristian Adomnitei. La vremea respectiva, am aratat ca Fenechiu si Adomnitei, in momentul in care au creat Hotararea de Guvern, au calcat in picioare doua decizii irevocabile ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie care stabilieau ca fuziunea dintre cele doua universitati este ilegala. Hotararile instantei supreme nu au reprezentat insa nimic pentru liberalul de la Educatie. Acesta si-a permis sa puna sub semnul intrebarii continutul acestora si chiar sa ignore anumite prevederi din Codul penal, in special cele referitoare la infractiunea de nerespectare a sentintelor judecatoresti. citeste mai departe http://www.ziua.ro/display.php?data=2007-12-13&id=230644

Programele scolare se vor usura din 2009

http://www.gardianul.ro/2008/02/09/societate-c12/efectul_gardianul_programele_scolare_se_vor_usura_din_2009-s108838.html

Studiu: Tot mai mulţi elevi suferă de tulburări de somn şi anxietate
http://www.realitatea.net/142806_Studiu--Tot-mai-multi-elevi-sufera-de-tulburari-de-somn-si-anxietate-.html
Şcoala românească daunează grav sănătăţii. Un studiu realizat de Institutul de Sănătate Publică arată că tot mai mulţi elevi au tulburari de somn, dureri de cap, dar şi stări de anxietate, informează Gardianul în ediţia de astăzi. Cauzele - programa mult prea încărcată şi temele foarte dificile. În opinia elevilor, cele mai solicitante materii sunt matematica şi limba română. Aproape jumătate dintre elevi petrec în fiecare zi 3-4 ore pentru pregătirea temelor pentru acasă, iar 36% reuşesc să-şi termine lecţiie în una-două ore. 41% cer ajutorul părinţilor pentru rezolvarea temelor grele. Reprezentanţii Ministerului Sănătăţii au cerut Institutului de Sănătate Publică un raport detaliat al studiului. Ei vor să ceară Ministerului Educaţiei să reducă programa şcolară.
Sursa: Realitatea TV