miercuri, 26 martie 2008

Se interzic sedintele cu parintii

Secretarul de stat pentru invatamint preuniversitar se gindeste sa elimine si nota la purtare.
Reprezentantii Ministerului Educatiei sustin ca vor sa schimbe activitatea dirigintilor si relatia acestora cu familia, dar si modul de sanctionare a elevilor. Secretarul de stat pentru invatamint preuniversitar, Zvetlana Preoteasa, propune ca dirigintii sa aiba discutii saptaminale cu parintii, dar in particular. „Nu este normal sa existe sedinte cu parintii. Pentru ca parintele nu se duce de multe ori la sedintele cu parintii de frica sa nu fie apostrofat de doamna diriginta si sa-i fie jena pentru ce a facut copilul.In mod normal dirigintele trebuie sa aiba alocate in fiecare saptamina cite 10 minute pentru fiecare parinte cu care sa stea la discutii in particular despre situatia copilului si comportamentul scolar, a declarat secretarul de stat. citeste mai departe http://www.cotidianul.ro/se_interzic_sedintele_cu_parintii-41934.html

Zvetlana Preoteasa consideră că notele mici la purtare îi umilesc pe elevi şi îi determină să fie mai indisciplinaţi, iar „un om umilit atacă prin limbaj şi gesturi”.
Desfiinţarea acestor note la purtare ar însemna eliminarea oricărei posibilităţi de sancţionare a elevilor din învăţământul obligatoriu care nu au un comportament civilizat. „Nota la purtare, în opinia mea liberală, este o modalitate de constrângere care nu e logică. Pentru ce să îi dau notă pentru comportament? Eu trebuie să am grijă că, dacă îi dau lui notă pe comportament, îmi dau şi mie notă, ca profesor, pe comportament”, a declarat Zvetlana Preoteasa, în cadrul unei conferinţe, la Alba Iulia.
Secretara de stat spune că notele elevilor ar arăta cât de pregătiţi sunt profesorii. „Dacă eu am în clasă un elev cu nota scăzută la purtare, înseamnă că eu, ca diriginte, am dat chix”, a adăugat Preoteasa. Aceste declaraţii vin în contextul în care directorii şi inspectorii generali se plâng că nu-i pot sancţiona pe elevii indisciplinaţi din învăţământul obligatoriu decât prin scăderea notei la purtare, exmatricularea lor fiind interzisă prin lege.sursa Gandul http://www.gandul.info/scoala/preoteasa-vrea-desfiintarea-notelor-la-purtare-ale-elevilor.html?3934;2489102

Niciun comentariu: