miercuri, 23 ianuarie 2008

Emisiuni la Pro Tv despre invatamant

Timp de două luni, în campania "Tu ştii ce mai face copilul tău?" am aflat care sunt problemele grave din sistemul de învăţământ românesc. 20 dec.2007
Profesori nemotivaţi, elevi dezinteresaţi, şcoli care stau să se dărâme, programe încărcate inutil.
Până acum, pe la conducerea Ministerului Învăţământului s-au perindat zece miniştri. Al unsprezecelea a ajuns la conducerea Educaţiei doar de câteva luni. Fiecare demnitar a venit cu propuneri de modificare a sistemului. Multe s-au dovedit nereuşite. Pentru mulţi dintre ei, singura realizare este faptul că în CV-ul personal apare menţiunea că au fost cândva miniştri.
În 17 ani, elevii au fost o mare masă de testare. S-au făcut experimente. Aproape că nu a existat an în care să nu se introducă ceva nou sau să se scoată ceva vechi sau abia introdus: programe, materii, testări. Examenele de la sfârşit de gimnaziu s-au modificat de trei ori, admiterea în liceu de cinci ori, iar bacalaureatul s-a schimbat de şase ori.
Primul urcat pe scaunul de la şefia Educaţiei a fost filosoful Mihail Sora. A stat la conducere doar şase luni. A fost urmat de Gheorghe Ştefan. Din octombrie 1991, conducerea ministerului este preluată de Mihail Golu. Singurul ministru care a reuşit să stea un mandat întreg în fruntea Educaţiei a fost Liviu Maior. În timpul său apar legi noi şi primele programe de învăţământ care le înlocuiau pe cele comuniste. În decembrie 1996, la şefia acestui portofoliu vine Virgil Petrescu. A urmat Andrei Marga, iar în timpul său s-au dat primele examene de capacitate. Un eşec total. La început de mileniu trei, conducerea este preluată de Ecaterina Andronescu. În 2001 a introdus repartizarea computerizată în licee. Mii de copii au ajuns în alte şcoli decât şi-au dorit, pentru că au greşit codurile liceelor.
Îi urmează Alexandru Atanasiu, dar în 2004 se schimbă Guvernul, iar la minister ajunge Mircea Miclea. Demisionează 11 luni mai târziu. Mihail Hărdău s-a remarcat prin achiziţionarea unei maşini pe care a lăsat-o urmaşului său, Cristian Adomniţei. Acesta a propus o lege a învăţământului: grădiniţa devenea obligatorie, se introduc tezele naţionale pentru admiterea în liceu, iar bacalaureatul a fost modificat pentru a şaptea oară.
La ora 21, Paula Herlo, vă aşteaptă pe video-chatul protv.ro, pentru o dezbatere despre sistemul de învăţământ din România, comparativ cu cel polonez, pe care ea vi l-a prezentat în cadrul campaniei "Tu ştii ce mai face copilul tău?"
Intra pe http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/invatamantul-romanesc-in-deriva-11-ministri-in-17-ani.html

Mesaje pe forumul Pro Tv
NU atita materiede Mr Bond (20 decembrie)
Cea mai grava problema este ca a ramas idea de pe vremea comunista ca daca bagi cit mai multa materie in elevi ,o sa fie mai destepti ca cei din toata lumea.GRESIT ,elevii sunt suprasolicitati cu materia si informatii de care niciodata nu au nevoie,si nu le tin mint5e nici pe cele de baza ,care citeodata ,poate trebuie, iar pentru ce au nevoie in viata nu sunt pregatiti deloc. in alte tari se invata mai multe lucruri utile, si nu teorie ce nu stiu nici cei ce lucreaza la NASA.in Ungaria in fiecare an se taie din programa de invatamint,ca ei si-au dat seama de asta.Totusi daca PROTV vrea sa faca o emisiune de succes , sa faca un test cu macar 4 intrebari simple adresate parlamentarilor , si neaparat ministrul invatamintului, gen : formula de calcul supprafatei sferei , in ce an afost razboiul X , ce suprafata are romania, etc. ca cele legate de calcul matricial ,derivatii si alte lucruri sunt bune pentru extraterestrii.SI elevi , invatati limbi straine , ca macar e folositor...........
Prostie in Romaniade Andreea (20 decembrie)
Este o programa foarte incarcata.Eu sunt acum in clasa a 11-a si am ore de la 12 la 20.Mai bine ma angajez si primesc si bani decat sa ma duc la scoala 8 ore.Sunt niste tampiti la ce naiba atatea informatii care nici nu ne ajuta in viata.Va rog faceti niste apeluri pentru ca scoala de astazi ne omoara
=1 esca=0
invatamant?de NoFace (20 decembrie)
domnilor nu numai invatamantul sufera de o proasta gestionare a acestuia ci O TARA INTREAGA SUFERA de o proasta gestionare de 18 ani de zile!suntem nevoiti sa invatam inca de pe bancile scolii ca strainatatea este singura optiune buna de a face ceva in viata!domnilor guvernanti,ne"vindet i" strainatatii PE BANI DE NIMIC asa cum sunt vandute niste vite la targ!nimeni nu pleaca din tara de placere!
posturi in invatamantde alina (20 decembrie)
am vizionat in aceasta seara de 20 decembrie un interviu luat de andreea esca domnului ministru. cum este posibil sa spuna ca salariul pentru un profesor in primul an s-a facut de 8 milioane, lucru care nu s-a intamplat pentru ca asa a vrut sistemul de invatamant ci pentru ca salariul minim pentru studii superioare este de 8mil 8 sute, precizez brut , deci faceti dumneavoastra socoteala cu cat se placa acasa. A doua problema: cum poate sa spuna domnul ministru ca profesorii nu vor posturile din provincie cand anul acesta la titularizare in jud. constanta, pentru postul de psiholog scolar au fost scoase la concurs doar 9 posturi si toata lumea se plange ca nu sunt psihologi in scoli. Pe deasupra, sa nu mai vorbim ca sunt o gramada de comune care nici macar nu au o sala care sa poata si amenajata ca un cabinet de consiliere scolara. Dau doar un exemplu: scoala generala din palazul mare, care culmea mai este mai nou numit cartier al orasului constanta, si acolo nu este nici un psiholog.Sper ca cineva va putea sa-mi dea si mie niste raspunsuri.
INVATAMANTde andreea (20 decembrie)
sunt in clasa a 12-a eleva a unui liceu teoretic, profil servicii. avem un program extrem de incarcat, 33 de ore pe saptamana (maximul de ore). Fiecare profesor vrea sa invatam cat mai mult la obiectul lui. Sunt de acord cu el, pentru ca a facut si el o facultate ca oricare alt domn profesor. Am o mare nelamurire, de ce trebuie sa invat aceeasi materie la limba si literatura romana cu cei de la profil uman? Am doar 3 ore pe saptamana de romana... Sa faca profesorul pregatire (fara bani)dupa ore? N-are timp. Dupa 4 ore de specialitate una dupa alta, poti face romana? Nu dai randament.... Deci chiar daca vrei sa ramai peste ore la scoala sa faci pregatire pentru bac nu poti fizic.... Programa este nu incarcata, ci extrem de incarcata... Nu se gandeste nimeni ca suntem nevoiti sa invatam niste autori si operele lor, doar pentru nota? Cu ce ne ajuta? Cu nimic.
Pt MARY si nu numaide alecssys (23 decembrie)
si eu am de dat bac-ul anu asta si vreau sa spun ca Georgiana are dreptate ... si puteti sa intrebati orice elev si toti va vor spune ca se fac materii care nu au nici o legatura cu profilul ( chiar si unii profesori sustin aceasta idee). cultura generala se invata in clasele I-VIII ... nu la liceu ... nu ma duc la un profil de mate-info ca sa fac desen,religie, biologie pana imi iese pe ochi (mai ceva ca la bio-chimie) si multe alte materii printre care as baga si limba romana .... fratilor ... limba nu se invata la liceu ... nu ai ce sa cauti intr-un liceu daca nu cunosti limba romana ... de asta se da testarea nationala sau capacitatea dupa vechea denumire ... spuneati ca o sa imi foloseasca ceea ce invat la liceu intr-o discutie oarecare ... chiar credeti ca la cate sunt de invatat numai pentru profilul ales , o sa se mai chinuie cineva sa retina ceea ce se face pe langa incat sa retina peste 5 ani ? ... pai eu la romana invat astfel incat sa retin pt maxim o zi atunci cand am o lucrare sau teza ... si nu ca nu as avea memorie .. dar chiar nu ma risc sa ma incarc cu toate acele informatii ... spuneti ca o sa realizam peste mai multi ani ca ceea ce spuneti acum este adevarat ... ca o sa zicem "de ce nu am invatat atunci cand a trebuit?" ... ei bine ... poate o sa zicem ... dar nu o sa ne referim la perioada liceului ... poate mai degraba la perioada gimnaziala ... care si asta este vai de capul ei in prezent ... sa stiti ca exista 2 feluri de oameni : "unii care stiu totul despre nimic si altii care stiu nimic despre tot " iar voi toti care sunteti in varsta acum incercati sa ne faceti sa credem ca este mai bine sa nu stim nimic despre toate decat sa stiu tot ce pot despre un lucru ... fac parte din ultima generatie a lui CEAUSESCU .... reprezint viitorul acestei tari impreuna cu ceilalti oameni de varsta mea , pentru nu mai suntem deloc niste copii asa cum ne credeti voi, si ati face bine cu totii sa ne ascultati si pe noi cand vine vorba de aceasta tara pentru ca parerile si ideile voastre nu le-ati dobandit traind in viata noastra , ci traind majoritatea acum 22 de ani cand orice prost isi gasea un loc de munca , cand orice om avea un acoperis deasupra capului , cand banuiesc ca nu exista atata coruptie si mai ales ... cand Romania traia in intuneric ... ati incercat sa ne oferiti o viata mai buna ... apreciem acest lucru , dar trebuie sa intelegeti ca sunteti depasiti de aceste vremuri ... si asta nu din cauza varstei , ci datorita faptului ca au avut loc prea multe schimbari pentru Romania in destul de putini ani ... ati vrut libertate si nu ati stiut ce sa faceti cu ea ... cred ca m-am abatut destul de la subiect asa ca o sa inchei ... in concluzie : mai lasati ideile voastre deoparte ... nu va mai credeti atat de atotstiutori numai pentru ca aveti o varsta si ascultati-ne si pe noi ... pentru ca noi vom avea grija mai tarziu sa va fie voua bine sau rau ... sper sa fim ultima generatie a acestui invatamant de proasta calitate .
"Avantajele" pe care ni le ofere guvernantii..de Calin Andra (31 decembrie)
Stiu ca, oricat am incerca, nimeni nu va face nimic, in legatura cu invatamantul romanesc...Am 14 ani,sunt in cls a VIII-a si locuiesc intr-un oras mic...Sunt prima pe clasa..Ma bucura acest lucru...Comentariul pe care o sa il fac nu se refera la invatamantul romanesc..Vreau sa va felicit, pentru ca aveti initiativa si pentru ca, intr-adevar, faceti ceva pentru noi(copii)..Bravo voua..m-a surprins acest lucru..pentru ca ProTV este o televiziune privata,dar vad ca vreti sa faceti ceva pentru Romania, pentru toti copii..Sunteti niste oameni care doresc schimbari, vor prosperitate...un lucru, sa va spun..am urmarit toate reporajele facute de voi, si mi-au placut; se vede ca nu sunteti oameni care asteapta sa le pice din cer..actionati!..In primul semestru, am dat faimoasele TEZE UNICE..Intr-adevar, au fost subiecte medii(exceptie subiectul de la Lb romana), au cerut cunostinte minimale..Dar, de la inceputul anului scolar, si pana la data respectiva, am traait un adevarat cosmar..pur si simplu, NE PERSECUTAU MINTAL...si noi, elevii, si domnii profesori traiam intr-un STRES de nedescris..noi, pentru ca era vorba de viitrul nostru..iar domnii profesori, pentru ca se temeau care va fi rezultatul experimentului..mie, personal,mi-a fost frica, desi, invat foarte bine, dar nu stiam la ce sa ma astept..a fost pentru prima data..numai cand te gandeai..te-apuca tremuriciul..nu ieseam din casa..accesul la computer si internet limitat, iar lista countiua..cel putin, zilele dinantea tezelor au fost de cosmar..o obiectie am:multi elevi au fost nedreptatiti din cauza acestor teze; multi elevi care nici macar nu stiau ce sunt cu ei...si au luat note mari..CONCLUZIA:inva tamantul romanesc e VARZA!!..chiar daca va dura dezvoltarea sa, sper ca macar sa reusiti sa ii treziti pe "DOMNII" de la Guvern, "care se gandesc numai la binele nostru.." :-@inca o data, FELICITARI, si aveti tot respectul meu, dar cu timpul, il veti avea pe al tuturor:) va pup!:*:*:*..bye!:-H. .>:D
învăţământde buck (31 decembrie)
bravo echipei ce au conceput această emisiune specială.si noi suntem victimele acestui sistem. oricât de mult ne-am fi dorit să tragem foloase din scoală n-am reuşit. oare de ce? materii care nu-şi au rostul, profesori plictisiţi şi dezinteresaţi. sperăm din toată inima ca generatia următoare să poată face ŞCOALĂ. meritaţi laude! De la două victime ale învăţământului românesc
cea mai buna ideede mihaela (1 ianuarie)
Rezolvarea este extraordinar de simpla : te uiti la sistemul de invatamant din lume care are cele mai mari merite si care e cel mai bun si il aplici. SIMPLU. In cazul nostru, vbim de sistemul finlandez. E GREU ? In 17 ani nu suntem in stare sa facem ceva care sa mearga ?
Re:Învăţământul românesc în derivă: 11 miniştri în 17 ani!de Ovidiu (2 ianuarie)
Sa se aplice sistemul finlandez in Romania?Eu cred ca cu totii traim in lumea pe care o numim realitate.Acest lucru este imposibil.Acest sistem s-a format timp de 200 de ani si care se adapteaza nevoilor si caracterului finlandez. Ar trebui sa creem un nou sistem bazat pe necesitatilor si nevoilor noastre. De exemplu vedem un interes din ce ince mai scazut pentru scoala din partea elevilor .Care este sursa acestei probleme??Cum se poate rezolva aceasta problema?? Raspunsurile simple dar rezolvarea lor in plan practic este o alta problema. In primul rand o problema mare sunt profesorii prin atitudinea lor fata de elevi si maniera lor de a preda.A doua mare problema este programa scolara care este supraincarcata si bazata mai mult pe generalitai fara a putea pune in practica aceste cunostinte dobandite. Ca concluzie putem trage ca nu este indeajuns sa copiem un sistem educational si sa incercam sa-l aplicam in Romania deoarece risca sa pateasca acelasi lucru ca si reformele da pana acuma- sa ramana mai mult pe hartie iar in sine sa nu se schime nimic nefacand nimic alceva decat sa irautateasca starea actuala a invatamantului
Re:Învăţământul românesc în derivă: 11 miniştri în 17 ani!de Ovidiu (2 ianuarie)
Imi cer scuze pentru acest comentariu lung pe care probabil nimeni nu-l va citi Eu ,personal nu cred ca salariul mic al profesorilor conditiile destul de slabe pe care le prezinta scolile este o scuza al starii jalnice al invatamantului. De exemplu ca persoana care a vazut alte sisteme de educatie straine am o parere personala de cum ar trebui prezentata o materie in fata unor elevi si de a le-o face inteleasa fara eforturi exaordinari de mari , de a face din aceasta materie o experienta placuta si educativa din mai multe planuri Luam ca exemplu Istoria cu 3 ore pe saptamana: ..1.. (secretul este sa creezi o atmosfera placute in clasa in care profesorul este la acelasi nivel cu elevul )...in prima zi elevi trebuie sa vina cu un rezumat de o pagina a lectiei care va fi prezentata in saptamana respectiva. Prima zi consta in prezentarea in fata profesorului ceea ce a inteles din lectie(cu propriile cuvinte)si de a se expune punctele care nu au fost intelese din lectie (Dezvoltarea exprimarii libere si dezvoltarea conunicarii dintre elev si profesor) ..2.. In a doua zi profesorul trebuie sa prezinte de forma sintetizata lectia pentru ca elevii sa inteleaga puntele esentiale ale lectiei si sa se raspunda la nelamuririle ramase.Elevii fiind familiarizati cu lectia din prima zi nu vor avea mari probleme cu intelesul si tinerea minte a lectie care este prezentata de profesor ..3..A treia zi este rezervata pentru punerea in aplicatie a cunostintelor dobandite, adica de exemplu luam un text istoric (de ex.) relationat cu lectia respectiva. Elevul trebuie ca sa inteleaga acest text, sa-l relationeze cu ceea ce a invatat , si sa faca comentarii. Cu acest sistem se rezolva mai multe din problemele actuale - elevii isi dezvolta mai multe aptitudini si ramane cu niste cunostinte solide. *Nota*Menti onez ca nu trebuie pusa prea mare presiune pe elevi ci sa fie mai mult ca un joc in care nu sunt repercursiuni daca greseste si in care sa nu fie ridiculizat de profesor (cu se intampla in Romania acum). Relatia dintre elev si profesor este cheie in un astfel de sistem iar respectul sa fie reciproc.Elevi cu rezultate bune trebuiesc sa fie laudati iar elevii cu rezultate nu asa bune trebuiesc indrumati-- Nu exista asa ceva precum un copil prost!! Repet aceasta este o parere personala si trebuie luata ca atare!!!
Citeste mai departe toate mesajele de pe forum
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/invatamantul-romanesc-in-deriva-11-ministri-in-17-ani.html


24 noiembrie 2007, 19:16, Pro Tv
Şcoala finlandeză, un model de succes pentru Europa
Vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/scoala-finlandeza-un-model-de-succes-pentru-europa.html

11 decembrie 2007, 19:49, Pro Tv
Finlanda: Un sistem de învăţământ în slujba elevului!
În Finlanda, liceenii au o viaţă uşoară. Bacalaureatul se poate da treptat, începând cu clasa a XI-a.
Mai mult decât atât, în ultimii doi ani de şcoală lecţiile sunt împărţite astfel încât absolvenţii să se poată concentra doar pe materiile de care au nevoie pentru examenul de admitere la universitate. Departe de a fi facil, acest sistem scoate absolvenţi de top, printre cei mai bine pregătiţi din lume. vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/finlanda-un-sistem-de-invatamant-in-slujba-elevului.html

13 decembrie 2007, 20:06, Pro Tv
Şcolile de meserii din Finlanda şi Polonia, ridicate la rang de artă
Învăţământ de plăcere. Iată un principiu pe baza căruia Polonia şi Finlanda au ridicat învăţământul profesional la rang de artă. Tinerii sunt motivaţi să-şi transforme pasiunile în meserii.
Finlanda şi Polonia au reinventat şcolile de arte şi meserii atunci când s-au trezit cu deficit de specialişti pe piaţa forţei de muncă .vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/scolile-de-meserii-din-finlanda-si-polonia-ridicate-la-rang-de.html

31 decembrie 2007, 16:00, Pro Tv
Finlanda, ţara unde copiii merg de plăcere la şcoală
Un sistem de învăţământ bine gândit poate face dintr-un elev obişnuit, unul excepţional.
O demonstrează Finlanda, unde copiii nu numai că vin cu drag la ore, dar şi continuă cu toţii şcoala până la liceu sau profesională cel puţin.vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/finlanda-tara-unde-copiii-merg-de-placere-la-scoala.html

31 decembrie 2007, 16:05, Pro Tv
Şcoala de profesori din Finlanda: performanţa aduce performanţă
În urmă cu patru ani, sistemul de învăţământ finalndez a dat lovitura. După două evaluări internaţionale, s-a descoperit că elevii din Finlanda sunt cel mai bine pregătiţi. Aceasta pare să fie urmarea reformei serioase şi profunde, făcută acum trei decenii.
Unul dintre punctele forte ale reformei finlandeze a fost facultatea destinată profesorilor vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/scoala-de-profesori-din-finlanda-performanta-aduce-performanta.html

13 nov 2007 Pro TV

Învăţământul polonez îi ajută pe elevi să afle ce doresc în viaţă
Elevul descurcăreţ şi liber în gândire. Acesta este principiul de la care au pornit specialiştii polonezi, atunci când au decis că învăţământul polonez are nevoie de o schimbare.
Au reîmpărţit ciclurile de învăţământ, au introdus cursuri opţionale şi i-au scăpat pe copii de materiile inutile. Pentru cei mici, şcoala e locul unde se distrează învăţând să scrie şi să citească. Cei din gimnaziu spun că e mediul unde îşi dezvoltă abilităţile şi îşi descoperă talentele. Iar la liceu, profesorii îi ajută să-şi transforme pasiunile în profesii. vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/invatamantul-polonez-ii-ajuta-pe-elevi-sa-afle-ce-si-doresc-in.html

18 octombrie 2007, 21:41, Pro Tv
Imaginează-ţi că trăieşti departe de oraş. Educaţia care ţi se oferă nu e pe măsura viselor tale. Singura ta vină - nu te-ai născut unde trebuia.
Află la Ştirile Pro Tv una dintre miile de poveşti tulburătoare despre şcoala românească.vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/vineri-la-stirile-pro-tv-o-poveste-tulburatoare-despre-scoala.html


31 decembrie 2007, 16:00, Pro Tv

Şcolile profesionale din România atrag din ce în ce mai puţini elevi
Vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/scolile-profesionale-din-romania-atrag-din-ce-in-ce-mai-putini.html




19 octombrie 2007, 09:26, Pro Tv
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/invatamantul-romanesc-la-extreme.htm

În timp ce într-o şcoală din Sibiu elevii au uitat de tablă şi burete şi folosesc în loc monitoare LCD, videoproiectoare şi tot felul de alte minuni tehnice, în Comarnic un liceu stă să se prăbuşească.
Copiii au fost înghesuiţi în doar câteva săli şi învaţă în trei schimburi.
Maseje pe forum
minciunade anonim (20 octombrie)
cea ce vedeti in imaginile din cisnadie nu sunt adevarate acest laborator exista dar se tine doar de frumusete in el sa intrat doar cand a fost filmare in rest niciodata eu sunt elev in clasa a XII si clasa mea nu a intrat niciodata in acel cabinet doarece directoare nu da voie profesorilor sa intre in acest cabinet VA ROG FACETI CEVA PUBLIC SAU DATI CEVA PE POST IN LEGATURA CU ACEST LUCRU va multumesc
nu este adevaratde elev (21 octombrie)
atata reclama ni s-a facut la acest laborator insa numia 2 clase din scola au urcat in acest cabinet pt o ora sau 2.unii elevi nici nu stiu cum arata acest cabinet si a trcut ceva timp de la inceperea anului scolar....nu cred ca va fi folosit asa cum trebuie.deci ceea ce se zice in reportaj cum ca elevii au uitat de creta este o aberatie
jilavade nume (22 octombrie)
vai de capul ei de scoala(gustav gundisch),laboratoru l ala multimedia e frumos,nu am ce sa zic in privinta lui,dar in scoala aia se fac discriminari,am fost si eu la liceul ala dar m-am transferat la alt liceu!!!ati fost cumava in grupurile sanitare sa vedeti ce urat e acolo???? Vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/invatamantul-romanesc-la-extreme.htm



13 noiembrie 2007, 19:01, Pro Tv
Meditaţiile, a doua şcoală
vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/meditatiile-a-doua-scoala.html

5 noiembrie 2007, 19:14, Pro Tv
Haos în învăţământ din cauza manualelor alternative. Vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/haos-in-invatamant-din-cauza-manualelor-alternative.html



20 decembrie 2007, 19:35, Pro Tv
Andreea Esca şi ministrul Adomniţei, despre învăţământul românesc
Am văzut şcoli în ruine, pentru care s-au cheltuit miliarde de lei. Elevi care fac un maraton zilnic până la şcoală, ca să înveţe să scrie şi să citească. Am văzut cadre didactice umilite de elevi, dar şi profesori care bat copii în faţa clasei sau care consumă alcool la şcoală.
Mii de şcolari de nota zece pleacă din România pentru că sistemul de învăţământ nu-i încurajează. Avem prea mulţi suplinitori, profesori fără vocaţie şi elevi lipsiţi de respect. Sunt prea puţini bani pentru dascăli. De 18 ani, guvernanţii se întrec în reforme care rămân pe hârtie şi produc mai mult haos.
Am văzut exemple de învăţământ din Finlanda şi Polonia, unde reforma a reuşit. În România se pregăteşte o nouă lege a învăţământului. Iniţiatorul ei, ministrul educaţiei, Cristian Adomniţei, a fost invitat în studioul Ştirilor Pro Tv.
Vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/andreea-esca-si-ministrul-adomnitei-despre-invatamantul-romanesc.html


20 decembrie 2007, 14:19, Pro Tv
Carmen Avram: Cei care fac legile sunt de vină, nu profesorii!
function sendEmail(){
var S= "Stiri la Protv - Carmen Avram: Cei care fac legile sunt de vina, nu profesorii!";
var B="Ti-a fost recomandata o stire pe site-ul ProTV.\nCarmen Avram: Cei care fac legile sunt de vina, nu profesorii! - http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/carmen-avram-cei-care-fac-legile-sunt-de-vina-nu-profesorii.html";
self.location="mailto:adresa@example.com?subject="+S+"&body="+B;
}

vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/carmen-avram-cei-care-fac-legile-sunt-de-vina-nu-profesorii.html

20 decembrie 2007, 17:38, Pro Tv
Paula Herlo: În România ar trebui reglementată relaţia elev-profesor
Mesaje pe forum
ministrul Adomniteide anonim (20 decembrie)
in seara de 20.12.2007, ministrul Adomnitei ii spunea Andreei Esca, ca are un program pentru invatamant, dar din ceea ce spunea acest asa-zis ministru reiesea ca vorbea doar din carti si din vise fara a-i putea raspunde Escai concret in ce consta programul invatamantului promovat de el. si acest ministru a facut ca si cei anteriori lui: a dat vina pe cei ce au guvernat anterior si ca in 18 ani nu s-a facut numic in privinta gradinitelor, scolilor etc., dar nu a spus ce a facut actuala guvernare din care face parte si el, pentru ca nici acestia nu au facut nimic. se multumesc sa priveasca "peste gard" la vecini.

vezi http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/paula-herlo-in-romania-ar-trebui-reglementata-relatia-elev-profesor.html

27 decembrie 2007, 12:00, Pro Tv
Pe 31 decembrie, Best of Tu ştii ce mai face copilul tău?
Pe 31 decembrie, de la ora 18.00, Ştirile Pro Tv prezintă, în cadrul unei ediţii speciale, cele mai impresionante reportaje despre şcoala romanească realizate în campania "Tu ştii ce mai face copilul tău?".
Telespectatorii Pro Tv vor putea revedea astfel o parte din poveştile care au cutremurat o ţară întreagă. Mulţi îşi vor aminti de copiii din satul Valea Popii, care nu au văzut niciodată un calculator sau o maşină. At\t de săraci, elevii se duc la şcoală ca să măn\nce cornul şi laptele, uneori singura masă zilnică. Povestea acestor copii a fost at\t de impresionantă încât sute de telespectatori au sărit în ajutorul lor, iar la sfârşitul lunii noiembrie a fost organizată şi o gală pentru strângerea de bani pentru dotarea scolii din Valea Popii.
Un alt reportaj incredibil, realizat de Alex Dima în judeţul Vaslui, care vorbeşte despre situaţia unor micuţi ce se trezesc la 5 dimineaţa şi străbat zeci de kilometri pe jos, prin frig sau arşiţă, doar pentru căîşi doresc să meargă la şcoală.
În aceeaşi ediţie specială a Ştirilor Pro Tv va fi prezentă şi povestea unor copii pe care reporterul Paula Herlo i-a găsit învăţând pe întuneric, într-o şcoală din Apuseni. Şcoala nu este electrificată, iar primăria satului respectiv nu a prevăzut în bugetul de cheltuieli sume care să le aducă micuţilor lumină în sălile de clasă. Vezi
http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/pe-31-decembrie-best-of-tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau.html

12 noiembrie 2007, 19:06, Pro Tv
Sistemul universitar românesc, îmbătrânit şi rupt de mediul economic
O jumătate de milion de posturi libere. Acesta este golul din economia românească, tot mai afectată de lipsa forţei de muncă.
În premieră, Ministerul Economiei şi Finanţelor le cere şefilor din Educaţie să scoată absolvenţi.
Avem un sistem universitar îmbătrânit şi rupt de mediul economic

Vezi http://www.protv.ro/stiri/tu-stii-ce-mai-face-copilul-tau/sistemul-universitar-romanesc-imbatranit-si-rupt-de-mediul-economic.html

Niciun comentariu: