miercuri, 12 martie 2008

Modificarea modificarii la subiectele de Bac

13.03.2008 -Gardianul
Imediat dupa publicarea subiectelor de la probele de Bacalaureat, elevii si profesorii au semnalat in masa ca gradul de dificultate, mai ales de la disciplinele matematica, fizica si romana, este foarte mare. Desi la inceput Ministerul Educatiei a reactionat imediat, considerand ca tratarea subiectelor este accesibila pentru toti abvsolventii claselor a XII-a, directia de specialitate a fost intrunita iarasi pentru ca inspectorii sa intervina asupra variantelor, atat timp cat acestea sunt in dezbatere publica. O alta mare problema este legata de faptul ca majoritatea candidatilor au invatat dupa modelele de subiecte de anul trecut. “Intr-adevar, modelul de subiecte a fost modificat si, chiar daca sunt mai multe subpuncte la un subiect, acestea au fost adaugate pentru a veni in ajutorul elevului. De asemenea, este notabil faptul ca ministerul a raspuns prompt la cererea elevilor si parintilor si, evident, ca se va umbla la continutul acestor subiecte. In jurul datei de 16 martie, cand vor fi postate in forma definitiva pe internet subiectele, candidatii trebuie sa se astepte la o optimizare a acestora in proportie de 12-20%. Insa, elevii nu trebuie sa se s
perie, deoarece eventualele modificari vor fi operate nu pe fondul problemei, ci in continut. In alta ordine de idei, sesiunea de Bacalaureat trebuie organizata si gandita la un mod in care sa atingem un nivel de promovabilitate de 85%, tinta impusa de Consiliul Europei. Anul trecut, promovabilitatea de la nivelul tarii a fost de 75%”, ne-a declarat Marian Banu, purtatorul de cuvant al Inspectoratului Scolar al municipiului Bucuresti. Din comisia de redactare a subiectelor au facut parte 200 de cadre didactice. Postarea subiectelor pe internet este considerata ca fiind o metoda ce obliga elevul sa invete mecanic. http://www.gardianul.ro/2008/03/13/societate-c12/modificarea_modificarii_la_subiectele_de_bac-s110651.html

Un comentariu:

Robert Alexandru spunea...

subiectele ca subiectele, dar ce facem cu programele de bacalaureat?

Pentru că absolvenţii rutei progresive, cei ce au început acum cinci ani cu ŞAM-ul au fost uitaţi complet şi asimilaţi ca atare cu absolvenţii de liceu "normal", DEŞI au avut mai puţine ore, mai puţine teme, mai puţine capitole...

Programa de bacalaureat include teme NESTUDIATE prin programa şcolară a acestor elevi.

Astfel că discuţia nu mai este în jurul lui "subiecte grele/uşoare" ci la ÎNCĂLCAREA METODOLOGIEI DE EXAMEN prin redactarea subiectelor din materie necuprinsă în programele şcolare.

Iar la subiectele însăşi, întrebarea bună este "la ce sunt bune ele?". La ce sunt bune subiecte "şcolăreşti", inutile, fără elemente de aplicabilitate, rupte de profilul absolvit sau de meseria însuşită?

Punem integrale şi calcule complexe unor absolvenţi care nu vor avea nici o legătură viitoare cu matematica superioară, dar nu verificăm dacă ştiu să folosească un calculator, dacă ştiu să scrie un raport în Word, să calculeze ceva în Excel, să facă o prezentare PowerPoint, dacă ştiu să caute o informaţie pe Internet, dacă pot accesa şi folosi o bază de date online, adică lucruri de care nu numai că vor avea nevoie, dar au fost şi studiate mai mulţi ani la rând!!!

Ministerul cere ce nu trebuie şi nu are rost şi uită ceea ce ar trebui să ceară!