sâmbătă, 12 ianuarie 2008

Despre tezele cu subiect unic in mass-media

1.Tezele unice reinventeaza toceala
Iuliana Gatej
Aparut in editia din 1 Decembrie 2007- Cotidianul

Parintii acuza Ministerul Educatiei ca subiectele pentru tezele cu subiect unic ii obliga pe elevi sa invete mecanic si sa recurga la meditatii pentru a reusi la aceste examene.
Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti ii acuza pe autorii subiectelor tezelor unice si pe ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, printr-o scrisoare deschisa, ca subiectele pentru tezele unice sint "stufoase si complicate". Din anul scolar 2007-2008, tezele cu subiect unic au inlocuit testele nationale ca modalitate de admitere in liceu. Vezi http://www.cotidianul.ro/index.php?id=16050&art=39719&cHash=efa3cd9b95
2. Elevii invata manuale si harti pe de rost-Evenimentul zilei30 Noiembrie 2007Eugenia Mihalcea Parintii sunt de parere ca subiectele pentru tezele cu subiect unic, care incep astazi cu proba la limba materna, sunt prea grele si ii determina pe elevi sa invete pe de rost pagini intregi.


Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti ii acuza, intr-o scrisoare deschisa, pe ministrul educatiei, Cristian Adomnitei, si pe autorii subiectelor tezelor unice ca problemele pentru testare sunt „stufoase si complicate”. Vezi http://www.evz.ro/article.php?artid=332627
3. Tezele unice, decembrie 2007, o catastrofa nationala.-Scoala Romaneasca
COMUNICAT 1.
Tezele unice, decembrie 2007, o catastrofa nationala.
1. Schimbarea metodologiei de admitere la liceu pentru anul scolar 2008-2009, chiar in timpul tezelor unice, conform OM 2779/10.12.2007, este o greseala juridica grava, dar mai grav este faptul ca notele de la tezele unice nu sunt conservate intr-un document oficial, prevazut de lege.
Rezulta faptul ca apar doua note, una rotunjita, trecuta in catalog ca nota semestriala si alta, luata in considerare la admiterea in liceu, care nu este trecuta nicaieri. Ca atare, din punct de vedere metodologic, teza unica este nula, neavand efecte in plan juridic.
2. Asa cum s-a reflectat in mass-media, cand a fost o campanie impotriva tezelor unice, ministrul Cristian Adomnitei a replicat autosuficient si perfid ca „Atat timp cat voi fi eu ministru, nu se vor da teste nationale”. Am demonstrat cu probe pe canalele media, ca tezele unice nu au fundament pedagogic, didactic si functional in sistemul actual de invatamant din Romania, unde coruptia este endemica, iar efectele se vad acum:
Vezi http://www.scoalaromaneasca.ro/index.php?nav=viewpage&id_parent=102&id=930&edition=&title=16.12.2007+-+Tezele+unice%2C+decembrie+2007%2C+o+catastrofa+nationala
4. Tezele unice, mai grele decat bacalaureatul 29 NOIEMBRIE 2007 –Gandul
Vezi http://www.gandul.info/gandul/tezele-unice-grele-bacalaureatul.html?6447;1066130

5. Inspectorii scolari sint responsabili cu copiatul
Iuliana Gatej

Aparut in editia din 11 Ianuarie 2008 in Cotidianul
Frauda la examene nu va fi tolerata, a avertizat ministrul Educatiei, chiar daca anul trecut spunea ca examenele s-au desfasurat corect.
Ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, i-a atentionat joi pe inspectorii scolari generali ca se fac responsabili pentru corectitudinea desfasurarii tezelor cu subiect unic si a examenelor nationale, intrucit cazurile de frauda sint intolerabile.
„Eu sint ministru si pot suporta multe. Dar scoala romaneasca nu trebuie sa-si pateze obrazul cu profesori care incurajeaza frauda, care ii ajuta pe scolari sa copieze la teze sau la examene nationale. Nu este normal ca un profesor sa incurajeze frauda la aceasta virsta si niciodata. Copiii care invata sint discriminati. Dumneavoastra, domnilor inspectori, sinteti responsabili pentru instruirea profesorilor in acest sens. Daca vor mai fi cazuri de frauda, vor fi luate masuri coercitive“, a mai spus ministrul la videoconferinta cu toti cei 42 de inspectori scolari generali, organizata joi la sediul institutiei. Vezi http://www.cotidianul.ro/index.php?id=16909&art=41251&cHash=298bc821b3
6. Replică În scandalul tezelor cu subiect unic,
Sindicatele iau apărarea profesorilor, acuzând ministerul
Ziarul Gandul
- Conducerea FSi „Spiru Haret” consideră că ministrul educaţiei, Cristian Adomniţei, ar trebui să se uite „în ograda proprie”, în loc să blameze cadrele didactice, pentru problemele apărute la tezele cu subiect unic. Sindicaliştii îi amintesc ministrului Adomniţei că metodologia de organizare şi desfăşurare a tezelor a fost emisă fără consultarea partenerilor de dialog social. „Dacă am fi fost întrebaţi, i-am fi arătat domnului ministru şi specialiştilor din minister că, în condiţiile actualei formulări din metodologie, elevii cu note peste 9,51 nu pot face, practic, contestaţii, pentru că nu pot beneficia de majorarea notei.
În condiţiile în care media generală obţinută la tezele cu subiect unic constituie unul dintre criteriile pentru admiterea în licee, iar această medie se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele obţinute la tezele cu subiect unic, foarte mulţi elevi vor fi în imposibilitatea de a frecventa cursurile unui liceu pe care îl doresc şi la care au dreptul. Specialiştilor din minister nu le pasă că într-un interval de 49 de sutimi se pot afla şi 100 de candidaţi”, a declarat Marius Nistor, preşedinte executiv FSI „Spiru Haret”. (M.C.) Vezi
http://www.gandul.info/scoala/sindicatele-iau-apararea-profesorilor-acuzand-ministerul.html?3934;2331246

7. „Tezele unice invata elevii sa triseze de mici“
Societate - 7-1-2008 in Cotidianul
O organizatie educationala reclama ca tezele cu subiect unic au fost fraudate si cere desfiintarea lor.
Agentia de Evaluare si Asigurare a Calitatii in Educatie (AEACE) ii solicita premierului Tariceanu sa desfiinteze tezele cu subiect unic ca modalitate de admitere in liceu, considerind ca examenele au fost fraudate. „Tezele cu subiect unic invata elevii sa triseze de mici, nu au rezultate relevante si nu sint o metoda corecta pentru admiterea in liceu“, sustine presedintele Agentiei de Evaluare si Asigurare a Calitatii in Educatie, Gheorghe Radulescu, intr-o scrisoare deschisa trimisa premierului Calin Popescu Tariceanu, prin care se cere si demisia ministrului Educatiei, Cristian Adomnitei.
AEACE considera notele luate de elevi ca fiind prea mari. Astfel, la geografie, 24% dintre elevi au luat nota 10 si la matematica 35% dintre elevi au luat note intre 8 si 10. Iar numarul elevilor care au luat 10 este considerat mult prea mare, anume 13.312 elevi, „in conditiile in care notele la matematica in practica scolara sint destul de mici“. Situatia este similara si la limba romana, unde 28% dintre elevi au luat note intre 8 si 10, sau la limba materna, unde 50% dintre elevi au luat note intre 8 si 10. Mai mult, agentia acuza Ministerul Educatiei ca nu exista nici un catalog oficial de conservare a notelor de la tezele unice, acelea care conteaza peste un an sau doi la admiterea in liceu, ceea ce poate incuraja posibile fraude in calcularea mediei de intrare la liceu. Vezi http://www.cotidianul.ro/index.php?id=16797&art=40987&diraut=120&cHash=16a99a57e5
7. Ministrul Educatiei spune ca la teze s-a copiat “punctual” -Cotidianul 12-1-2008
Cristian Adomnitei, ministrul Educatiei, sustine ca la tezele cu subiect unic copiatul nu a fost o “chestiune de nivel mare”, ci s-a copiat doar “punctual”, si promite ca ministerul de resort va fi mai atent ca elevii care invata sa nu fie dezavantajati la sesiunea din mai a tezelor. “Vom fi atenti ca elevii care invata sa nu fie dezavantajati”, a promis ministrul dupa o videoconferinta cu cei 42 de inspectori scolari din tara. “Prin teza cu subiect unic se face evaluarea continua si mult mai putin stresanta a elevului. Le-am transmis colegilor mei ca nimic nu este mai rau decit sa-i invatam noi profesorii pe copii ca daca esti smecher si copiezi sau vine profesorul si-ti da subiectele o sa reusesti", a continuat Adomnitei.
In judetul Arad, elevii au luat note mai mari la tezele cu subiect unic decit cei de la oras. Astfel, doua scoli de la tara au ocupat primele doua locuri in judet. Scoala din satul Halmagel a fost una dintre surprizele tezelor unice. Media notelor la aceasta unitate a fost de 8,82. "Dupa note, se pare ca s-au pregatit, a fost de nivel mediu. Eu cred ca or invatat, ce sa zic...", spune profesorul Ovidiu Chebeleu. Profesorii de la oras au o explicatie pentru notele mai mici decit cele din mediul rural. "La institutiile de invatamint cum sintem noi, exista o severitate mai mare la notare si la clasa si in modul in care se desfasoara examenele", spune directorul Colegiului National “Elena Gh. Birta”.

Vezi http://www.cotidianul.ro/index.php?id=16946&art=41269&diraut=120&cHash=df7ea53c82

8. Suspiciuni Pentru că unii profesori au încălcat regulile,
Tezele unice transformă elevii mediocri în premianţi11 IANUARIE 2008 -Gandul
Diferenţe flagrante între notele de la tezele unice şi cele din catalog, în judeţele Vâlcea, Timiş şi Neamţ
În Bucureşti nu s-a analizat încă situaţia
Tezele unice, pe care elevii de clasa a VII-a şi a VIII-a le-au susţinut, în luna decembrie, stau sub semnul suspiciunii de fraudare. În mai multe şcoli din ţară, profesorii supraveghetori au închis ochii şi i-au lăsat pe copii să copieze. Aşa s-a ajuns la situaţii în care elevi, care abia obţineau un 5 la clasă, au fost notaţi cu note de 8 sau 9. Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Vâlcea a tras un semnal de alarmă privind notele excepţionale pe care le-au obţinut unii elevi. “Problema e la supraveghetori, nu la corectori, mai ales în mediul rural profesorii sunt mai indulgenţi”, spune inspectorul şcolar general adjunct, Florin Smeureanu. “La Bărbăteşti, la teza la istorie, toate notele au fost peste opt.
Vezi http://www.gandul.info/scoala/tezele-unice-transforma-elevii-mediocri-in-premianti.html?3934;2329827
9. Tezele cu subiect unic dau peste cap programul scolilor –Evenimentul Zilei 5.12.2007Desi scolile au primit recomandari sa scurteze programul in zilele in care se sustin testarile, copiii si parintii spun ca unii profesori dau lucrari in acelasi timp si ca cei mici nu au timp sa se pregateasca pentru examinare din cauza orarului prea incarcat. Un stres mai mare decat Testele NationaleProgramul scolilor va fi unul special, elaborat la nivelul fiecarei unitati de invatamant, dupa cum a informat Ministerul Educatiei. Astfel, sunt posibile reducerea orelor de curs si a pauzelor, dar si transferarea elevilor care nu dau teze in programul de dupa-amiaza, acolo unde spatiile scolare permit acest lucru. Cu toate acestea, parintii sunt de parere ca tezele reprezinta un stres mult mai mare decat Testele Nationale, care se sustineau la finele clasei a VIII-a. „Presiunea este mult mai mare, mai ales asupra celor de clasa a VII-a, care, desi sunt mai mici, au cate 6-7 ore pe zi”, spune Mihaela Guna, presedintele Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti. „In plus, au teme pentru acasa la toate materiile, chiar si la religie si la muzica”, adauga Guna. Asta, in conditiile in care notele de la tezele cu subiect unic sunt luate in calcul de doua ori - o data la media de la disciplina respectiva si a doua oara atunci cand se face media de admitere la liceu. Parintii propun ca Ministerul Educatiei sa descentralizeze modalitatea de admitere la liceu, astfel incat fiecare colegiu sau scoala de arte si meserii sa-si poata alege viitorii elevi. Vezi http://www.evz.ro/article.php?artid=333222

10.Tezele, cheia pentru admiterea la liceu-Evenimentul Zilei8 Ianuarie 2008Eugenia Mihalcea
EFECTE
Numarul mare de testari obliga scolarii la meditatii
Elevii au sustinut, pentru prima data in 2007, tezele cu subiect unic, fara sa se gandeasca la faptul ca acestea sunt decisive pentru admiterea lor la liceu. Noul sistem trebuia sa fie doar in faza-pilot, pana se ajungea la o concluzie in privinta inlocuirii Testelor Nationale, de la finele clasei a VIII-a, cu noua modalitate de examinare. Schimbarea ministrului educatiei a grabit insa lucrurile.
Astfel, la scurt timp dupa ce Cristian Adomnitei i-a luat locul ministrului Mihail Hardau, elevii si parintii au aflat ca admiterea la liceu se va face de acum inainte in functie de rezultatele obtinute la tezele cu subiect unic si pe baza mediilor din clasele V-VIII. Asta, in ciuda faptului ca Hardau ii asigurase pe scolari ca noul sistem de teze nu va schimba cu nimic statutul tezelor obisnuite si ca nu va inlocui Testele Nationale pana in 2010.
Subiecte memorate mecanic
Parintii nu s-au aratat foarte fericiti de subiectele de la teze si au declarat ca dificultatea acestora ii obliga sa-si dea copiii la meditatii, chiar din clasa a V-a. Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti a acuzat Ministerul Educatiei ca subiectele pentru tezele cu subiect unic ii obliga pe elevi sa invete mecanic.
Cu toate acestea, tezele cu subiect unic s-au desfasurat fara nicio modificare si sunt prevazute si pentru acest semestru. Inscrierea in licee sau in scolile de arte si meserii se face fara examen, pe baza mediei de admitere, in care media generala obtinuta la tezele cu subiect unic are o pondere de 50%, iar media generala de absolvire a claselor V-VIII are o pondere de 50%.
Vezi http://www.evz.ro/article.php?artid=336500

11. Dosar penal pentru profesorii care dezvaluie date confidentiale - Gardianul12.01.2008
Zeci de pagini cu sesizari ale fraudelorLa ultima convorbire cu toti inspectorii generali din scoala, ministrul educatiei „a recunoscut ca la tezele unice s-a copiat, dar «punctual»”, asa cum se precizeaza într-o scrisoare deschisa adresata primului ministru de catre Agentia de Evaluare si Asigurare a Calitatii din Educatie. În replica la afirmatia lui Cristian Adomnitei, documentul motiveaza: „Avem 60 de pagini cu asemenea semnale, o stare de fapt petrecuta în vazul tuturor dascalilor acestei tari, despre care ministrul Cristian Adomnitei spune ca s-a petrecut «punctual». Câte sute, mii de elevi vor rata admiterea la licee performante, doar pentru ca au fost cinstiti, asa cum i-au învatat parintii lor?” În opinia specialistilor, notele foarte mari obtinute de elevi cu performante reduse vor crea o puternica confuzie în ceea ce priveste admiterea în învatamântul liceal. Mai exact, liceele de prestigiu vor avea surpriza sa scolarizeze în clase elevi cu o pregatire îndoielnica în scoala generala. Revenind la documentul amintit, autorii acestuia aduc, spre informarea lui Calin Popescu-Tariceanu, si solutii: „Singura solutie pentru iesirea onorabila din aceasta criza este demisia sau demiterea ministrului Adomnitei, anularea tezelor unice drept criteriu de admitere la liceu si aplicarea unei alte metode de selectie pentru trecerea de la gimnaziu la liceu”, se subliniaza în scrisoare. „La Minister nu a fost înregistrata oficial nici o sesizare în acest sens, prin urmare nu putem sustine niste speculatii. Pentru a ancheta cazurile avem nevoie de dovezi”, ne-a declarat purtatorul de cuvânt al Ministerului Educatiei, Mihaela Suciu.
Vezi http://www.gardianul.ro/2008/01/12/societate-c12/dosar_penal_pentru_profesorii_care_dezvaluie_date_confidentiale-s107224.html

12. Tezele cu subiect unic, cea mai mare frauda din istoria invatamântului românesc 12.01.2008
Evaluarile externe apartinand agentiilor independente de profil au concluzionat ca tezele unice, criteriu de intrare in liceu, au reprezentat cea mai mare frauda posibila din istoria invatamantului romanesc. Acestea cer demiterea ministrului educatiei si revenirea la examene.Pe timpul vacantei de iarna, agentiile externe de evaluare nu au stat cu mainile in san si au analizat modul cum au fost organizate primele teze cu subiect unic de la clasele a VII-a si a VIII-a, precum si rezultatele obtinute de candidati la principalele discipline. „Datele statistice comparative, calculate dupa comunicatele ministerului, demonstreaza falsitatea rezultatelor tezelor unice de la clasa a VIII-a. Astfel, la Geografie, 24% dintre elevi au luat nota 10 (in lipsa datelor pe transe de note putem presupune ca peste 70% dintre elevi au luat note intre 8 si 10). La Matematica, 35% dintre elevi au luat note intre 8 si 10 (13.312 elevi obtinand nota 10, in conditiile in care notele la matematica, in practica scolara, sunt destul de mici). La Limba Romana, 28% dintre elevi au obtinut note intre 8 si 10, iar la Limba materna, 50% dintre acestia au avut aceleasi perform
ante“, se arata intr-o scrisoare deschisa, transmisa primului-ministru Calin Popescu Tariceanu, semnata de catre Agentia de Evaluare si Asigurare a Calitatii Educatiei (AEACE). In sprijinirea acestor afirmatii stau insesi forumurile Ministerului Educatiei, ale principalelor institutii de presa care abunda in declaratii ale elevilor, profesorilor si parintilor referitoare „la modul rusinos in care au fost aranjate tezele unice, astfel incat fiecare scoala sa aiba rezultate cat mai bune, chiar daca nemeritate“. Vezi
http://www.gardianul.ro/2008/01/12/societate-c12/tezele_cu_subiect_unic_cea_mai_mare_frauda_din_istoria_invatam_ntului_rom_nesc-s106929.html

13.Tezele unice, pe care elevii de clasa a VII-a şi a VIII-a le-au susţinut, în luna decembrie, stau sub semnul suspiciunii de fraudare.
În mai multe şcoli din ţară, profesorii supraveghetori au închis ochii şi i-au lăsat pe copii să copieze. Aşa s-a ajuns la situaţii în care elevi, care abia obţineau un 5 la clasă, au fost notaţi cu note de 8 sau 9. Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Vâlcea a tras un semnal de alarmă privind notele excepţionale pe care le-au obţinut unii elevi.Vezi http://www.protv.ro/stiri/social/tezele-unice-transforma-elevii-mediocri-in-premianti.html

Articolul din ziarul "Curentul" - scris de Cornelia Popescu

La câteva zile distanţă de începerea Campaniei de salvare a manualelor şcolare, au început deja să apară primele voci care sar în susţinerea demersului iniţiat de cotidianul "Curentul" şi Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi - Învăţământ preuniversitar. De aceea, astăzi vom da publicităţii o analiză făcută de un asistent universitar, care însă a preferat să rămână anonim. Subiectul materialului îl constituie manualele şi metodele româneşti de predare comparate cu cele ale diverselor ţări occidentale. "În orice ţară cu sistem de învăţământ performant, autorii programelor şcolare şi ai manualelor, atunci când le elaborează, respectă principiile psiho-pedagogice ale învăţării, deja cunoscute, şi recomandă noi metode, atractive, de predare, prin joc sau ÇArta prezentării vizualeÈ. Accentul se pune astfel încât prezentarea, explicarea unor fenomene sau noţiuni să fie pe înţelesul copiilor, folosind un limbaj simplu şi clar, apelând la proiecţii de filme documentare, folosirea echipamentelor de tehnică de calcul şi vizualizare, întâlniri şi dezbateri în care să fie prezentaţi sau invitaţi în mijlocul elevilor oameni de succes din diverse domenii, organizarea de excursii, campusuri, pe diverse teme culturale, ştiinţifice şi sportive. Desfăşurarea orelor de ÇScience &TechnologyÈ are loc în laboratoare superdotate, sau Centre de Science &Technology, pentru a le trezi curiozitatea şi ingeniozitatea copiilor, iar prezentarea lecţiei trebuie să fie ÇfunnyÈ, astfel încât elevul să înveţe relaxat, cu plăcere" - se spune într-o analiză făcută de experţi în învăţământ. În aceeaşi analiză se vorbeşte despre faptul că în România nu se recurge la aceste metode decât foarte rar, şcolile nedispunând de bază materială adecvată şi, în plus, centre de Science nu există şi nici nu se doreşte înfiinţarea lor. Asta se întâmplă în condiţiile în care avem totuşi profesori antrenaţi la NASA, care sunt familiarizaţi cu aceste metode chiar de către americani, şi pot să disemineze informaţia, însă nu sunt solicitaţi. În schimb, elevii trebuie să înveţe într-un ritm accelerat, prin acumularea masivă de cunoştinţe, în general inutile, depăşite, predate la tablă, prezentate într-un limbaj complicat şi anost, greu accesibil lor, neadaptat generaţiei actuale.Deşi se ştie că învăţarea cu sens este mai economică decât cea mecanică, în România metoda de studiu se bazează în special pe însuşirea mecanică a noţiunilor, astfel încât elevilor nu li se mai formează un intelect investigator şi creator. Această concluzie a fost confirmată şi de rezultatele extrem de slabe obţinute de elevi la evaluările internaţionale, testele PISA,TIMSS, PIRLS, prin care se testează aplicarea în practică a unor cunoştinţe teoretice, corelarea noţiunilor dobândite la diferite materii şi creativitatea. În România, elevii învaţă fără motivaţie, ceea ce duce la uitare. La noi nu se face o evaluare psihologică a aptitudinilor elevilor încă din ciclul primar, pentru a fi orientaţi spre un domeniu corespunzător dotării (ca-n ţările occidentale) şi pentru a face performanţă cu uşurinţă şi plăcere. Pentru că vrem să aflăm opiniile dumneavostră despre acest subiect, precum şi despre campania derulată de cotidianul Curentul: "Să salvăm manualele şcolare!", aşteptăm pe adresa redacţiei (Strada Lipscani, numărul 79, sector 3, Bucureşti), cât şi pe adresa electronică

educatie@curentul.ro

Niciun comentariu: