joi, 20 martie 2008

Matematica de facultate la Bac'

Peste 8.000 de elevi si profesori au semnat o petitie online prin care au solicitat, ieri, Ministerului Educatiei, sa revina la vechea structura a subiectelor de la proba de matematica a examenului de bacalaureat, declarandu-se nemultumiti de gradul ridicat de dificultate al acestora. Gheorghe Radulescu, presedintele Agentiei de Evaluare si Asigurare a Calitatii Educatiei (AEACE), a reclamat, in conferinta de presa organizata pe aceasta tema, ca lista subiectelor propuse de minister pentru proba de la matematica ar fi trebuit cunoscuta de elevi de la inceputul clasei a IX-a. La randul sau, presedintele EDU CER, Stefan Vlaston, sustine ca principala eroare a MECT consta in faptul ca a decis sa faca modificari cu doar doua luni inainte de inceperea examenului de bacalureat. In aceste conditii, Vlaston sugereaza specialistilor din MECT sa pastreze aceste subiecte pentru elevii care sunt acum in clasa a IX-a. "Reforma nu se face cu doua luni inainte, este o mare eroare pedagogica", a declarat fostul director al Colegiului "I. L. Caragiale", Vasile Stefanescu, prezent la conferinta de presa. Totodata, presedintele EDU CER a precizat ca MECT a propus 1800 de itemi la matematica, unii dintre ei depasind si cunostintele profesorilor. Gradul de dificultate prea mare a fost reclamat si de lectorul universitar Janina Mihaila. Ea a spus ca multe dintre exercitii sunt de asa natura incat accepta mai multe solutii, lucru greu de observat de catre elevi. Mihaila a sustinut si ea revenirea la vechea structura, explicand ca in timpul ramas pana la sustinerea examenului este aproape imposibila rezolvarea tuturor subiectelor. http://www.ziua.ro/display.php?data=2008-03-21&id=234900
Magda SEVERIN-ZIUA

BACUL DE ANUL TRECUT
CU SUBIECTE EXPIRATE-GRESITE -INCOMPLETE LA PROBA E
S-au lipit electronic două subiecte (n.m. - la limba germană), dar ne-am dat seama în timp util şi situaţia s-a reglementat” - Cristian Mirescu, director, Centrul Naţional de Evaluare S-au ţinut, cât s-au ţinut, cei de la Centrul Naţional de Evaluare, dar ieri au dat-o rău în bară cu subiectele de la proba scrisă E a bacalaureatului. Conform programei, proba E înseamnă probă la alegere din disciplinele specializării pe care a urmat-o, în liceu, absolventul. După cele două probe unice – limba şi literatura română şi limba străină – urmează cele trei probe scrise diferenţiate pe specializări şi profiluri, ceea ce înseamnă că serviciul naţional de evaluare are de redactat peste 10.000 de subiecte. Opinia directorului Centrului Naţional de Evaluare, prof. Cristian Mirescu, este că „greşelile apărute ieri în subiectele de la lb. engleză, lb. germană, chimie organică sunt scuzabile şi nesemnificative din cauză că specialiştii care au lucrat şi verificat subiectele au avut prea mult de muncă”. La chimie organică şi la disciplina tehnică elevii au avut de ales varianta corectă din patru posibile. Deşi cele 4 variante ar fi trebuit să poarte notaţiile a, b, c, d, elevii au avut de ales din 4 variante adnotate a, b, b, c. „E o problemă de tehnoredactare. Lucrul acesta e rezolvat de barem, fiindcă, dacă alege răspunsul corect, atunci elevul este punctat”, spune dl. director, deşi tocmai aceasta-i problema. Având de ales din două variante „b” (cu două răspunsuri diferite), cum se va putea nota corect dacă, să spunem, elevul alege „b” greşit, iar în barem este „b”-ul bun?citeste mai departe http://www.gandul.info/scoala/subiecte-expirate-gresite-incomplete.html?3934;845622

Niciun comentariu: