joi, 22 mai 2008

Romanii si bulgarii sunt codasii educatiei in Europa

Tara noastra se afla pe ultimul loc in UE si in statisticile care urmaresc participarea adultilor la programele de invatare
Un raport al Consiliului Europei arata ca peste 50% dintre elevii de 15 ani din Romania si Bulgaria, adica de doua ori mai multi decat media europeana, citesc cu dificultate. Cifrele inregistrate in Romania si Bulgaria, in privinta dificultatilor la lectura ale elevilor de 15 ani, plaseaza cele doua tari pe primul loc in clasamentul european alcatuit pe baza acestui criteriu, relateaza NewsIn.
Grav este si faptul ca tara noastra se confrunta si cu o rata crescuta a abandonului scolar timpuriu, in conditiile in care aproximativ 20% dintre tinerii intre 18 si 24 de ani nu au decat opt clase. Totusi, lider in topul european al abandonului scolar timpuriu este Malta, cu o rata de 40% dintre tinerii de 18-24 de ani, urmata de Spania, cu 30%. In privinta studiilor superioare, unul din zece romani are diplome universitare, cifra de doua ori mai mica decat media la nivelul Uniunii Europene. La acest capitol, bulgarii stau mai bine decat tara noastra, procentul absolventilor de studii superioare fiind de doua ori mai mare decat in cazul Romaniei.
In plus, Romania se afla pe ultimul loc in UE si in statisticile care urmaresc participarea adultilor la programele de invatare. Astfel, 1,3% dintre romani au urmat studii postuniversitare sau stagii de calificare, procent egalat doar de bulgari, in timp ce in tarile dezvoltate acesta ajunge si la 30%.
http://www.ziua.ro/news.php?data=2008-05-21&id=6827
Invatamantul romanesc nu face fata schimbarilor sociale
Învatamântul românesc este învechit si nu poate face fata schimbarilor sociale cu care se confrunta România postdecembrista, a declarat, ieri, în cadrul unui seminar despre combaterea violentei în scoli, prof. Eugen Palade, expert în politici educationale la Centrul Educatia 2000+. Palade a subliniat ca, desi tinta educatiei românesti o reprezinta, în prezent, rezultatele scolare, un procent extrem de mic de elevi devin absolventi de studii superioare. „Ne aflam într-un esec total. Ar trebui sa lucram la dezvoltarea competentelor care transforma elevul absolvent în cetatean, iar din acest punct de vedere schimbarea programei scolare este fundamentala. Dar daca aceasta se realizeaza, vom ajunge sa ne confruntam cu alta problema, aceea ca nu avem profesori pregatiti”, a mai spus prof. Palade. Potrivit acestuia, regulamentele scolare ar trebui negociate cu elevii, care sa participe activ la conducerea scolii.
Romania in coada clasamentului la testul PISA
Potrivit unei anchete privind cunoştinţele de bază ale adolescenţilor, realizate de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică în cele 57 de ţări membre, Finlanda se plasează pe locul întâi. Urmează Hong Kong şi Canada. România ocupă un loc cu totul modest, 47. Testul PISA, mai pe larg Programul internaţional de urmărire a cunoştinţelor elevilor, este realizat la fiecare trei ani printre adolescenţii de 15 ani din ţările membre ale organizaţiei. Ultima ediţie a avut loc în 2006, dar rezultatele au fost date publicităţii abia acum. Mai precis, a fost comunicat clasamentul general, pentru că raportul complet va fi dat publicităţii pe 4 decembrie. Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 400.000 de tineri, ceea ce ar însemna că au fost testaţi aproximativ 6.600 de adolescenţi din fiecare ţară. Testul PISA a evaluat cunoştinţele generale ale elevilor din chimie, fizică, ştiinţe naturale, economie şi felul în care tinerii pot aplica aceste cunoştinţe în viaţa de zi cu zi. Pe primele locuri s-au plasat Finlanda, Hong Kong şi Canada, în condiţiile în care mai toate ţările europene se situează pe primele 40 de locuri. România ocupă locul 47, iar după ea, ca ţară europeană, mai urmează doar Muntenegru - pe locul imediat următor. Ne devansează Bulgaria - locul 42 şi Turcia - locul 44. Pe ultimele locuri vin Columbia, Tunisia, Azerbaidjan, Qatar şi Kîrkîzstan. Aceleaşi rezultate dezastruoase s-au înregistrat în cazul României şi la testele PISA din 2000 şi 2003. Mai precis, rezultatele elevilor la lectură situează România pe locul 34 din 43 de ţări, iar la matematică România ocupă locul 34 din 38 de ţări. http://www.realitatea.net/119557_Romania---in-coada-clasamentului-la-testul-PISA-de-testare-a-cunostintelor-elevilor.html
Oamenii lui Asteluţei dau vina pe media pentru propria
incompetenţă
Fenomenul violenţei în şcoli este rezultatul exclusiv al informaţiilor prezentate de mass-media, consideră reprezentanţii Ministerului Educaţiei prezenţi, joi, la seminarul "Şcoala spune NU violenţei!", organizat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile. "S-a ajuns la acest nivel al violenţei în şcolile româneşti din cauza mediatizării excesive a unor evenimente de această natură. Elevii nu îşi petrec toată ziua la ore, astfel că nu trebuie să dăm vina pe şcoală pentru amplificarea fenomenului violenţei", a declarat Anca Petrache, inspector general în cadrul Direcţiei de Management şi Programe Educaţionale din Ministerul Educaţiei. Conform unor studii realizate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, România se află pe primul loc între 37 de ţări din lume privind numărul de profesori care au raportat acte de violenţă ale elevilor în timpul orelor. În plus, 70 la sută dintre tineri se tem să meargă la ore din cauza actelor de huliganism din şcoli, care, conform statisticilor, se petrec cel puţin o dată pe săptămână. http://www.curentul.ro/index.php/Social/Oamenii-lui-Astelutei-dau-vina-pe-media-pentru-propria-incompetenta.html

Niciun comentariu: