sâmbătă, 12 ianuarie 2008

Mesaje pe forum-uri referitoare la tezele cu subiect unic

Ariana 2007 20 nov.2007
Avand in vedere ca harţile sunt facute pentru a te orienta in spaţiu si ca acum toata lumea civilizata studiaza in şcoli ,pentru orientare ,programe de utilizare a sistemelor GPS,mi se pare absurd sa se dea la teza de geografie subiecte care se bazeaza pe memorarea harţilor! Ştiu ca şi in anii trecuti s-au dat asemenea subiecte si copiii s-au plans ca trebuie sa memoreze harţile,dar vad ca se merge pe aceeasi linie greşita ,contrar tendintelor actuale pe plan mondial si a logicii.In plus ,harţile nu sunt facute profesionist in manuale si nici in atlase.Scrisul e cu caractere foarte mici si deseori nu gaseşti pe harta de la lectia respectiva, toate formele de relief trecute in text.Mi se par foarte slabe manualele de geografie si n-au nici o schema logica(de sinteza) in ele ca sa le usureze copiilor invatarea si fixarea notiunilor.Informaţia este trecuta ca intr-un ziar si acest stil apare in toate manualele din Ro. N-am cuvinte sa cataloghez aceasta mentalitate de a memora harţile si a noţiunilor in general ,puse ca intr-un ziar in manualele romaneşti,cu poze neclare si nesugestive ,fara explicaţii ale termenilor noi, cu fraze lungi ,limbaj greoi,neadecvat varstei elevilor,incarcate cu multa informaţie de care nu vor avea nevoie niciodata şi pe care sunt obligati sa o asimileze ptr.un timp scurt , pentru nota si nu ptr. ca le-ar folosi la ceva in viata. Va inchipuiţi ce comentarii ar face un occidental care ar vedea aceste manuale si mai ales subiectele propuse ptr.teza ,care se dau elevilor fara a avea hartile pe banca?

cristina-galati 17 Dec 2007, 08:51 PM
sunt clasa a8a shi sunt buna la invatatura anul trecut am luat 9 la limba romana dar anul asta nu m-am ashteptat sa dea asemenea subiecte am luat nota foarte mica deshi am invatat demonstratiile,caracterizarile de personaj etc....etc.La gramatica am tocit tot anul shi ma pricep foarte bine....in planul de recapitulare pentru teza nu scria nimic ca ne va da materie de clasa aVII-a shi anume ca ne va da descrierea unui peisaj......deci poezia de Tudor Arghezi mi s-a parut una foarte grea mai ales ca trebuia sa o interpretam.Cerintele de gramatica aproape ca nu au existat shi, in plus,celelalte au fost foarte grele.Era mai bn sa se fi dat capacitatea,sa ne ducem shi sa dam examen la liceul la care am fi vrut sa intram nu cred ca un elev din tara asta e multumit la ce stres ne supune Adomnitei care vrea sa-shi puna amprenta pe viitorul nostru supunandu-ne la un stres imens.Deci mai bn era cu examenul de capacitate.Am o colega care nu a mia trecut pe la scoala de saptamani intregi shi nu shte sa lege macar o propozitie corecta cu subiect shi predicat dar a luat cat mn in teza la limba romana......adik 6.Copiatul a fost deci admis...deci subiectele de anul acesta...chiar shi doamna profesoara de romana a zis ca au fost de olimpiada...subiectele au fost o prostie....sincer http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=81470&st=0&#entry742138


1. ezragsit Mulţi spun că subiectele ar fi de olimpiadă. Eu cred că autorii subiectelor sunt autori de subiecte de olimpiade. Cu experienţă mai mare cu olimpiadişti şi mai mică cu elevi de şcoală de cartier...Dar avem spre comparaţie testul PISA. ŞI acolo se studiază capacitatea elevilor de-a folosi un text. Dar, ce ciudat, subiectele de la PISA sunt ... FOARTE NATURALE. Iar subiectele de la TN/BAC sunt ... NIŞTE FĂCĂTURI.Europenii de la PISA ... cumva gândesc în termeni de cetăţean, om în formare, misiune a şcolii, nevoi sociale ... cumva se simte o cultură profundă în enunţul subiectelor.Iar ... românii ... de la TN/BAC ... cumva gândesc în termeni de orgoliu, de pretenţii de nucă mare şi seacă, de "la noi ca la nimeni". Mai nou combinate cu eurolimbaj prost tradus şi deloc înţeles...Cred că dacă autorii subiectelor de la PISA ar trebui să caracterizeze subiectele noastre, reacţia lor nu ar fi aceea de-a cădea pe spate "ce savanţi sunt!"... NU, chiar nu cred asta deloc! Cred că reacţia lor ar fi "cine le-a dat voie hingherilor ăştia să intre în învăţământ?". Dar, poate, exprimată în termeni mai civilizaţi, în expresii frumoase legate de vârstă psihologică, nivel de dezvoltare mintală, formarea fără forţări şi evitarea exagerărilor... Dar, mde, în fond elevii noştri nu s-au descurcat bine la PISA. Şi nici la TIMSS...Şi -dacă stai să te gândeşti mai bine- rezultatele slabe de la testele mondiale ...au legătură cu pregătirea disperată pentru rezultate bune la testele naţionale...

ezragsit :26 Jan 2007, 03:44 Pm
Să dai o problemă abstractă, cu termeni "realişti" ... NU rezolvă problema.Cât reală este o problemă de genul:Vasile vrea să sape o piscină cu raza de 10 radical din 3 metri. Terenul său are forma unui hexagon regulat cu apotema de ....ABSURD!!!Dar o problemă de genul "Revista A oferă la abonament următoarele condiţii ... iar revista B ... Ştiind că revistele sunt egal de interesante, dar banii ajung doar pentru un abonament, folosind datele prezentate alegeţi opţiunea cea mai avantajoasă!" (gen TIMSS) parcă ... parcă ...Am pus şi la FRANŢA VS. ROMÂNIA http://forum.portal.edu.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=492678nişte exemple reale, subiecte date la bacalaureatul din Franţa ... vedeţi problema a doua (cea cu bancnota) sau problema a treia de la matematică, cea cu schiţa unui coridor... cum vi se par? Eu cred că aceste subiecte de BACALAUREAT din Franţa ar putea fi subiecte bune de TESTE NAŢIONALE în România. Şi asta nu arată că noi am fi mai deştepţi decât ei (economiile şi culturile noastre comparate ...) ... ci doar că ei folosesc timpul elevilor pentru înţelegerea unor lucruri ... noi umplem cu abstracţiuni timpul şi capul copiilor, astfel încât la sfârşit nici ştiinţă nu au, nici înţelegere nu cuprind ...

Vezi http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=57698&st=50

http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=81483


2. robot-girl-(02-12-2007 18:10)
In primul rand vreau sa spun k st eleva in clasa aVII-a in Craiova.Aceste teze unice sunt niste prostii ca sa nu spun imbecilitati.Intr-adevar,subiectele sunt dificile,atat la romana cat si la matematica.Dar pe langa acest fapt un lucru care ma nemultumeste este comportamentul profesorilor care nu inteleg prin ce trecem si care tin cu dintii de materiile lor.Adica la ce naiba ne trebuie tehnologia sau civica(unde este o programa imposibila,cat ai vrea tot nu pricepi nimic).Toata chestia asta si toate informatiile pe care ni le baga pe gat nu ne folosesc la nimic si fac ca toata lumea cu un gram de minte sa o dea dracu' de scloala.Fara meditatie in ziua de azi ajungi sa cureti canale,iar unii profi mai cer si preturi exorbitante!!!Nu inteleg de ce mai facem aceste meditatii(sunt de acord cu # 5).Si un mesaj pt doamna #4 care se da mare profesoara:sunteti dusa cu pluta pe Bistrita!!.Habar nu aveti pe ce lume traiti si cat de greu este pentru noi.Dumneavoastra stati linistita la catedra si la trageti copiilor niste explicatii de te dor creierii,iar apoi profitati din plin la meditatii,de unde adunati milioane.Nu ar mai trebui sa va mareasca nimeni nicioadata salariile ca si asa castigati destul din meditatii.Sunt atatia oameni care se spetesc pt o bucata de paine,iar dumneavoastra mai aveti pretentii la bani peste bani peste bani!In conclurie:tezele sunt niste porcarii,iar cei care le-au facut si care fac programele in general sunt niste imbecili de mare clasa care n-au mai trecut de zeci de ani printr-o scoala!
10 A.G.-(02-12-2007 16:55)
Tezele unice reinventeaza mita, pentru a li se permite accesul la licee bune parinti vor da mita profesorilor, direct sau indirect prin angajarea profesorului respectiv ca meditator.
Sobolanul.-(02-12-2007 15:43)
Doamna Lr. Pop,am sa v-o spun pe scurt:Sunteti o proasta.Dvs. aveti impresia ca sunteti profesoara pt. c-ati tocit 4-5 ani la facultate pe de prost materia?Hai sa fim seriosi.Mai bine dati-va demisia ca nimeni n-o sa va duca dorul.Exemplele dvs. sunt de-a dreptul ridicole,sunt sigur ca elevii se ratacesc frecvent pe varful unui munte (ca ei sunt si alpinisti,nu au ce face,se duc sa se catere pe munti!)si le este util sa memoreze o harta pe de rost ca sa ajunga inapoi acasa (ca ei nu au mobile sa sune la Politie).Ce-ar fi daca i-am invata pe elevi si mecanica?Cine stie,poate ca or sa-i rapeasca niste extraterestri care s-au prabusit pe Pamant si care au nevoie de ajutor sa-si repare nava.Ce-ar fi daca dumneata ai invata limba persana?Ca cine stie poate ca or sa te rapeasca teroristii lui Bin Laden si daca nu stii sa vorbesti cu ei pe limba lor te omoara.Exemplele pot continua.Exercitiile de matematica stimuleaza gandirea logica dar noi avem aici de-a face cu copii,nu cu persoane mature.Copiii sunt copii,nu au forta cerebrala necesara rezolvarii si intelegerii unei probleme complexe."Nimeni nu e dator sa faca mai mult decat poate" este un proverb latinesc pe care dumneata ar trebui sa-l inveti.Iar in ceea ce priveste problema 9,50-9,49 nu este treaba noastra sa oferim solutii ca pe noi nimeni nu ne plateste,dumneata ar trebui sa faci asta ca lucrezi in domeniul invatamantului.In concluzie esti o idioata doamna,chiar daca ai copii.Esti o proasta!Tu nu te auzi?"Sat pe varful unui munte",sunt sigur ca sunt multe sate foarte multe sate pe varful unui munte,ca pe varfurile muntilor se creste si porumbul,si graul,ce mai!Locul ideal pt. un sat!Cucoana,poti sa te duci dracului invartindu-te cu tot cu ideile tale comuniste,lovi-te-ar morga.Iti meriti salariul.

Vezi http://www.cotidianul.ro/index.php?id=16050&art=39719&cHash=efa3cd9b95

3. Tezele unice mai grele decat bacalaureatul
@ mary Intamplator , m-am uitat pe un ghid de pregatire pentru teza cu subiect unic la limba romana ,clasa a 8-a, si am ramas uimita ! Subiectele acestor teze sunt identice cu subiectele de la bacalaureat.In primul punct sunt cerinte asemanatoare ,al 2-lea punct insista pe o scrisoare sau cerere iar al treilea punct -un eseu! O singura diferenta exista :timpul de lucru !!!La teza- 2 ore,iar la bac-3 ore! Varianta 31 de la bac 2007 o gasiti aproximativ jumatate in ghidul de pregatire pentru teza unica .
Mi se pare destul de dificil ,mai ales ca acesti copii trebuie sa invete si la alte materii ,ei nu au decat romana ,matematica sau istorie... Asta este ,fiecare cand vine la conducerea ministerului face experinte pe copii nostri care nu sunt decat niste cobai. Pe langa asta mai platim si bani pentru formularele de teza! Oare ministerul nu are bani nici pentru coli??? 40 000 de lei vechi s-au cerut pentru fiecare copil din clasa a 7-a si a 8-a, pentru aceste teze .
vezi
http://www.gandul.info/gandul/tezele-unice-grele-bacalaureatul.html?6447;1066130

4. Teza la romana -Forum didactic.ro

Dupa ce am vazut subiectul la limba romana pentru clasa aVIIIa, ma intreb daca aceasta va fi o teza semestriala sau olimpiada!!!??? Este drept ca formam competente elevilor nostri, dar sa fim seriosi.... subiectele propuse necesita talent literar "cu carul"! Chiar toti ne nastem inzestrati??Departe de a fi de nivel mediu...sau macar accesibil! Mai am o curiozitate: de cate ori se ia in consideratie acesta amarata de nota? Prima data in media semestriala a disciplinei, apoi in media anuala si iar in componenta mediei de admitere. Ce credeti, e corect?Din punctul meu de vedere NU, dar eu sunt doar o amarata de profesoara a carei umila parere se pierde in neant....... Vezi
http://www.didactic.ro/

Cetateanul turmentat-(07-01-2008 09:01)
Nu tezele unice ii invata pe copii sa triseze de mici, ci cei din jurul lor - parinti, educatori, alti copii, societatea in general. Iar cea romaneasca exceleaza la capitolul asta.
2 Eva Bucur-(07-01-2008 08:59)
UNde se muta examenele cu miza, orium le-ar chema, acolo se muta si coruptzia, si fraudele.Ori ca le cheama teze unice, ori ca le cheama examene de capacitate, bacalaureat sau examen de admitere,trisatul atinge de-acum niste nivele inimaginabile pentru cine nu e in sistem, intr-un fel sau altul.Avem, de aceea absolventzi de bacalaureat care nu stiu nici scrie, nici socoti, adica nici cit stiau, la inceputul secolului 20, absolventzii a 4 clase.De-aia umplem Europa de capsunari si nu de cercetatori si savantzi.
1 bivol_nicolae-(07-01-2008 00:20)
Dl. Radulescu are perfecta dreptate.Pe forumul profilor Didactic.ro se gasesc si alte f. multe opinii in acest sens.ca si la capacitate o parte dintre asistenti s-au " considerat datori" sa-i "ajute" pe copii la rezolvarea subiectelor si va rog sa ma credeti este o practica f. veche.Li se pare chiar pe dos sa nu-i "ajute", iar cand no fac vin directorii care au nevoie de procente bune si-i "preseaza" s-o faca.Examenele ultimilor ani sunt cel putin dezamagitoare, ca sa folosesc un eufemism.Lasarea la latitudinea colegiilor mari ( sau care se cred mari ) a metodelor de admitere cum de altfel a si promis dl. ministru pe un post tv. in vara ar rezolva in buna masura problema si ar creste fara indoiala interesul pentru invatatura " in valoare absoluta ".Nu cred ca demisia ministrului este solutia;de altfel ministrul Adomnitei a mostenit situatia asta de la dl. Hardau ( scuzati lipsa cratimelor ), dl ministru trebuie doar sa se tina de cuvant si sa aplice masurile pe care le-a promis in vara ( de fapt la sfarsitul verii ):" colegiile adevarate " sa-si organizeze examene proprii de admitere ,tinand cont sau nu de notele la tezele unice,iar in celelalte scoli sa se faca admitere computerizata dupa notele din gimnaziu si de la tezele unice.Astfel ar creste interesul pentru studiu al elevilor ,iar profii ar trage mai mult pentru ca la colegiul " X Y " nu-i mai asista pe elevi colega de munca, care este si ea interesata sa " iasa treba bine " ( cum se intampla la tezele unice).
Vezi http://www.cotidianul.ro/index.php?id=16797&art=40987&diraut=120&cHash=16a99a57e5

rica (r.....a@hotmail.com), 2007-12-05 22:55:41
Ai perfecta dreptate. Mastodontii de la minister se bilbiie de atitia ani si dau din groapa in groapa. Mai bine ar lua exemplu de la altii privind sistemul de invatamint si ar incerca sa copieze de la ei ca de altceva nu sunt in stare.Ca sa nu mai vorbim de profesorii din scoli. Alta rusine. Daca un copil de clasa a 8-a spune ca cei care fac meditatii cu profa de la scoala conteaza la ora si ceilalti aproape nu mai exista in clasa ce poti sa-i spui?Cam asa e invatamintul romanesc din pacate.Dar din pacate toata lumea vede si nimeni nu ia atitudine.
Vezi http://www.evz.ro/comment.php?artid=333222&commentid=966695

Admiteri ...
Arthur (a.....5@yahoo.com), 2008-01-08 09:32:51
Cand eram elev, am dat treapta I-a la liceu, apoi treapata a II-a, ca nu era musai sa ai 12 clase, puteai merge si la profesionala, apoi am dat examen la facultate din trei materii, fara a se tine cont de medii, note si alte alea din liceu. Asta era concurenta! Erai bun mergeai mai departe, nu ... la "saiba". Acum sistemul de invatamant e VARZA! Vine unul de la Faget (fara sa jignesc pe nimeni - Timis) cu media 9.5 si unul care face liceul Lenau (de exemplu - Timisoara) cu media 9 si ia ghiciti cine are prioritate? Mi lehamite unde s-a ajuns. In curand facultatile vor avea 1 an din care 6 luni practica "moca" pe la vreo banca care te abureste ca te angajeaza dupa ce devii licentiat. Masterul, are "omu'" dreptate, e ceva normal, rutina pot spune, iar doctoratul e numai pentru fii si fiice sau cei banosi, sa nu mai spun ca daca bagi ca berbecu, pe cont propriu, fara spagi si pile prin faculta nu prea obtii medii de doctorat impuse de Universitatile din RROMania - Vestul din Timisoara este un exemplu concret. Adica daca se dau teste si se dovedeste ca-s capabil nu ma pot inscrie la doctorat, ca un dobitoc ca tovarasul Cazan mi-a dat 5 pe lucrarea de licienta (dupa 10 la teorie), pe motiv ca e copiata, lucrare care el - El Grande Profesore - habar nu are cu ce se mananca. Imi pare rau ca nu am dat 100 euroi pe o lucrare luata din arhiva Univ. de Vest, ca se practica si mi se rupea de orice nota ... Nu stiu ce a mai ramas de distrus in tara asta ... un popor in hibernare care nu se mai trezeste odata ... pacat, mare pacat ...
Vezi http://www.evz.ro/comment.php?artid=336500&commentid=1020559

Desteapta-te romane!!!
tezele cu subiect unic ne confirma inca o data ca nu se mai tine cont de principiile didactice cu atat mai putin se doreste un invatamant calitativ, ci din contra notele nu oglindesc nici pe departe cunostintele insusite de elevi. Sa avem note mari e tot ce conteaza... ce se ascunde in spatele lor nu intereseaza pe nimeni. invatamantul romanesc actual se bazeaza pe aparente exagerate. Adevaratele consecinte le vom simti peste 10 ani cand oamenii vor muri in spitale din cauza unor medici incompetenti care au fost sefi de promotie cu nota 10, cand profesorii vor umbla cu google-ul deschis ca sa poata preda, cand academia romana va reglementa nefolosirea cratimei in limba romana pe motiv ca prea multi parlamentari si presedinti nu stiu sa o utilizeze si atunci pentru a scrie corect vor institui reguli care sa fie usor de respectat de catre luminatiile dumnealor.
(4 vizualizari)
giana24 (2008-01-07 20:34:44)Desteapta-te romane!!! continuare
Si la final ne vom mira cum de am ajuns atat de...jos, atat de inculti, atat de ignoranti...pe cine intereseaza?! pe un domn ministru care nu stie cate stele sunt pe steagul UE? sau pe niste primari agramati?! sau pe niste presedinti pierduti in bezna tranzitiei?! pe niste directori care au fost investiti in functie dupa marimea portofelului?!si elevii normal ca profita ca nu e prost cel care cere cine cel care da....oare e vina lor ca profita de pe urma incompetentei?!
(10 vizualizari)
vezi http://www.gardianul.ro/comentariu-106929.html#cm97757
micribra-(07-05-2007 01:25)
Nicolae75, arunca o privire pe lista Time100 (cele mai influente persoane laa nivel global) de anul acesta. E disponibila pe site-ul Time Magazine. Arunca o privire in categoria "Scientists and Thinkers". E dominata de stiinte exacte. Ce vrei? Accent pe poezie si literatura? Fara stiinta si tehnologie inca am fi in pestera. E adevarat, am face poate niste picturi rupestre si niste balade fenomenale, dar am trai pana pe la 50 de ani si am fi la mila fortelor naturii (pe langa multe alte chestii). Am auzit adeseori ideea ca la noi e mai bine decat in Occident, mai precis mai bine decat in America, pentru ca "e mai multa cultura". Bineinteles ca nu am nimic impotriva culturii in general sau a artei in special, insa e clar ca la noi e "mai multa cultura" pentru ca nu prea e "stiinta si tehnologie". Cred ca e timpul sa reechilibram balanta. Nu prin reducerea artei, ci prin dezvoltarea stiintei. Din pacate insa, nu cred ca avem inca vointa si resursele sa facem asta.

Niciun comentariu: