luni, 31 martie 2008

Copilul supradotat- speranţa „secretă” a multor părinţi

Scris de Psiholog Anda Negru

Un cunoscut cercetător în domeniul gifted education, Benjamin Bloom, împreună cu o echipă de asistenţi de la Universitatea din Chicago au făcut un studiu de cinci ani, pe 120 de superstaruri: înotători olimpici, jucători de tenis, pianişti, sculptori, mari matematicieni şi oameni de ştiinţă, toţi, vârfuri ale domeniilor lor .
Concluzia a fost că aceste superstaruri nu s-au născut aşa pur şi simplu, ci au fost educaţi în acest spirit. Talentul lor poate fi diferit, dar experienţele din copilărie au tendinţa să fie extraordinar de asemănătoare. Bloom considera că majoritatea copiilor, dacă li se oferă condiţiile necesare, pot învăţa aproape orice. El insistă spunând: "Potenţialul uman este mult mai mare decât cel măsurabil prin IQ sau prin teste de aptitudini". O altă mare surpriză a cercetării a fost modul extrem de puternic în care căminul, familia influenţează procesul de dezvoltare a unui superstar. O mama îşi aminteşte cum mergea prin muzee cu copilul şi mai târziu acesta era un renumit sculptor. Copilul încearcă activităţi care să-i încânte pe părinţi. După cum spunea Bloom: "Dacă acasă se asculta multă muzică, nu înseamnă neapărat că se va face copilul muzician. Dar dacă nu se asultă muzică, este foarte probabil că nu va ajunge muzician". Deşi majoritatea acestor copii au cunoscut reuşita, nimic nu s-a întâmplat peste noapte. Nimeni nu a ajuns în vârf fără avea ani de muncă în spate. La început totul se facea în joacă, când apare "pasiunea" pentru ceea ce este de urmărit mai târziu.Urmatoarea fază este "perfecţionarea", încurajarea copilului pentru primul semn de talent şi lecţiile în particular pentru a dezvolta această primă "pasiune". Ultima fază este "personalizarea", cand copilul dezvolta un stil personal şi are rezultate în competiţii.
Cum se poate şti dacă avem un copil supradotat?
Dacă nu toţi copii precoce sunt supradotaţi, aceştia din urmă, în schimb, sunt adesea precoce şi curioşi din toate punctele de vedere. Ei pun întrebări uimitoare pentru vârsta lor (despre sfârşitul lumii, despre cum circula sângele prin vene sau cum se formează norii). Uimitor sau nu, la şcoală pot fi însă elevi slabi. Pentru că ei înţeleg mai repede ceea ce explică profesorul, iar ceilalţi mai greu, ei se obişnuiesc să nu mai facă nimic, perturbă clasa şi lasă să se stingă harul lor. Aici intervine părintele care trebuie să-l supravegheze şi să-l stimuleze tot timpul, ca să nu ajungă să fie "statuia" din spatele clasei care îşi iroseşte talentul. Contarar unor idei preconcepute, aceşti copii nu sunt cu ochelari mari, sau cu o anumită statură şi care îi dispreţuiesc pe colegii de vârsta lor. Ei pot trece chiar uneori neobsevaţi, pentru că nimic (fizic) nu-i deosebeşte de ceilalţi copii, exceptând facultăţile intelectuale superioare, o creativitate şi o imaginaţie uneori remarcabilă în anumite domenii (desen, muzică).
Ca la majoritatea copiilor şi la aceste stele în devenire trebuie să li se reamintească să exerseze, să fie încurajaţi şi susţinuţi. Pentru a menţine optimismul şi şansele crescânde de educare a unor copii speciali, trebuie să avem simţul umorului pentru a depăşi problemele, obstacolele sau momentele de descurajare cu care se confruntă din când în când. Umorul încurajează. S-a demonstrate că este una dintre cele mai stimulatoare unelte de care ne putem folosi pentru a-i învăţa pe alţii. Nu uitaţi că în fiecare copil există un talent ascuns. Noi îi putem ajuta să înflorească. Chiar dacă nu ajunge la o fază maximă, e suficientă şi o reuşită de amator: iubirea pentru un sport, muzică sau alte activităţi intelectuale, înseamnă o existenţă mai bună, o viaţă mai frumoasă.
Copil supradotat?
5 reguli de urmat:
* nu uita ca e copil si ca are nevoie si de activitatile varstei ( joc);
* lauda-i pasii chiar daca sunt mici;
* cauta un profesor care sa i se potriveasca, sa-i placa copilului;
* nu cauta sa-l suprasoliciti, recunoaste si accepta ca uneori nu mai poate face fata presiunii;
* cand negociezi cu el, nu uita ca recompensa este si materiala, dar conteaza mai mult micile bucurii, micile rasplati care sa-i umple sufletul de fericire: sa iasa la joaca, o mancare preferata, o haina noua etc.

Alte opinii
Copiii cu o inteligenta deosebita au un ritm al dezvoltarii intelectuale mult superior celor de varsta lor. Psihologul Paula Irimia spune insa ca nivelul dezvoltarii afective si relationarii sociale este de obicei corespunzator varstei lor reale. „Copilul inteligent este un copil foarte sensibil, iar aceasta trasatura il poate afecta. Are o dificultate in a-si face prieteni, pentru ca jocurile si preocuparile lor nu il prea atrag. Este inclinat sa se izoleze de ceilalti copii pentru ca se simte neinteles si e frustrat”, spune psihologul.Acesti copii se confrunta insa cu mai multe probleme. Chiar si la scoala ei pot fi marginalizati si tratati diferit pentru ca nu urmeaza acelasi mod de invatare ca si colegii lor. „Am contacte din partea parintilor care imi semnaleaza reactii dure la adresa copiilor performanti care depasesc capacitatile de gestiune ale unui profesor mediocru. Acestia sunt deseori victimizati pentru ca nu sunt intelesi, pentru ca pot avea un stil de invatare diferit si nu sunt secventiali in raspunsuri, nu raspund bine la redarea mot-a-mot a informatiilor, ei sunt creativi in ceea ce dezvolta”, apreciaza Florian Colceag presedintele IRSCA Gifted Education. Solutia oferita de acesta este un program sustinut de cursuri de pregatire profesionala pentru profesori. „O buna parte dintre profesorii care isi iubesc meseria se asociaza acestor programe de pregatire pentru a-si imbunatati performantele. Autonomia scolilor va aduce, de asemenea, o concurenta educationala si cele mai performante scoli vor atrage cei mai performanti elevi si fondurile cele mai importante, acesta fiind un alt motiv de marire a standardului profesional al cadrelor didactice”, incheie Florin Colceag. citeste tot articolul http://liviumarianpop.blogspot.com/2007/10/scoala-romaneasca-compromite-viitorul.html


Modele de identificare si stiluri de învăţare
Procedura de identificare trebuie facuta cu grija implicand: parinti, elevi, profesori si profesionisti in evaluare. Citeste pe
http://www.supradotati.ro/gifted-education/modul_b/page_04.htm


duminică, 30 martie 2008

Seminarul "Experimente de optica pentru gimnaziu si liceu”

Invitatie la Seminarul "Hands-On Optics Activities for Middle School"
12-13aprilie 2008
care va avea loc la
Grupul Şcolar de Construcţii Montaj „Mihai Bravu”, sector 3, Şos. Mihai Bravu, 428, sector 3, Bucureşti
cu participarea
D-l.Lector Robert Sparks

National Optical Astronomy Observatory
Statele Unite ale Americii

Seminarul se adreseaza profesorilor de fizica si de stiinte de la gimnaziu si liceu si invatatorilor si este organizat in cadrul reţelei educaţionale “Hands on Science” România, coordonata de Center for Science Education and Training – CSET (http://education.inflpr.ro), in colaborare cu Programul “Hands-on Optics”, coordonat in Statele Unite ale Americii de National Optical Astronomy Observatory – NOAO (http://www.hands-on-optics.org/home). In pauza din prima zi se va derula un Atelier – Expozitie, in care vor fi prezentate lucrari ale elevilor de gimnaziu si liceu, avand ca subiect aplicatii ale opticii si fotonicii. Seminarul va include si o prezentare privind participarea Romaniei la proiectele “PHOTON2”, PHOTON Problem-Based Learning si Dark Skies.
Înscrierile la curs şi expoziţie se vor face în perioada 20-30 martie, la adresa crina.stefureac@gmail.com, urmând ca inspectorii de specialitate să facă o selecţie în cazul depăşirii numărului de 40 de cursanţi, după criteriile:
metodist ISMB la disciplina fizică sau învăţători
participarea la activităţile organizate de CSET
cunoaşterea limbii engleze
Persoane de contact:
Coordonator naţional dr. Dan Sporea, tel 0745759545, Institutul Naţional pentru Fizica Laserilor, Plasmei şi Radiaţiei, Director CSET, sporea@ifin.nipne.ro prof metodist ISMB Ştefureac Crina, tel 0720301959, crina.stefureac@gmail.com

Science, Evolution, and Creationism

National Academy of Sciences and Institute of Medicine of the National Academies SUA au scos de curînd pe piaţă o carte cu titlul "Science, Evolution, and Creationism", in care explică cum a apărut lumea prin evoluţionism. Varianta electronică a acestei cărţi poate fi accesata gratuit, pe link-ul : http://www.nap.edu/catalog.php?record_id=11876#toc.
Academia Naţională de Ştiinţe SUA a fost înfiinţată în anul 1863 şi cuprinde cca. 2000 de membri, aleşi pe viaţă, dintre care peste 170 sunt deţinători ai unui Premiu Nobel. Acceptarea ca membru în această academie, reprezintă unul dintre cele mai înalte onoruri de care un om de ştiinţă poate beneficia şi certifică faptul ca acei cercetători au avut rezultate remarcabile în domeniul lor de activitate.


Concluziile autorilor "Science, Evolution, and Creationism" :

Stiinta si tehnologiile bazate pe stiinta au transformat viata moderna. Au condus la dezvoltari majore ale nivelului de trai,bunastarea publica, sanatate si securitate.Ele au schimbat felul in care percepem universul si cum gandim despre noi in relatia cu lumea inconjuratoare. Evolutia biologica este una din cele mai importante idei ale stiintei moderne.
Evolutia este sustinuta de dovezi abundente provenind din cele mai diverse domenii ale investigatiilor stiintifice. Ea subliniaza (evidentiaza) stiintele biologice moderne , incluzand stiintele biomedicale si are aplicatii in in multe alte discipline stiintifice si ingineresti.
Ca indivizi si societati , luam decizii care vor avea consecinte profunde pentru generatiile viitoare.Cum vom sti sa punem in balanta necesitatile de a conserva plantele, animalele si mediul Pamantului versus celelalte constrangeri presante? Vom altera sau folosi combustibilii fosili sau alte resurse naturale pentru a creste sansele ca descendentii nostri sa aiba parte de bunastare?
In expansiunea noastra vom folosi noile nivele moleculare de intelegere a biologiei pentru a altera alte vietati?
Nici una din aceste decizii nu poate fi luata in mod intelept fara a tine cont de evolutia biologica. Oamenii au nevoie sa inteleaga evolutia , rolul ei in cadrul cercetarilor stiintifice deschise si implicarea vitala pentru cele mai multe procese sociale, culturale, si politice ale timpurilor noastre.
Stiinta si tehnologia sunt atat de raspandite in societatea moderna incat studentii doresc din ce in ce mai mult sa auda ecoul educatiei in conceptele curriculare, aplicatii si implementari ale stiintei. Deoarece evolutia va continua sa serveasca ca o fundatie critica a a stiintelor biomedicale si ale viietii , ajutand studentii sa inteleaga ca dovezile stiintifice, mecanismele si implicatiile evolutiei sunt fundamentale spre o educatie stiintifica de inalta clasa.
Stiinta si relegia sunt cai diferite spre intelegere.Plasarea lor in opozitie este inutila si ambelor le reduce potentialul de a contribui la un viitor mai bun.

Table of Contents
Select a link below to start reading online free!
Front Matter
i-xvi

1 Evolution and the Nature of Science
1-16
(skim)
2 The Evidence for Biological Evolution
17-36
(skim)
3 Creationist Perspectives
37-46
(skim)
4 Conclusion
47-48
(skim)
Frequently Asked Questions
49-54
(skim)
Additional Readings
55-59
(skim)
Committee Member Biographies
60-63
(skim)
Staff and Consultant Biographies
64-66
(skim)
Index
67-69
(skim)
Photo and Illustration Credits
Alte publicatii pe aceesi tema
1.Himera credinţei în Dumnezeu, http://www.curteaveche.ro/bookdescription.php?book=576
Autor: Richard Dawkins
Colecţia: În afara colecţiilor
2.Gena Egoista http://www.edituratehnica.ro/detalii.asp?ID=338
Richard Dawkins

sâmbătă, 29 martie 2008

MAEŞTRI ŞI DISCIPOLI - MEDICAL UPDATE

scris de Dr. Sever Cristian Oana,
Redactor sef. Medical Update
http://www.medicalupdate.ro/
Revista IANUARIE-FEBRUARIE 2008

‚‚Nu pot să-i învăţ nimic, pot doar să-i fac să gândească.’’ Socrate

O disciplină devine matură atunci când începe să reflecteze asupra propriilor temeiuri. Acest proces de autoanaliză nu are un început sau un sfârşit bine definit şi depinde de maturitatea şi seriozitatea celor ce practică disciplina respectivă. Există discipline vechi, dar imature (medicina generală, de familie) şi discipline noi, dar mature (genetica medicală). Rigoarea cu care sunt pregătiţi discipolii unei discipline hotărăşte în ultimă instanţă şansa ei de maturizare precum şi prestigiul ei în faţa celorlalte discipline.
Medicina de familie din România este, din păcate, o disciplină imatură pentru că nu a început încă să reflecteze serios asupra propriilor temeiuri. Cauzele sunt multiple şi încep de la lipsa cercetărilor ştiinţifice la nivel naţional până la modul de selecţie a rezidenţilor şi componenţa catedrelor universitare de medicina familiei. Hotărârea Ministerului Sănătăţii de a transfera la medicina de familie toţi rezidenţii promovaţi fără loc de la celelalte specialităţi, probabil că poate fi motivată politic sau administrativ. Tehnic însă este un dezastru, deoarece vin în specialitate numeroşi tineri care nu şi-o doresc, iar catedrele sunt sufocate. Efectul pe termen lung este menţinerea medicinei de familie într-o stare de imaturitate servilă faţă de celelalte specialităţi.
MEDICAL UPDATE începe astăzi acest laborios proces de reflecţie asupra temeiurilor medicinei de familie. Prima urgenţă, în viziunea noastră, este modul cum pregătim generaţiile viitoare de specialişti deoarece pe umerii lor se va sprijini întregul sistem de sănătate din România. De seriozitatea pregătirii lor depinde soarta sănătăţii unui întreg popor. Nu ne vom limita doar la consideraţii teoretice, ci am introdus începând cu acest număr pagina rezidentului, pentru a-i sprijini practic pe rezidenţi şi pe îndrumătorii lor.
Relaţia instructor-rezident de medicină de familie trebuie refăcută de la zero. Nu voi recurge la exemplele patentate de celelalte specialităţi ci voi merge mai profund la relaţia maestru-discipol, unu la unu, faţă în faţă, pentru că numai aşa se poate construi un model durabil.
Meseria de profesor acoperă toate nuanţele imaginabile: de la rutina lipsită de farmec, până la exaltarea vocaţiei. Cuprinde numeroase tipologii, de la cea a pedagogului care distruge suflete, la cea a Maestrului carismatic. Prinşi cum suntem cu practica cotidiană, ne dăm foarte rar un pas înapoi ca să medităm la minunile transmiterii de cunoştinţe, la sursele falsităţii, la misterul predării. Ce-l învredniceşte pe un medic să predea unui student sau rezident, care este izvorul autorităţii? Şi invers: care sunt principalele tipuri de reacţii ale discipolilor? Problema i-a dat de furcă până şi Sfântului Augustin şi a devenit foarte sensibilă în climatul permisiv din zilele noastre.
Simplificând putem distinge trei tipuri de relaţii majore. O primă variantă, nefericită, este cea în care maeştrii şi-au distrus discipolii atât psihologic, cât şi în cazuri rare, fizic. Le-au înfrânt cerbicia, le-au consumat speranţele, au profitat de dependenţa şi de individualitatea lor. Viaţa medicală îşi are vampirii ei! A doua variantă, la fel de nefericită, este ilustrată de replica învăţăceilor. Discipolii şi-au subminat, trădat şi ruinat maeştrii, nu în ultimul rând pentru a le lua locul şi privilegiile. În Bucureşti singurul loc unde sunt săpate în marmură numele tuturor maeştrilor de la întemeiere, este la clinca medicală Colţea. Al treilea tip este cel al trocului, al unui eros de încredere reciprocă şi chiar iubire (‚‚discipolul iubit’’ de la Cina cea de Taină). Printr-un proces interactiv, osmotic, Magistrul învaţă de la discipol în timp ce îi predă. Intensitatea dialogului zămisleşte prietenie, în cel mai nobil sens al cuvântului. Ea poate conţine deopotrivă luciditatea şi iraţionalul iubirii. Toate aceste moduri de relaţionare, precum şi posibilităţile nelimitate de amestec şi nuanţare a lor au inspirat mărturii religioase, filosofice, literare şi ştiinţifice.
Ce înseamnă ‚‚a transmite’’ (tradendere) şi de la cine către cine este legitimă transmiterea? Nu este un accident că ‚‚trădare’’ şi ‚‚traducere’’ nu sunt din punct de vedere semantic prea îndepărtate de ‚‚tradiţie’’ (traditio = ceea ce ne-a fost înmânat).Unii au susţinut că predarea adevărată este o imitatio a actului divin de revelare a desfăşurării şi înfăşurării înăuntru a adevărului. Primele învăţături laice sau înaltele studii ştiinţifice sunt imitaţii ale unui tipar sacru, canonic care era comunicat oral. Dascălul nu este nici mai mult nici mai puţin decât un auditor şi un mesager, a cărui receptivitate – mai întâi inspirată, apoi educată – i-a permis să cuprindă cu mintea Logosul revelat, acel ‚‚La început a fost cuvântul’’. Sfântul Augustin afirma că orice teorie pedagogică este legată de enigma liberului arbitru. Ea trebuie să lupte cu premisa că nici poruncile Domnului şi nici măcar cunoaşterea dinainte a faptelor nu exclud voinţa umană. Discipolul este liber să se lepede de preceptele Maestrului, să le reevalueze, să le considere pur ipotetice. În ultimă instanţă, răspunderea îi revine spirtului individual, oricât de influenţat ar fi el, oricât de plămădit ar fi de alţii. Bărbaţii şi femeile înzestrate cu raţiune nu sunt câinii lui Pavlov. Acesta este sensul profund al observaţiei lui Socrate: ‚‚Nu pot să-i învăţ nimic, pot doar să-i fac să gândească’’.
Presiunea psihologică a mediului în care ne mişcăm face ca fiecare să fim purtătorii unei stări de spirit cu care ne încărcăm fără voia noastră. Pe ea o transmitem elevilor noştri prin gesturile şi cuvintele noastre. Iată de ce toţi suntem purtătorii de cuvânt ai cercurilor în care ne mişcăm, familie, mediu profesional, etnie, confesiune. Nici cel mai însingurat medic (cum e medicul de familie) nu vorbeşte în nume propriu când îşi îndrumă rezidentul. Mereu va avea o speranţă, o spaimă sau o credinţă care îl leagă involuntar de ceilalţi medici din specialitatea sa. Pe ei îi va reprezenta chiar şi atunci când nu va voi să recunoască asta. Nimeni nu-şi poate revendica o gândire complet autonomă, dar asta nu înseamnă că poate fi absolvit de responsabilitatea şi consecinţele actului său de formare şi îndrumare.
A-i învăţa cu adevărat pe alţii poate fi o întreprindere cumplit de primejdioasă. Maestrul adevărat ţine în palme fiinţa lăuntrică a ucenicilor săi, materia fragilă şi incendiară a posibilităţilor lor. Îşi pune mâinle pe ceea ce noi considerăm a fi sufletul şi rădăcinile fiinţei – e un contact a cărui versiune mai slabă, deşi metaforică e seducţia erotică. A-i învăţa pe alţii fără a nutri temeri serioase, fără a privi riscurile meseriei cu o tulburare respectuoasă e o frivolitate. A o face fără a ţine seama de posibilele consecinţe sociale şi individuale înseamnă a fi orb. A preda superb înseamnă a deştepta îndoieli în sufletul elevului, a-l antrena întru disidenţă. Înseamnă a-l pregăti pe discipol pentru despărţire. La sfârşit, un adevărat Maestru rămâne singur.

vineri, 28 martie 2008

Revenire: Secretarul de stat Zvetlana Preoteasa

„Ministerul Educaţiei ar trebui să gândească noi modalităţi de sancţionare a elevilor”
După ce a declarat că „nota la purtare (n.r. în opinia dumneaei liberală) este o modalitate de constrângere care nu este logică”, Zvetlana Preoteasa, secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar, se răzgândeşte. „În anumite cazuri, scăderea notei la purtare nu îşi dovedeşte eficienţa. În acest sens MECT ar trebui să gândească (...) şi alte modalităţi de sancţionare a elevilor care încalcă Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar sau regulamente de ordine internă”. De la formularea „ar trebui să gândească”, până la elaborarea propriu-zisă a acestor măsuri este însă cale lungă.
Secretarul de stat s-a răzgândit şi în privinţa şedinţelor cu părinţii despre care spunea că „nu este normal să existe, pentru că părintele nu se duce de multe ori la acele şedinţe, de frică să nu fie apostrofat de doamna dirigintă şi să-i fie jenă pentru ce a făcut copilul”. Zvetlana Preoteasa „subliniază” că şedinţele cu părinţii nu vor fi eliminate, ci că „ministerul are în vedere o altă abordare prin care la aceste întruniri colective să se discute strict probleme administrative”. O soluţie în rezolvarea comunicării deficitare şcoală-familie ar fi discuţiile personalizate părinte-diriginte în care să fie discutate notele, comportamentul şi problemele elevilor. Aşteptăm să vedem materializată abordarea Ministerului Educaţiei prin care la şedinţele colective vor fi discutate strict problemele administrative ale clasei şi ale şcolii. (E.L.)
http://www.gandul.info/scoala/ministerul-educatiei-ar-trebui-sa-gandeasca-noi-modalitati-de-sanctionare-a-elevilor.html?3934;2495878

Elevii unui liceu maramureşean au realizat un film despre traumele copiilor de "căpşunari"

Elevi de la Grupul Şcolar de Industrie Mică şi Servicii din Sighetu Marmaţiei, coordonaţi de profesorul de matematică, au realizat un film despre drama copiilor ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate, scurt-metrajul fiind deja trimis unor părinţi care lucrează peste hotare.Filmul de scurt metraj "Căpşunarii" a fost lansat, miercuri după-amiază, la liceul sighetean, în prezenţa autorităţilor locale, a unor reprezentanţi ai Direcţiei pentru Protecţia Drepturilor Copilului, inspectori şcolar, directori de şcoală, profesori şi chiar elevi.Filmul nu are la bază un caz concret. Profesorul de matematică Dănuţ Vraja, care este regizorul filmului şi interpretează rolul unui psiholog, a declarat că acest film este un semnal de alarmă pentru părinţii care merg la muncă în străinătate şi îşi lasă copiii acasă, în grija bunicilor sau a altor rude.
http://www.realitatea.net/164507_Elevii-unui-liceu-maramuresean-au-realizat-un-film-despre-traumele-copiilor-de-capsunari-.html

Subiectele finale pentru examenul de bacalaureat de anul acesta vor fi publicate pe 11 aprilie

Subiectele propuse anul acesta pentru examenul de bacalaureat vor fi publicate pe site-ul www.bacalaureat2008.ro, vineri, 11 aprilie, cu o zi mai devreme decât data anunţată iniţial, a precizat purtătorul de cuvânt al Ministerului Educaţiei, Mihaela Suciu.Subiectele de anul acesta pentru examenul de bacalaureat au fost anunţate pe 29 februarie şi s-au aflat în dezbatere publică până pe data de 25 martie. Ministerul Educaţiei a centralizat comentariile privind corectitudinea subiectelor şi concordanţa acestora cu programa şcolară, urmând ca, pe 11 aprilie, să fie publicate variantele finale ale subiectelor şi rezolvările acestora.După 11 aprilie, inspectoratele şcolare vor primi DVD-uri cu rezolvările subiectelor, pentru a le distribui în şcoli.Bacalaureatul 2008 se va susţine în intervalul 23 iunie - 3 iulie, iar rezultatele se vor afişa pe 5 iulie. Eventualele contestaţii se depun tot pe data de 5 iulie, iar rezultatele finale se afişează pe 9 iulie.Sursa: NewsIn
Ministerul Educatiei acuzat de Uniunea Editorilor ca incurajeaza copiatul la examenul de BAC
Uniunea Editorilor din Romania acuza Ministerul Educatiei ca încurajeaza copiatul la Bacalaureat, nelasându-le elevilor timp suficient sa parcurga variantele de subiecte propuse si, implicit, sa le învete. „Din cauza amânarii momentului în care se vor sti subiectele definitive si rezolvarile acestora, elevii vor avea mult prea putin timp sa se pregateasca. Iar faptul ca pe site-ul ministerului vor fi publicate rezolvari oficiale ale subiectelor îi va îndemna pe multi dintre ei sa copieze“, a mai precizat Boris Singer, membru al UER. Variantele finale de subiecte vor fi publicate pe site-ul www.bacalaureat2008.ro pe 12 aprilie, odata cu rezolvarile. Astfel, ministerul a interzis editurilor sa publice culegeri cu rezolvari in afara celor publicate pe site-ul Ministerului. Anul trecut însa, ministerul a anuntat variantele finale de subiecte pe 19 februarie, ceea ce înseamna ca, anul acesta, elevii vor avea la dispozitie cu opt saptamâni mai putin decât în 2007 pentru a parcurge toate subiectele. În acest context, UER acuza ministerul ca, pe lânga faptul ca încalca legea prin interzicerea în scoli a unor materiale didactice auxiliare, încurajeaza copiatul. Potrivit datelor UER, fata de anul trecut, vânzarile de manuale scolare pentru liceenii din anii terminali au scazut la jumatate în 2008. „Elevii nu mai vad niciun rost în a cumpara manuale, câta vreme subiectele pentru examen vor fi publicate, cu rezolvari cu tot, pe Internet“, sustin membrii UER. Purtatorul de cuvânt al ministerului sustine ca „MECT îsi exprima încrederea ca elevii au învatat si vor reusi sa rezolve subiectele, iar acolo unde se vor constata tentative de fraudare a examenului, se vor aplica sanctiunile impuse de metodologia pentru Bacalaureat 2008“. http://www.gardianul.ro/2008/03/29/societate-c12/ministerul_educatiei_acuzat_de_uniunea_editorilor_ca_incurajeaza_copiatul_la_examenul_de_bac-s111590.html

joi, 27 martie 2008

Arta, singura şansă de a concura Uniunea Europeană

1.000 de euro un an de studiu la Conservator
Economia de piaţă îşi face simţite efectele şi în facultăţile artistice. Numărul locurilor cu taxă au ajuns la paritate cu cele finanţate de la bugetul de stat
Nu există orchestră filarmonică din marile capitale europene în care să nu fie şi cel puţin şi un instrumentist român. În muzeele de artă contemporană din toată lumea pot fi întâlnite capodopere ai căror autori, născuţi pe plaiurile mioritice, s-au specializat la una dintre universităţile artistice româneşti, dovadă a calităţii învăţământului artistic de la noi.

La Universitatea Naţională de Muzică din Capitală - Conservatorul, aşa cum mai este cunoscută -, numărul locurilor pentru „boboci" s-au redus un pic faţă de cel de anul trecut. În schimb, a crescut numărul celor pentru masterat.
Pentru admiterea 2007, la Facultatea de interpretare muzicală există 85 de locuri pentru viitorii candidaţi, iar la Facultatea de compoziţie, muzicologie şi pedagogie mu­zicală, alte 75. Înscrierile la admitere vor avea loc în a doua jumătate a lunii august, urmând ca examenele să se desfăşoare la începutul lunii septembrie.Rectorul UNMB, prof.univ. Dan Cezar Buciu, aminteşte că printre foştii săi absolvenţi se numără violoncelista Laura Buruiană, laureată a concursurilor internaţionale de la New York, Roma şi Praga, şi compozitorul Cristian Lolea, care a ocupat primul loc la con­cursul internaţional de la Varşovia, anul trecut.
În timp ce un alt absol­vent al Conservatorului bucu­reştean, Matei Varga, este profesor-asistent de pian la Julliard School – un fel de Oxford al muzicii - din New York.Admitere fără concurs pentru olimpici Chiar dacă numărul locurilor în anul I a scăzut, rectorul UNMB are şi veşti bune pentru unii dintre candida­ţii la admiterea acestei veri pentru Conservator. „Olimpicii medaliaţi la concursurile naţionale şi internaţionale beneficiază de scutire de concurs. sursa -Adevarul http://www.adevarul.ro/articole/1-000-de-euro-un-an-de-studiu-la-conservator/319842

miercuri, 26 martie 2008

Noile programe scolare pentru gimnaziu, finalizate

Comisiile nationale care au lucrat la decongestionarea materiei scolare pentru gimnaziu si-au încheiat activitatea si au transmis la începutul acestei saptamâni noile programe catre Ministerul Educatiei. Programele restructurate vor fi verificate saptamâna viitoare de o alta comisie formata din cadre didactice cu experienta din tara pentru a se vedea în ce masura materia a fost redusa si vor fi prezentate public în cel mult zece zile daca trec cu bine de control. Comisiile care au lucrat la decongestionarea programelor scolare de trunchi comun pentru clasele V-VIII si-au început activitatea în prima saptamâna a lunii februarie. Membrii comisiilor au fost desemnati de inspectoratele scolare si au fost coordonati de inspectorii de specialitate din Ministerul Educatiei. In vara ar urma sa se lucreze la decongestionarea materiei si pentru ciclul primar, iar noile programe pentru acesta vor intra în vigoare din anul scolar 2009-2010. Programele scolare pentru liceu vor fi revizuite în toamna. sursa Gardianul http://www.gardianul.ro/2008/03/27/societate-c12/noile_programe_scolare_pentru_gimnaziu_finalizate-s111459.html

After-school-uri pentru copiii fără posibilităţi

Primarul Neculai Onţanu a deschis, ieri, 4 centre de zi, cu o capacitate de 120 de locuri
Elevii vor beneficia de masă şi activităţi supravegheate.
Mădălina e în clasa a IV-a, la Şcoala Nr. 4 din Bucureşti. Mai are cinci fraţi. Mama ei nu lucrează, iar tatăl descarcă marfă la un depozit. Când pleacă de la şcoală, fetiţa se duce repede acasă şi, până vine mama, care îi aduce pe cei doi fraţi de la grădiniţă, ea are grijă de cel mai mic. Cristi e abia în clasa întâi, la Şcoala Nr. 25. Mai are şi el doi fraţi, mai mari. Situaţia familiei e grea. Mama face curăţenie pe scările blocurilor, iar tatăl lucrează până seara târziu, chiar şi noaptea întreagă. Părinţii îi ajută cu greu la lecţii şi au prea multe griji, pentru a se ocupa de ei aşa cum ar trebui. De acum înainte, însă, cei doi copii vor putea să îşi petreacă după-amiezile altfel, alături de colegii lor, jucându-se, făcându-şi temele şi luând lecţii de muzică, informatică, pictură. citeste mai departe http://www.gandul.info/scoala/after-school-uri-pentru-copiii-fara-posibilitati.html?3934;2489124

Consiliul Naţional al Tineretului există doar pe hârtie

Întârzierea înfiinţării CNTR, pusă pe seama faptului că organismul ar urmări interese politice
În 2006, parlamentarii au devenit brusc interesaţi de tineret. Aşa au apărut, în mare grabă, Legea Tinerilor şi legea care impunea înfiinţarea Consiliului Naţional al Tineretului din România. Prima este încălcată flagrant, iar CNTR-ul nu există decât pe hârtie. Potrivit legii, CNTR ar trebui să fie format din ONG-urile de tineret reprezentative la nivel naţional şi judeţean şi din organizaţiile de tineret ale partidelor politice parlamentare. Instituţiile statului ar trebui să finanţeze şi să consulte acest organism, în toate problemele care privesc tineretul. Proiectul de lege a fost iniţiat de 13 deputaţi TSD, în frunte cu Victor Ponta, Daciana Sârbu şi Nicolae Bănicioiu. Nici ei şi nici nimeni altcineva nu a făcut, în aproape 2 ani, nimic concret, pentru a înfiinţa CNTR. citeste mai departe http://www.gandul.info/scoala/consiliul-national-al-tineretului-exista-doar-pe-hartie.html?3934;2489118

Se interzic sedintele cu parintii

Secretarul de stat pentru invatamint preuniversitar se gindeste sa elimine si nota la purtare.
Reprezentantii Ministerului Educatiei sustin ca vor sa schimbe activitatea dirigintilor si relatia acestora cu familia, dar si modul de sanctionare a elevilor. Secretarul de stat pentru invatamint preuniversitar, Zvetlana Preoteasa, propune ca dirigintii sa aiba discutii saptaminale cu parintii, dar in particular. „Nu este normal sa existe sedinte cu parintii. Pentru ca parintele nu se duce de multe ori la sedintele cu parintii de frica sa nu fie apostrofat de doamna diriginta si sa-i fie jena pentru ce a facut copilul.In mod normal dirigintele trebuie sa aiba alocate in fiecare saptamina cite 10 minute pentru fiecare parinte cu care sa stea la discutii in particular despre situatia copilului si comportamentul scolar, a declarat secretarul de stat. citeste mai departe http://www.cotidianul.ro/se_interzic_sedintele_cu_parintii-41934.html

Zvetlana Preoteasa consideră că notele mici la purtare îi umilesc pe elevi şi îi determină să fie mai indisciplinaţi, iar „un om umilit atacă prin limbaj şi gesturi”.
Desfiinţarea acestor note la purtare ar însemna eliminarea oricărei posibilităţi de sancţionare a elevilor din învăţământul obligatoriu care nu au un comportament civilizat. „Nota la purtare, în opinia mea liberală, este o modalitate de constrângere care nu e logică. Pentru ce să îi dau notă pentru comportament? Eu trebuie să am grijă că, dacă îi dau lui notă pe comportament, îmi dau şi mie notă, ca profesor, pe comportament”, a declarat Zvetlana Preoteasa, în cadrul unei conferinţe, la Alba Iulia.
Secretara de stat spune că notele elevilor ar arăta cât de pregătiţi sunt profesorii. „Dacă eu am în clasă un elev cu nota scăzută la purtare, înseamnă că eu, ca diriginte, am dat chix”, a adăugat Preoteasa. Aceste declaraţii vin în contextul în care directorii şi inspectorii generali se plâng că nu-i pot sancţiona pe elevii indisciplinaţi din învăţământul obligatoriu decât prin scăderea notei la purtare, exmatricularea lor fiind interzisă prin lege.sursa Gandul http://www.gandul.info/scoala/preoteasa-vrea-desfiintarea-notelor-la-purtare-ale-elevilor.html?3934;2489102

Somitatile ii ataca pe rectozauri

Specialistii din educatie si cercetare cred ca reforma s-a oprit la poarta universitatilor.
Personalitati din domeniul educatiei si cercetarii s-au intilnit pentru a semna un Manifest pentru Excelenta in educatie si Stiinta in Romania. Organizatorii evenimentului spun ca „tara noastra se situeaza pe ultimele locuri in clasamentele europene si internationale in aceste domenii. Cercetarea aplicata romaneasca, practic, este invizibila international, iar cea de inovare este ca si inexistenta. Se impune sa luam masuri imediate pentru eliminarea acestei stari“.Printre numele importante care au participat la eveniment sint Ionel Haiduc, presedintele Academiei Romane, Ioan Dumitrache, presedintele Consiliului National al Cercetarii Stiintifice din Invatamintul Superior, Gheorghe Marmureanu, directorul Institutului pentru Fizica Pamintului, Nicolae Zamfir, directorul Institutului National de Fizica si Inginerie Nucleara, dar si Mircea Miclea, presedintele Comisiei prezidentiale pentru educatie, Adrian Curaj, secretarul de stat al primului-ministru si director al Unitatii Executive pentru Finantarea Invatamintului Superior si a Cercetarii Stiintifice Universitare, si Lazar Vlasceanu, director al Centrului European pentru Invatamint Superior CEPES-UNESCO. citeste mai departe http://www.cotidianul.ro/somitatile_ii_ataca_pe_rectozauri-41917.html

PSD îi cheamă la bară pe Vosganian şi Adomniţei

Guvernul şi-a format un obicei ca una să pună pe hârtie şi în realitate să facă altceva. Din acest motiv, şeful Departamentului de educaţie din cadrul PSD solicită Guvernului să explice care sunt argumentele care au stat la baza luării deciziei prin care Educaţia a rămas cu o gaură de 200 milioane de lei. Ana Birchall solicită explicaţii suplimentare cum, la nici trei luni de la alocarea bugetului către MEdC, s-a comis această reducere bugetară. Pe de altă parte, Birchall este intrigată şi de scuzele aduse de Adomniţei, care a spus că măsura nu va afecta "prea mult" unităţile de învăţământ.Una peste alta, ieri, Departamentul de educaţie al Partidului Social Democrat a dat în judecată Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Cererea a fost înregistrată ieri dimineaţă la Curtea de Apel Bucureşti, având ca termen data de 26 iunie. PSD solicită instanţei de judecată anularea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2008, prin care "s-a furat de la bugetul MEdC" suma de 200 milioane de lei. "Iniţial, s-au alocat în bugetul MEdC 9.689 milioane de lei. Ulterior, prin OUG 25/2008, acest buget s-a redus cu 200 milioane de lei, acţiune prin care Guvernul aduce o gravă încălcare a dreptului la învăţătură, a propriilor obiective enunţate la capitolul 5 din programul de guvernare şi a articolului 170 din legea învăţământului, care prevede alocarea a 6-7% din PIB acestui sector", este de părere Ana Birchall. Tot ieri, PSD a depus la Curtea Constituţională în cazul aceleiaşi OUG 25/2008 o sesizare privind excepţia de neconstituţionalitate, bazată pe articolul 32 din legea fundamentală, prin care s-ar încălca prevederile articolului 32 din Constituţie, care consacră dreptul la învăţământ
neîngrădit.sursa http://www.curentul.ro/index.php/Social/PSD-ii-cheama-la-bara-pe-Vosganian-si-Adomnitei.html

Scoala romaneasca omoara o limba moarta: latina

Incepind cu anul viitor, studiul latinei va deveni optional in Romania.
Specialistii in aceasta limba clasica explica de ce ea nu este doar moarta, ci si ingropata de catre sistemul autohton de invatamint.
„In ciuda tuturor promisiunilor facute delegatiilor de profesori clasicisti de catre toti ministrii abordati, numarul de ore de latina a scazut. Credem cu tarie ca cei care decid structura curriculara ar trebui sa-si aminteasca de faptul ca, in 1947, directivele NKVD, venite de la Moscova sa restructureze invatamintul romanesc, izgoneau cu totul din scoala latina si greaca veche, filozofia si logica: astfel incit copiii nostri sa invete sa nu gindeasca“, avertizeaza Gabriela Cretia asupra pericolului de a ne repeta greselile. Mai mult, cunoasterea latinei ar servi si la o imbunatatire a romanei, puncteaza specialistii. „N-am mai zice, unii dintre noi, cel mai superior, cel mai minim, foarte optim, a avansa inainte etc. si, poate, amintindu-li-se ca, in latina si in romana, numeralul doi este flexibil, deci se acorda in gen, am scapa cu totii, rasuflind usurati, de obsesivul si odiosul ora doisprezece“, spera Gabriela Cretia. Luminita Gheorghiu ii tine isonul, remarcind ca „o multime de greseli de exprimare ne invadeaza viata. Nu ajung emisiunile tv pentru a le contoriza... Acordul intre subiect si predicat, acordul intre substantiv si adjectivul sau, prepozitii folosite gresit, sensuri prost intelese etc. Acum trebuie amintite chiar si maximele latinesti sau expresiile de aceeasi origine, omniprezente in limbajul nostru, dar foarte prost folosite: «pro lex» in loc de «pro lege», «pro vitae» in loc de «pro vita», «magna cum laudae» in loc de «...cum laude» si multe altele. Adevarul este ca orice limba prost vorbita este o limba moarta. Limba romana insasi tinde sa devina o limba moarta prin folosirea ei incorecta“. citeste tot articolul
http://www.cotidianul.ro/scoala_romaneasca_omoara_o_limba_moarta__latina-41091.html

Scoala educatiei de excelenta IRSCA

Va invit sa vizionati pe YOU TUBE cateva cursuri de gifted education, predate cu daruire si pasiune de prestigiosul profesor roman al educatiei de excelenta, Florian Colceag, presedinte IRSCA si EDUGATE, MD in pedagogie in SUA, expert international in gifted education si membru a numeroase retele de expertiza ECHA,WCGTC, Asia Pacific, NIEX, British Columbia, AUSTEGA,etc. , cu un palmares de 84 olimpici internationali la matematica, initiatorul miscarii EDUGATE pentru transformarea sistemului de invatamant romanesc intr-un invatamant de calitate, un profesor model, al carui exemplu este demn de urmat de catre toate cadrele didactice din Romania si caruia trebuie sa-i multumim ca exista.
E.S
"Gifted education nu este un program elitist. A plecat de la studiul profilului psihologic al geniilor si a ajuns sa se valorifice la toti copii. Aceasta deoarece exista o imensa contradictie intre potentialul bilogogic al copiilor si realizarea lor sociala si personala de mai tarziu. Daca toti copii ar avea un mediu de hranire a abilitatilor personale care sa le permita emanciparea dupa care tanjesc, atunci la maturitate majoritatea oamenilor ar fi genii. Motorul social, educativ, familial, prin diverse mecanisme devenite traditionale, duce la esuarea tentativelor de dezvoltare personala.
Din acest motiv gifted education are doua mari componente, una de dezvoltare a abilitatilor si de emancipare a personalitatii, celalalt de recuperare si vindecare.
Din acest motiv gifted education este un program de educatie inclusiva ce se bazeaza in multe directii pe corectarea unor atitudini personale sau de grup ce blocheaza dezvoltarea biologic normala.
Nu trebuie sa confundam normalitatea statistica cu normalitatea biologica. Normalitatea statistica cuprinde un imens numar de esecuri in ruta dezvoltarii abilitatilor personale."Prof.Florian Colceag

http://www.youtube.com/user/irscaschool
http://www.youtube.com/watch?v=y4mWofD47YU
http://www.youtube.com/watch?v=Xvx-YEe8rCo
http://www.youtube.com/watch?v=GLHiFBqQGCA
http://www.youtube.com/watch?v=Yorw1_VrKsw
http://www.youtube.com/watch?v=ZV9421eujmQ
http://www.youtube.com/watch?v=hSo3UVVfWKg
http://www.youtube.com/watch?v=XN9pWPbaVgQ
EDUGATE nemultumit de formarea profesorilor
http://www.presaonline.com/stire/edugate-nemultumit-de-formarea-profesorilor,130332.html


marți, 25 martie 2008

Campania Nationala "Profesor de Vocatie"

IRSCA Gifted Education lanseaza campania nationala „Profesor de Vocatie" ce sustine eforturile campaniei "Investeste in Educatie" – una dintre cele mai sincere campanii imbratisate si sustinute de cadrele didactice pentru promovarea educatiei de calitate la nivel national. Campania urmareste atragerea personalului de vocatie din sistemul de invatamant de stat pentru a se inscrie online (www.supradotati.ro/inscriere) pentru formare si colaborare in reteaua colaborativa EDUGATE pentru educatie de excelenta. Reteaua de profesori astfel formata va sustine reteaua de scoli CRED - o retea deschisa afilierilor, ce atinge astazi 70 de scoli la nivel national - pentru educatie diferentiata si va furniza expertiza, curricula, metode si metodologii pentru educatie de calitate in toate scolile romanesti.
Afla mai multe:
http://www.supradotati.ro/comunicat-campanie-profesor-de-vocatie.php

Te numeri printre cei ce vor sa revitalizeze educatia la nivel national?
Inscrie-te la Scolile Educatiei de Excelenta:
http://www.supradotati.ro/inscriere
IMPORTANT. IN ATENTIA REPREZENTANTILOR SOCIETATII CIVILE
Reusita campaniei pe plan national se bazeaza pe eforturile partenerilor locali (scoli, licee, asociatii non-profit active in educatie) interesati de promovarea si formarea retelei
MENTOR CRED in intreaga tara si desfasurarea unor evenimente ad-hoc de sprijin.
Invitam toti reprezentantii societatii civile, interesati de o educatie de calitate accesibila tuturor copiilor, sa sustina fara retinere aceasta campanie.
IN ATENTIA FINANTATORILOR SI SUSTINATORILOR
Facem un apel catre media locala si catre reprezentanti ai mediului de afaceri, patronatelor si asociatiilor profesionale de comert pentru sustinerea materiala a acestui efort urias la nivel national pentru incurajarea dezvoltarii profesorilor de vocatie ca factori de transformare a infrastructurii mentale scolare prin puterea exemplului, ca resurse cheie pentru descoperirea si dezvoltarea potentialului copiilor in scolile din intreaga tara.
Kitul de finantare si de prezentare a campaniei poate fi descarcat la adresa:
http://www.supradotati.ro/resurse/kit.zip
Multumim in mod deosebit sustinatorilor campaniei: Dan Tirdea, designer pro-bono; Ramona Padurau, Director Proiecte Internationale; Adina Tulbure, Director cercetare tehnologii didactice intuitive; Kristof Lajos, Director editorial Revista EXCELENTA - pentru efortul depus, tinuta si viziunea deosebita de lucru in promovarea educatiei de calitate.
Contact:
Targu Mures: Kristof Lajos, Director Editorial Revista Excelenta, 0754.571.716
Bucuresti: Monica Gheorghiu, Director Marketing si Dezvoltare, 0729.029.484.

"Invest in Education" National Campaign just started in Romania.
St
art Investing in Quality Education for All Children!
There is no more time to lose.
THINK about how you can help.
Start NOW
.

Promovarea a doi ani într-unul

Elevii are cred că pot face faţă asimilării unei cantităţi duble de cunoştinţe, pot solicita promovarea a doi ani de şcoală în unul singur. Singurul act pe care trebuie să-l înainteze directorului şcolii este o cerere. Elevul trebuie să fi avut minim media generală 9,00 (învăţământ gimnazial şi liceal) sau calificativul foarte bine (învăţământ primar), în anul şcolar anterior şi media generală sau calificativul la fiecare materie de minimum 8,50 sau FB. În ultimii doi ani şcolari, elevul trebuie să fi avut media anuală la purtare 9,50 sau FB şi să fi obţinut premii şi distincţii la concursuri, festivaluri, sesiuni ştiinţifice. Selectarea se va face printr-o testare, care constă în trei probe standard de evaluare cu caracter interdisciplinar, din materia clasei anterioare, la care elevul trebuie să obţină minimum media 8. Elevii din clasele întâi, a cincea şi a noua nu beneficiază de acest drept. (E.L.)

Părinţii şi elevii speră ca înţelegerea să fie pusă în aplicare

Reprezentanţii elevilor şi ai părinţilor din România sunt mulţumiţi că politicienii au semnat Pactul Naţional pentru Educaţie. Au însă o singură problemă: sunt sceptici în privinţa punerii în aplicare a prevederilor documentului. Sandra Daroczi, preşedinta Consiliului Naţional al Elevilor, chiar dacă nu a reuşit să citească documentul pentru că „nu a dat de el” pe internet, a spus că semnarea acestuia este în interesul elevilor. „Faptul că preşedintele Băsescu a spus că va fi elaborată o strategie, în care vor fi cerute toate părerile părţilor implicate, nu poate decât să ne bucure”, a adăugat eleva.
Colegul ei, secretar general al CNE, Alexandru Nagy, a recunoscut şi el că realizarea unui asemenea pact este foarte bună. „Totul arată atât de bine pe hârtie, dar trebuie să ne uităm la oamenii care îl vor pune în aplicare. Acesta trebuie să fie un pact cu bătaie lungă, nu un artificiu făcut de politicieni pentru a câştiga voturi în campania electorală. Nu am foarte multă încredere în bonomia partidelor politice. Rămâne de văzut dacă va fi pus în aplicare şi dacă noi, beneficiarii direcţi, nu vom ieşi iar în pierdere”, ne-a declarat Alexandru Nagy.Părinţii – nemulţumiţi că nu au fost consultaţi si ca în majoritatea cazurilor în care a apărut un act oficial, părinţii au reclamat că nu au fost consultaţi în realizarea acestuia. „E bine că s-a semnat acest pact, care stabileşte colaborarea şi regulile jocului. Nu e bine că n-am participat şi noi la elaborarea lui. Doream să ne exprimăm un punct de vedere: prin implicarea societăţii civile se înţelege şi implicarea asociaţiilor de părinţi”, ne-a spus Adrian Topor, vicepreşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar.
Mihaela Gună, preşedinta FNAPIP, a spus că pactul are o conotaţie politică, dar speră să fie pus în aplicare. „Vrem să participăm la elaborarea strategiei, dar nu suntem de acord cu termenul de 18 luni în care aceasta să fie elaborată. Ne dorim un termen mai scurt, pentru că am aşteptat cam mult pentru a avea un învăţământ de calitate”, a spus Mihaela Gună. Conform documentului semnat pe 5 martie la Senatul României, de către toţi reprezentanţii partidelor politice, de Traian Băsescu şi de organizaţii neguvernamentale, în maximum 18 luni va fi elaborată strategia privind sistemul de educaţie. (E.L.)

sursa http://www.gandul.info/supliment-scoala/parintii-si-elevii-spera-ca-intelegerea-sa-fie-pusa-in-aplicare.html?6456;2484958

Necunoscuta mâhnire

de Melania MANDAS VERGU 26 MARTIE 2008
Le cerem copiilor noştri să facă alegeri, fără a conştientiza că, uneori, dacă nu de cele mai multe ori, acest lucru nu se poate realiza fără riscuri majore. De câte ori nu auzi în familiile româneşti „ce liceu ai de gând să faci?”, „la ce facultate vrei să te duci?, „când ai de gând să-ţi iei serviciu?” Copii care să ştie, la 13, 14 ani, exact ceea ce pot face şi să dorească cu adevărat să urmeze un anumit drum profesional sunt extrem de puţini. Aceasta se întâmplă fie când respectivul copil are un talent deosebit pentru un anumit domeniu, fie atunci când familia s-a ocupat de el într-un mod sistematic şi i-a oferit posibilitatea să-şi testeze orice mică aptitudine.
Marea majoritate a adolesenţilor însă nu ştiu ce drum să-şi aleagă în viaţă, nu se cunosc, nu-şi cunosc capacităţile intelectuale şi emoţionale şi nici nu le sunt stimulate curiozitatea şi interesul pentru dezvoltarea personală viitoare. Atâţia părinţi, care nu ştiu la ce liceu să-şi înscrie copiii, se agaţă în ultimul moment cu disperare de orice posibilitate, doar, doar copilul lor va ajunge la liceu, nu la şcoala de arte şi meserii. Dintre multele metehne ale învăţământului românesc, dezinteresul major arătat domeniului dezvoltării personale mi se pare a fi cel mai periculos. Nimeni nu le spune la şcoală elevilor noştri că se pregătesc pentru viaţă, că învaţă ca să poată găsi în viitor soluţiile cele mai bune oricărei situaţii dificile, pentru a-şi maximiza orice oportunitate.

Distincţia între a face şi a şti, a încerca şi a eşua, „ştiinţa” de a nu capota în viaţă, „formula” de citire a oricărei situaţii riscante sau favorabile lipsesc cu desăvârşire din curricula şcolară. În familie, uneori bunicii mai au vreme de astfel de discuţii cu copilul, dar, de regulă, ce spune buna sau bunelul pare învăţăcelului „dădăceală”. De mai bine de 15 ani se tot vorbeşte în Educaţia românească de consiliere şi orientare. De făcut s-a făcut cât să nu zicem că n-am auzit de această activitate. În şcoală, însă, nu găseşti nici consilier, nici psiholog. Iar diriginţii au cu totul alte preocupări. Consecinţa? Zeci de mii de şanse ratate, elevi care au parcursuri educaţionale greşite şi ajung adulţi veşnic nemulţumiţi de ce fac. Şi, cel mai grav, nici măcar nu sunt conştienţi de ce sunt nemulţumiţi.
melania.vergu@gandul.info http://www.gandul.info/puterea-gandului/necunoscuta-mahnire.html?4237;2484817

Program de combatere a violenţei printre liceeni

„Tu alegi!” este un program anti- violenţă care se desfăşoară în liceele de pe raza sectorului 6. Tinerii vor participa la discuţii alături de profesori şi specialişti ai Direcţiei de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, abordând atât cauzele cât şi efectele violenţei în şcoli. La sfârşitul fiecărei întâlniri, mesajul transmis de formatori va fi preluat şi popularizat de o vedetă din lumea muzicală. Proiectul va ajunge la apogeu în luna mai, când va fi organizat Festivalul „Tu alegi”, unde liceenii vor participa la competiţii sportive, concursuri de artă urbană şi dezbateri publice pe tema violenţei în şcoli. (E.H.)sursa- Gandul http://www.gandul.info/scoala/program-de-combatere-a-violentei-printre-liceeni.html?3934;2485149

Programele de Bacalaureat International in Romania

Pina la 1 mai, scolile se pot inscrie la programele de Bacalaureat International. Costurile pentru scoala sunt destul de mari.
Diploma de Bacalaureat International este recunoscuta in toata lumea, iar cursurile si examenele se tin in aproape 120 de tari. Pe linga tarile occidentale, programele de Bacalaureat International se fac si in Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Ungaria, Croatia, Cipru, Grecia,Cehia sau Rusia. In Romania, doar o singura scoala are de citiva ani acest tip de Bac, si anume scoala particulara American International School of Bucharest. De curind au fost invitate 15 colegii nationale renumite din tara, printre care si colegiile „Sf. Sava”, „Mihai Viteazul” si „Gh. Lazar”. Scolile sau liceele care doresc sa intre intr-un astfel de program se pot inscrie pina la 1 mai pentru a oferi cursurile de Bac International incepind cu anul scolar 2009-2010.
Evaluarea scolilor se va face de catre o echipa de specialisti din Geneva, de la Biroul regional al International Baccalaureate. Bacalaureatul International este structurat in trei programe distincte, care pot fi parcurse si independent, pentru trei mari categorii de virste: programul anilor primari (PYP - Primary Years Programme), pentru intervalul 3-12 ani, programul anilor de mijloc (MYP - Middle Years Programme), gindit pentru elevii de 11-16 ani, si Programul de diploma (DP - Diploma Programme), oferit celor de 16-18 ani. „Fiecare dintre cele trei programe abordeaza educatia, incurajeaza cresterea sociala, emotionala, personala si intelectuala a tinerilor, expunindu-i pe acestia tuturor domeniilor cunoasterii si aducind in joc traditiile importante ale invatarii limbilor straine, disciplinelor umaniste, stiintelor, matematicii si artelor”, spune Marian Stas, presedintele Fundatiei Codecs pentru Leadership, care a adus Bacul International in Romania. In cadrul fiecarui program se studiaza un numar redus de discipline, care „pun accent pe acumulari si dezvoltarea deprinderilor in domeniul limbilor, contin cerinte de studii dintr-un spectru larg in domeniile umaniste, stiinta si tehnologie, matematica si arte si continuturi ce reflecta culturi educationale din intreaga lume”, explica presedintele Codecs. Mai mult, elevii au la dispozitie un continut international de pe care sa invete, iar evaluarea lor se face diferit fata de ce se intimpla in sistemul de invatamint romanesc. citeste mai departehttp://www.cotidianul.ro/bacalaureatul_de_40_000_de_euro-41798.html
Citeste si "Interviu cu Anca Macovei Vlasceanu, Founder&General Director al Mark Twain International School -Noi oferim o diploma de bacalaureat bilingva, recunoscuta international"
„Financiarul“: Ce ne puteti spune despre Diploma Programme?Anca Macovei Vlasceanu: De la varsta de 3 ani pana in clasa a X-a, elevii urmeaza cursuri dupa o programa care impleteste programa Ministerului Educatiei cu programa IB. De la sfarsitul clasei a X-a, ei pot opta pentru sustinerea bacalaureatului in sistemul national de invatamant sau pentru Diploma Programme, care da posibilitatea sustinerii bacalaureatului international. Diploma Programme este un program in limba engleza si are o durata de doi ani. Pe parcursul programului, elevii vor fi evaluati permanent si vor trebui sa scrie un eseu extins (extended essay) de 4.000 de cuvinte pe orice tema, un eseu de 1.200 de cuvinte care sa trateze teoria cunoasterii si un jurnal de activitati realizate in slujba comunitatii. La sfarsitul perioadei de studiu, cursantii vor prezenta eseurile impreuna cu jurnalul de activitati si vor sustine sase examene scrise din sase arii curiculare. Primul examen va fi cel de limba si literatura romana sau de limba si literatura materna pentru elevii straini, iar cel de-al doilea examen va fi cel de limba engleza. Urmeaza proba ce acopera aria curiculara individuals and societies (omul si societatea), care include materii precum: business si management, economie, geografie, istorie, istorie islamica, tehnologia informatiei in societatea globala, filosofie, psihologie, antropologie sociala si culturala. Cel de-al patrulea examen cuprinde grupa stiinte experimentale, elevii trebuind sa aleaga una dintre materiile: biologie, chimie, design technology, sisteme de mediu si fizica, iar cel de-al cincilea examen cuprinde grupa matematica si informatica. Ultima proba - artele - verifica nivelul cunostintelor despre unul dintre domeniile: muzica, arte teatrale si arte vizuale. Care sunt avantajele bacalaureatului international?La bacalaureatul international se ofera in plus studiul in limba engleza, lucru ce va da elevilor o facilitate in a se integra in cadrul unor scoli din stainatate. In plus, noi vom oferi o diploma bilingva recunoscuta international, care, in majoritatea cazurilor, va sterge nevoia obtinerii unor certificate de competenta lingvistica gen Cambridge. Un alt avantaj este frumusetea componentelor, a materiilor care sunt unice si dau o deschidere foarte mare, si care nu exista in programul de bacalaureat national. De mentionat este si faptul ca, datorita renumelui de care se bucura bacalaureatul international, mai multe universitati dau credite studentilor din primul an de studiu care detin o asemenea diploma, adica ii vor scuti de un numar de examene. vezi http://www.financiarul.com/articol_5215/bacalaureat-international-la-mark-twain-international-school.html

ONG-urile şi Ministerul Educaţiei se luptă pentru Dumnezeu şi evoluţionism

Disputele iscate între organizaţiile non-guvernamentale şi oficialii Ministerului Educaţiei continuă să preocupe opinia publică, după ce un consilier din cadrul instituţiei conduse de Cristian Adomniţei a afirmat că teoria evoluţionistă a fost studiată ca temă distinctă până în anul şcolar 2006-2007 în clasa a XII-a. Mihaela Suciu mai spunea că, în urma reformei curriculare pentru învăţământul liceal, teoria a fost integrată în capitole din Biologie studiate în clasele a IX-a, a X-a şi a XII-a. Numai că Remus Cernea vine şi demontează toate cele susţinute de reprezentanţii ministerului. Asociaţia "Solidaritatea pentru libertatea de conştiinţă", prin preşedintele ei executiv, Remus Cernea, constată cu stupoare că Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului încearcă să inducă în eroare opinia publică în privinţa eliminării din programă a teoriei evoluţioniste şi a abordărilor filosofice asupra religiei. Declaraţiile recente date de către Mihaela Suciu, purtătoarea de cuvânt a MEdCT, afectează grav credibilitatea acestei instituţii. După cum au semnalat deja cei de la "Solidaritatea pentru libertatea de conştiinţă", teoria evoluţionistă a fost eliminată din programa de Biologie de clasele a XI-a sau a XII-a (în funcţie de profilul liceului), iar din programa de Filosofie de clasa a XII-a a fost eliminat capitolul "Dumnezeu" (care permitea elevilor familiarizarea atât cu opinii filosofice de inspiraţie religioasă, cât şi cu opinii critice faţă de religie). Remus Cernea reaminteşte faptul că Rezoluţia nr. 1580/2007 a Consiliului Europei, numită "Pericolele creaţionismului în educaţie" prevede, printre altele, că predarea tuturor fenomenelor privind evoluţia ca o teorie ştiinţifică fundamentală este, prin urmare, crucială pentru viitorul societăţilor şi al democraţiilor noastre. În opinia lui Cernea, oficialii MEdCT nu numai că nu manifestă o minimă disponibilitate pentru reintroducerea celor două teme în programa de Biologie, respectiv Filosofie, ci refuză până şi recunoaşterea faptului că absenţa lor reprezintă o problemă. Din acest motiv, "Solidaritatea pentru libertatea de conştiinţă" protestează împotriva faptului că MEdCT a ales să manifeste o astfel de atitudine şi să ofere publicului minciuni. sursa-Curentul http://www.curentul.ro/index.php/Educatie/ONG-urile-si-Ministerul-Educatiei-se-lupta-pentru-Dumnezeu-si-evolutionism.html
-->
Alte articole scrise de acelaşi autor:

luni, 24 martie 2008

Profesorii parlamentari, baroni pe feudele universitare

Peremista Verginia Vedinaş e profesor la cinci universităţi, dintre care patru sunt particulare
40 de deputaţi şi 21 de senatori fac, teoretic, naveta, în fiecare zi, între Parlament, partid şi catedră

Parlamentarii şi-au făcut, din prezenţa la catedrele universităţilor, un obicei cât se poate de avantajos. 40 dintre membrii Camerei Deputaţilor şi 21 dintre cei ai Senatului îşi rotunjesc salariile cu lefuri provenite din învăţământ, prin norme ce le asigură venituri duble, faţă de încasările din Parlament, mai ales dacă sumele provin de la mai multe universităţi. Campioană absolută la cumul de cursuri este senatoarea PRM Verginia Vedinaş, care predă Dreptul la nu mai puţin de 5 universităţi: Universitatea din Bucureşti, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi, Universitatea „Titu Maiorescu”, Universitatea „Atheneum” şi Universitatea „Vasile Goldiş” din Arad, de pe urma cărora a încasat, anul trecut, 10 000 de lei, de două ori mai mult decât salariul de parlamentar. citeste mai departe http://www.gandul.info/scoala/profesorii-parlamentari-baroni-pe-feudele-universitare.html?3934;2480937

Mesaje la acest articol, preluate de pe forumul ghifted education
Sorin Mircea Suciu wrote:
buna ziua
o mica observatie: persoanele de care vorbiti nu sunt nici profesori si nici parlamentari; sunt niste impostori care au uzurpat functiile pe care le detin; fac parte din acele categorii de care vorbeam intr-un mesaj anterior, persoane cu dereglari neuropsihice, care manifesta un comportament aberant si cu care nu se poate comunica; sunt curios cum ar putea procesa informatiile pe care incercati sa le transmiteti dv. cand nivelul lor intelectual este undeva in zona oligofreniei? (am citit lucrarile de doctorat ale unora dintre acestia...) cam astia sunt cei care sunt investiti cu functii de decizie in ceea ce priveste adoptarea legilor din mesajul de ieri... tot curios sunt si cum se va discuta problema reformei educatiei cu dr. mischie, dr. timofte, dr. dinel staicu si alte personalitati care, asa cum observam, marcheaza istoria culturii prin activitatea lor.... si care detin monopolul functiilor universitare, academice etc. si au obiceiul sa le transmita ereditar... ar fi interesant un studiu sociologic si statistic in legatura cu proportia in care in diverse state dezvoltate, cu activitate universitara serioasa, copiii cadrelor didactice le succed parintilor la catedra, copiii celor din arta le succed parintilor in cariera artistica... am o senzatie ca in romania acest fenomen are o amploare fara corespondent in alte state.... aici ar trebui vorbit poate si cu societatea academica romana care are o campanie numita pentru universitati curate; nu stiu cum mai merge campania, pt ca nu am mai urmarit de anul trecut ce s-a mai intamplat, dar ar trebui expuse in public cazurile de impostura si incompetenta universitara si academica, pentru a incepe o clarificare a acestei probleme; ar trebui facut un site, un blogg, unde oricine sa poata expune public asemenea cazuri pe care le cunoaste si astfel toata lumea sa inceapa sa afle si sa stie cine ne sunt oamenii cu intelect si cine sunt impostorii
Re: [gifted-education] Re: Profesorii parlamentari, baroni pe feudele universitare
O observatie corecta, de fapt este un fenomen maladiv mortal, un fel de cancer social ce elimina tesuturile sanatoase. Eu consider ca un posibil leac ar fi sa creem un sistem paralel online in care sa aducem profesori adevarati. Sunt 10 000 de profesori de origine romana care predau in marile universitati ale lumii, cei drept cam 7 000 sunt matematicieni, insa restul acopera numeroase domenii.prof.dr.Florian Colceag ,presedinte IRSCA si EDUGATE, matematician, MD in pedagogie in SUA, expert international ingifted education si membru a numeroase retele de expertiza ECHA,WCGTC, Asia Pacific, NIEX, British Columbia, AUSTEGA etc.
citeste-le pe toate la http://groups.yahoo.com/group/gifted-education/message/912

PROGRAMELE INTERNATIONAL BACCALAUREATE IN ŞCOLILE PUBLICE DIN ROMANIA

Programa de IB (Int-l. Baccalaureate) este recunoscuta ca fiind una dintre cele mai riguroase programe din lume. In procesul de invatare, elevul este motivat si evaluat corect si continuu .
DE CE E BUNA PENTRU ROMÂNIA?
Pentru cã prin IB :
- elevii au aici, acasã , oportunitatea de a intra într-un program puternic, valoros, acreditat international si de a interactiona cu comunitatea IB din întreaga lume;
- profesorii calificati sã predea în acest sistem, capãtã aici,acasã , resurse si oportunitãti cu totul deosebite de dezvoltare profesionalã si de interactiune cu comunitatea IB din întreaga lume;
-Şcoala ca sistem are la îndemânã un model de bunã practictã educationalã din care sã învete;
- un astfel de program accelereaz ă procesul de schimbare a infrastructurii mentale a societăţii, în ansamblul sãu.
La adresa http://www.lmt.ro/scoala/scoala.html găsiţi un articol în limba română despre filosofia educaţională şi arhitectura programelor IB.
La adresa http://www.lmt.ro/scoala/2007/IB%20-%202007-2009.doc gasiti
Proiectul Strategic pentru Educaţia Preuniversitară
Marian STAŞ
Preşedinte, Fundaţia CODECS pentru Leadership

La adresele http://www.ibo.org/pyp/, http://www.ibo.org/myp/ şi http://www.ibo.org/diploma/ găsiţi informaţii complete despre fiecare din programele IB: PYP (Primary Years Programme – pentru copii între 3-12 ani); MYP (Middle Years Programme – pentru elevii de 11-16 ani); DP (Diploma Programme – 16-19 ani.
La adresele http://www.ibo.org/diploma/become/ şi http://www.ibo.org/ibaem/diploma/index.cfm găsiţi informaţii detaliate despre procesul şi calendarul activităţilor în vederea acreditării ca şcoală IB ce oferă programul DP (Diploma Programme).

IB / DP – 2008-2011
Lista liceelor invitate în proiect

1.BRASOV-C. N. "Andrei Şaguna"
2.CALARASI- C. N. "Barbu Ştirbei"
3.CLUJ- L. T. "Nicolae Bălcescu"
4.CRAIOVA-L. T. "Henri Coandă"
5.IASI- C. N. "Emil Racoviţă"
7.SUCEAVA-C. N. I. "Spiru Haret"
8.TIMISOARA-C. N. "CD Loga"
9.RM.VALCEA -C. N. "Mircea cel Bătrân"
10.FOCSANI- C. N. "Unirea"
11.BUCURESTI:-C. N. "Mihai Viteazul",C. N. "Sf. Sava",C. N. "Gh. Lazăr",C. N. Bilingv "George Coşbuc",Şc. Sup. Com. "N. Kretzulescu"
6.PLOIESTI- C. N. "I.L. Caragiale"

duminică, 23 martie 2008

Petiţia la Parlamentul European

Orice cetăţean al Uniunii Europene are dreptul să adreseze petiţii Parlamentului European, în legătură cu un subiect ce îl priveşte în mod direct. Petiţia poate fi sub forma unei cereri sau a unei plângeri şi se pot face, de asemenea, diferite sesizări. Parlamentul European poate, în acest mod, să atragă atenţia asupra încălcării drepturilor unei persoane de către autorităţile statului sau de către o instituţie. Petiţiile se trimit fie prin poştă, către preşedintele PE, la adresa Rue Wiertz, B-1047, Bruxelles, fie prin e-mail. Deşi nu trebuie completat un formular standard, aceasta trebuie să conţină câteva informaţii: numele, naţionalitatea, domiciliul şi să fie semnată. Pentru a trimite pe mail, accesaţi site-ul PE. Există şi o comisie pentru petiţii,care poate solicita demararea unei anchete, în urma petiţiei şi să o înainteze către alte comisii. (M.C.)
sursa Gandul http://www.gandul.info/supliment-scoala/petitia-la-parlamentul-european.html?6456;2464753

Şcolile particulare autorizate au timp până la vară pentru acreditare

Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) anunţă prelungirea termenului de depunere a documentaţiei de acreditare de către unităţile de învăţământ preuniversitar particular autorizate, care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege, până la data de 30 iunie. Termenul anunţat anterior era 15 aprilie. Potrivit legislaţiei, organizaţiile furnizoare de educaţie autorizate să funcţioneze provizoriu au obligaţia de a solicita acreditarea după încheierea unui ciclu de şcolarizare, în termen de maximum 2 ani de la data absolvirii primei promoţii, sub sancţiunea ridicării autorizaţiei de funcţionare provizorie. În vederea obţinerii acreditării, unităţile de învăţământ preuniversitar particular trebuie să depună la ARACIP o cerere de declanşare a procedurii de evaluare externă, însoţită de un raport de evaluare internă, pentru fiecare nivel de învăţământ, specializare sau calificare profesională. sursa-Crentul http://www.curentul.ro/index.php/Social/Scolile-particulare-autorizate-au-timp-pana-la-vara-pentru-acreditare.html

10.000 de locuri in Universitatea Bucuresti

Facultatile din Universitatea Bucuresti ofera 4.460 de locuri finantate de stat si 5.500 de locuri cu taxa pentru anul scolar 2008-2009, cu 1.200 de locuri mai mult decit in anul universitar in curs.
Cu ocazia Tirgului Educatiei, desfasurat la Facultatea de Drept, a fost prezentata oferta universitatii. Astfel, numarul de locuri pentru fiecare dintre cele 21 de facultati ale UB a fost stabilit in functie de cererea inregistrata anul trecut. Cele mai multe locuri finantate de la buget, peste 500, vor fi la Facultatea de Litere. La Facultatea de Limbi si Literaturi Straine vor fi asigurate 430 de locuri, in timp ce aspirantii la Drept vor concura pe 300 de locuri finantate de stat si alte 300 de locuri cu taxa. Inscrierile la examenul de licenta vor avea loc in perioada 14-20 iulie, iar examenul, in perioada 20-26 iulie. sursa -Cotidianul http://www.cotidianul.ro/10_000_de_locuri_in_universitatea_bucuresti-41589.html

Predarea religiei in scolile romanesti, in vizorul Carcotasilor

Pentru cine a pierdut emisiunea Cronica Carcotasilor din 12 martie 2008, o poate vedea accesand link-ul
http://www.trilulilu.ro/carcotasii/48892cfb773d09. Daca dati clik pe cursor si asteptati sa se-ncarce fisierul cateva minute, apoi mutati cursorul la 69:10, gasiti viziunea Carcotasilor despre predarea religiei in scoli.

sâmbătă, 22 martie 2008

Protest pentru evoluţionism

Comisia pentru Educaţie a Consiliului Europei va discuta despre scoaterea din programele de biologie şi filosofie din România a teoriei evoluţioniste şi a capitolului despre Dumnezeu

Preşedintele organizaţiei „Solidaritatea pentru libertatea de conştiinţă”, Remus Cernea, a organizat, vineri 21 martie, împreună cu câţiva voluntari, o acţiune de protest în faţa Ministerului Educaţiei, solicitând reintroducerea teoriei evoluţioniste în programa de biologie a claselor a XI-a şi a XII-a a şi a capitolului despre Dumnezeu în programa de filosofie de liceu. Îmbrăcaţi cu tricouri imprimate cu desene referitoare la evoluţia omului sau cu chipul lui Charles Darwin, voluntarii au ţinut pancarte cu mesaje, în română şi engleză, precum „Respectaţi-vă strămoşii! Lăsaţi-ne să le studiem istoria!” sau cu imagini. „Orice articol ISI în biologie porneşte de la darwinism. citeste mai departe http://www.gandul.info/scoala/protest-pentru-evolutionism.html?3934;2473038

vineri, 21 martie 2008

Modelul Adomnitei la Iasi a facut prozeliti in Capitala

* Candidatul PNL la Sectorul 6 si-a publicat cartea de vizita si CV-ul in "Tribuna Invatamantului"
Candidatul PNL la Primaria Sectorului 6, Antonel Tanase, a pornit "atacul" electoral in scoli si gradinite, dupa modelul ministrului liberal Cristian Adomnitei, spoliatorul Educatiei in campania pe care si-o face de cateva luni bune la Iasi.
Fost consilier general in CGMB, fost consilier personal al ministrului Ludovic Orban, iar in prezent ajuns secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Tanase si-a publicat cartea de vizita si CV-ul in "Tribuna Invatamantului". A utilizat, drept paravan in aparitia din aceasta publicatie dedicata elevilor si profesorilor, vizita pe care a facut-o la o gradinita sa imparta martisoare. Acest act "educativ" a constituit, de altfel, justificarea oferita presei de Stelian Fedorca, inspectorul general scolar al Capitalei, la randul sau liberal.citeste mai departe http://www.ziua.ro/display.php?data=2008-03-22&id=234956

joi, 20 martie 2008

Reparatiile scolilor pe bani europeni nu s-au terminat nici acum

Cotidianul
Contractele vor fi reziliate la mai bine de sase luni de la scandalul anului scolar ratat.
Dintre cele 102 scoli incluse in Programul de reabilitare finantat de Banca Europeana de Investitii (BEI) nici una nu a fost reparata in totalitate. Pentru 11 dintre ele se vor rezilia contractele cu firmele de constructii, deoarece acestea au depasit toate termenele legale pentru finalizarea lucrarilor de reabilitare. „Din cauza lucrarilor incetinite, elevii sint nevoiti sa invete in trei schimburi, fiind mutati in alte unitati de invatamint, iar multi parinti isi retrag copiii de la scolile aflate in ruina“, a spus Stelian Fedorca, seful Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti. Mai multi directori ai unitatilor de invatamint din cele sase sectoare s-au plins de proasta calitate a lucrarilor, in special a acoperisurilor, de aminari nejustificate, iar unii au afirmat ca sint in situatia de a nu mai accepta elevi in clasa I in anul scolar 2008-2009. citeste mai departehttp://www.cotidianul.ro/reparatiile_scolilor_pe_bani_europeni_nu_s_au_terminat_nici_acum-41410.html
Gardianul
Pentru rezolvarea acestei situatii critice in care se afla copiii ce invata in scolile propuse pentru reabilitare, inspectoratele de sector au decis mutarea elevilor spre alte unitati de invatamant din apropiere. Totodata, s-a introdus programul cu trei schimburi si s-a micsorat durata orelor de curs. Din cauza intarzierii lucrarilor la salile de sport, orele de educatie fizica s-au desfasurat formal, mai exact in sali de clase improvizate si, in cel mai rau caz, pe culoarele scolilor. Fonduri tocate si santiere inchiseSumele de bani in euro au fost tocate inutil de catre firme si datorita nerespectarii termenelor de executie, prefectul Capitalei, Catalin Deaconescu, a cerut rezilierea contractelor. “Santierele de la scolile si liceele bucurestene reprezinta un atentat la siguranta si educatia elevilor. Firmele si-au incasat banii si au lasat totul vraiste. Sa punem punct acestui program”, a declarat Catalin Deaconescu. Lucrarile au fost concepute pentru a fi realizate in trei pachete si in mai multe etape. Nerespectarea termenelor de executie a lucrarilor a facut imposibila desfasurarea orelor de curs in laboratoarele de fizica, chimie, biologie si informatica. O problema majora au reprezentat-o examenele nationale, care s-au desfasurat cu dificultate din cauza unui numar redus de clase, iar mediile obtinute de acesti elevi sunt considerabil mai mici decat cele obtinute de elevii aceleiasi scoli inainte de inceperea acestor lucrari. Aceste santiere reprezinta un pericol pentru copii, deoarece exista posibilitatea producerii de accidente grave.http://www.gardianul.ro/2008/03/21/societate-c12/zeci_de_scoli_in_santier_elevii_bucuresteni_obligati_sa_faca_orele_de_sport_pe_coridoare-s111114.html

Matematica de facultate la Bac'

Peste 8.000 de elevi si profesori au semnat o petitie online prin care au solicitat, ieri, Ministerului Educatiei, sa revina la vechea structura a subiectelor de la proba de matematica a examenului de bacalaureat, declarandu-se nemultumiti de gradul ridicat de dificultate al acestora. Gheorghe Radulescu, presedintele Agentiei de Evaluare si Asigurare a Calitatii Educatiei (AEACE), a reclamat, in conferinta de presa organizata pe aceasta tema, ca lista subiectelor propuse de minister pentru proba de la matematica ar fi trebuit cunoscuta de elevi de la inceputul clasei a IX-a. La randul sau, presedintele EDU CER, Stefan Vlaston, sustine ca principala eroare a MECT consta in faptul ca a decis sa faca modificari cu doar doua luni inainte de inceperea examenului de bacalureat. In aceste conditii, Vlaston sugereaza specialistilor din MECT sa pastreze aceste subiecte pentru elevii care sunt acum in clasa a IX-a. "Reforma nu se face cu doua luni inainte, este o mare eroare pedagogica", a declarat fostul director al Colegiului "I. L. Caragiale", Vasile Stefanescu, prezent la conferinta de presa. Totodata, presedintele EDU CER a precizat ca MECT a propus 1800 de itemi la matematica, unii dintre ei depasind si cunostintele profesorilor. Gradul de dificultate prea mare a fost reclamat si de lectorul universitar Janina Mihaila. Ea a spus ca multe dintre exercitii sunt de asa natura incat accepta mai multe solutii, lucru greu de observat de catre elevi. Mihaila a sustinut si ea revenirea la vechea structura, explicand ca in timpul ramas pana la sustinerea examenului este aproape imposibila rezolvarea tuturor subiectelor. http://www.ziua.ro/display.php?data=2008-03-21&id=234900
Magda SEVERIN-ZIUA

BACUL DE ANUL TRECUT
CU SUBIECTE EXPIRATE-GRESITE -INCOMPLETE LA PROBA E
S-au lipit electronic două subiecte (n.m. - la limba germană), dar ne-am dat seama în timp util şi situaţia s-a reglementat” - Cristian Mirescu, director, Centrul Naţional de Evaluare S-au ţinut, cât s-au ţinut, cei de la Centrul Naţional de Evaluare, dar ieri au dat-o rău în bară cu subiectele de la proba scrisă E a bacalaureatului. Conform programei, proba E înseamnă probă la alegere din disciplinele specializării pe care a urmat-o, în liceu, absolventul. După cele două probe unice – limba şi literatura română şi limba străină – urmează cele trei probe scrise diferenţiate pe specializări şi profiluri, ceea ce înseamnă că serviciul naţional de evaluare are de redactat peste 10.000 de subiecte. Opinia directorului Centrului Naţional de Evaluare, prof. Cristian Mirescu, este că „greşelile apărute ieri în subiectele de la lb. engleză, lb. germană, chimie organică sunt scuzabile şi nesemnificative din cauză că specialiştii care au lucrat şi verificat subiectele au avut prea mult de muncă”. La chimie organică şi la disciplina tehnică elevii au avut de ales varianta corectă din patru posibile. Deşi cele 4 variante ar fi trebuit să poarte notaţiile a, b, c, d, elevii au avut de ales din 4 variante adnotate a, b, b, c. „E o problemă de tehnoredactare. Lucrul acesta e rezolvat de barem, fiindcă, dacă alege răspunsul corect, atunci elevul este punctat”, spune dl. director, deşi tocmai aceasta-i problema. Având de ales din două variante „b” (cu două răspunsuri diferite), cum se va putea nota corect dacă, să spunem, elevul alege „b” greşit, iar în barem este „b”-ul bun?citeste mai departe http://www.gandul.info/scoala/subiecte-expirate-gresite-incomplete.html?3934;845622