Agentiile de asigurare a calitatii în învatamânt critica refuzul ministrului educatiei de a aplica corect metodologia de organizare si de desfasurare a tezelor unice, prin asigurarea supravegherii la clasa cu profesori de la alte scoli. Ministerul Educatiei considera ca supravegherea poate fi facuta cu profesori care nu predau la aceeasi clasa. Agentia de Evauluare si Asigurare a Calitatii Educatiei în Învatamântul Preuniversitar (AEACE) considera ca scandalul tezelor unice din semestrul I se va repeta si în semestrul al II-lea. „Din discutiile purtate la ultima întâlnire cu inspectorii scolari generali, reprezentantii ministerului n-au gasit solutia optima pentru derularea tezelor cu subiect unic, în conditii de seriozitate si corectitudine. Varianta înlocuirii supraveghetorilor cu profesori de la alte scoli a cazut, fiind considerata prea costisitoare. Organizarea unui examen de admitere, cel putin la liceele foarte bune, se va discuta cândva, dar fara aplicabilitate în acest an”, se precizeaza în comunicatul AEACE. Perioada sustinerii tezelor cu subiec
t unic începe pe 6 mai, cu proba scrisa la limba si literatura materna, si, practic, pâna la acea data, când au mai ramas doar trei saptamâni, nu se va mai face nici o schimbare. „Este clar, asa cum am mai semnalat în nenumarate rânduri, ca aceste lucrari semestriale cu valoare de examen de admitere în liceu vor fi fraudate în egala masura ca si tezele din primul semestru. Notele vor fi umflate, iar efectele vor fi catastrofale pentru liceele de prestigiu. Ministrul educatiei nu a gasit bani ca sa aduca profesori din alte scoli pentru supraveghere si, în continuare, în unitatile de învatamânt din tara, în special din mediul rural, supravegherea elevilor se va face cu profesori de fizica la teza de matematica sau cu profesori de franceza la lucrarea de la româna”, ne-a declarat Gheorghe Radulescu, presedintele AEACE.citeste mai departehttp://www.gardianul.ro/2008/04/13/societate-c12/copiuta_unica_fraudele_de_la_teze_favorizate_de_ministerul_educatiei-s112344.html
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu