luni, 14 iulie 2008

Raport CE-Peste jumatate dintre romani au dificultati de intelegere si interpretare a ceea ce citesc

53,5% din populatia Romaniei, are dificultati de intelegere si interpretare a ceea ce citeste, tara noastra fiind pe primul loc in ce priveste rezultatele negative la acest capitol

Raportul Comisiei Europene (CE) arata ca, din 2000 pana in prezent, statele membre au inregistrat progrese constante, dar slabe, in imbunatatirea sistemului de invatamant. Indicatorii in baza carora s-au tras concluziile sunt absolvirea de studii universitare, renuntarea timpurie la scoala (s-a luat in considerare populatia intre 18 si 24 de ani), nivelul de intelegere si interpretare a textelor citite, numarul absolventilor de matematica, stiinta si tehnologie, precum si participarea adultilor la activitati de invatare pe parcursul vietii.
La nivelul anului 2008, alt stat membru cu un nivel scazut de intelegere a textelor lecturate este Bulgaria, cu 51,1% din populatie avand probleme la acest capitol, in timp ce performerii sunt Finlanda, Irlanda si Estonia, in care procentul celor care nu pot intelege si interpreta ceea ce citesc este situat intre 4,8 si 14%. La nivelul intregii Uniuni Europene, procentul populatiei cu probleme de intelegere a crescut de la 21%, in 2000, la 24%, in 2008, confrom Raportului citat de Newsin.
Romania inregistreaza performante scazute si in privinta participarii adultilor la cursuri de invatare permanente, fiind pe pozitia secunda la acest capitol, dupa Bulgaria. Rezultate bune la acest indicator sunt in Suedia, Danemarca si Marea Britanie. In UE, media adultilor care recurg la invatare activa de-alungul vietii este, in prezent, de 9,7%, in crestere de la 7,1% in 2000.
In ce priveste numarul celor care renunta de timpuriu la scoala, pe primele pozitii se afla Malta si Portugalia, iar cei mai multi tineri interesati de continuarea studiilor sunt in Cehia, Polonia si Slovacia. La nivelul spatiului UE, procentul tinerilor care renunta devreme la educatie a scazut de la 17,6%, in 2000, la 14,8 %, in 2008.
In anul 2000, din totalul tinerilor intre 20 si 24 de ani din statele membre, 76,6% au absolvit studii superioare. Procentul a urcat, in prezent, la 78,1 %.vezi http://www.frontnews.ro/social-si-economic/eveniment/peste-jumatate-dintre-romani-au-dificultati-de-intelegere-si-interpretare-a-ceea-ce-citesc-12814

„Este o problemă reală. Capacitatea de a citi este o componentă-cheie pentru învăţarea continuă“, a declarat comisarul european pentru Educaţie, Jan Figel. La nivelul întregii Uniuni Europene, procentul populaţiei cu probleme de înţelegere a crescut de la 21%, în 2000, la 24%, în 2008. România a înregistrat performanţe scăzute şi în privinţa participării adulţilor la cursuri de învăţare permanentă, fiind, la acest capitol, după Bulgaria. Rezultate bune la acest indicator sunt în Suedia, Danemarca şi Marea Britanie. În UE, media adulţilor care recurg la învăţare activă de-a lungul vieţii este, în prezent, de 9,7%. În ce priveşte numărul celor care renunţă de timpuriu la şcoală, pe primele poziţii se află Malta şi Portugalia. Cei mai mulţi tineri interesaţ i de continuarea studiilor sunt în Cehia, Polonia şi Slovacia. Comisia Europeană a analizat performanţa statelor membre în cinci domenii: capacitatea de a citi, absolvirea gimnaziului, abandonul şcolar, participarea adulţilor în procesul de învăţare continuă şi numărul absolvenţilor la matematică, ştiinţe şi tehnologie. Bruxelles-ul a somat guvernele naţionale să îmbunătăţească cifrele înregistrate- sursa EVZ din 12 iul 2008

Niciun comentariu: