luni, 25 februarie 2008

Scoala europeana - scoala incluziva

In data de 16-17 februarie, la Casa Corpului Didactic Bacaua a avut loc deschiderea Programului de formare continua acreditat "Scoala europena - scoala incluziva”, program tematic si modular care se va realiza prin stagii nondisciplinare pe parcursul a 60 de ore, purtator a 15 credite profesionale transferabile.La baza acestui program de formare continua sta proiectul PHARE /2003/005-551.01.02/22 "Acces la educatie pentru grupuri dezavantajate" "Scoala atractiva si primitoare pentru toti". Deja in cadrul acestuia au fost derulate o serie de sesiuni de formare in 9 scoli pilot ale proiectului si de informare intr-un numar de 7 scoli din Bacau. Aceste aspecte s-au constituit ca si argument intemeiat pentru promovarea unui program de formare continua a cadrelor didactice despre scoala incluziva ca scoala europeana.
Scopul programului este implementarea unui sistem de valori socio-educationale care sa conduca la schimbarea perceptiei fata de scoala a tuturor factorilor, astfel incat scoala sa devina o adevarata resursa pentru comunitate.Dintre obiectivele generale amintim implicarea activa si continua a membrilor scolii si a comunitatii in combaterea discriminarii in scoala si societate, astfel incat acestia sa devina din participanti la schimbare, factori activi ai promovarii incluziunii. Cadrele didactice vor oferi servicii educationale pentru toti, indiferent ca sunt elevi inalt abilitati sau cu CES, minoritari etnic sau dezavantajati din punct de vedere economic si social, elevi obisnuiti sau tineri care au abandonat scoala si doresc sa se intoarca. Astfel se ajunge la imbunatatirea performantelor scolare ale copiilor si elevilor la prevenirea abandonului scolar.Ca obiective specifice evidentiem cunoasterea valentelor relatiei scoala-comunitate pentru dezvoltarea parteneriatelor in beneficiul ambelor parti, descoperirea modalitatilor eficiente de implicare a parintilor si intregii comunitati in viata scolii, valorificarea traditiilor comunitatii in curriculum-ul la decizia scolii pentru a asigura perenitatea lor, cunoasterea si exersarea de catre cadrele didactice a strategiilor de organizare a activitatii de predare-invatare bazate pe cooperare si interactivitate, identificarea principalelor categorii de cerinte educationale speciale in vederea construirii unui curriculum adaptat particularitatilor fiecarui copil, promovarea valorilor scolii incluzive prin respectarea principiilor incluziunii si atingerea indicatorilor sai specifici, abilitarea cadrelor didactice pentru construirea de instrumente de diferentiere si individualizare a invatarii in grupul de elevi, constientizarea de catre cadrele didactice a importantei crearii unui mediu stimulativ pentru invatare si participarea elevilor la viata scolii care urmeaza sa devina "atractiva si primitoare pentru toti”.
preluat de pe http://www.stirilocale.ro/Scoala_europeana_scoala_incluziva_IDN374534.html

Niciun comentariu: