sâmbătă, 12 aprilie 2008

Mesajul despre subiectele propuse pentru BAC ,scris de o eleva nemultumita

"Sa o luam strategic si pe puncte. In primul rand, matematica. Sunt la mate info, si in 4 ani de liceu am facut fix 2 saptamani de geometrie in clasa a 10-a, si tot atunci, 2 ore de probabilitati. Trecand peste asta. Matricile sunt foarte usoare, la fel si polinoamele. Iau numai 10 la testele din aceste capitole si sunt totusi intr-un colegiu national bun, unde se iau note foarte greu (si nu vreau sa jignesc celalalte licee). Oricum, aceste subiecte la bac erau greu de facut din simplul motiv ca polinoamele erau amestecate cu sirurile si matricile cu trigonometria, pe care, din nou, nu s-a mai pus accent din clasa a 10-a. Sa fim seriosi, oricat ne-am fi pregatit noi in acesti 4 ani, nu o sa tinem minte tot. E vorba de Curba uitarii. Ca tot va dati mari psihologi. Cat despre derivate si limite, comparativ cu anul trecut cand aveai de aplicat o singura formula pentru a afla raspunsul corect, anul acesta trebuie sa scriem o rezolvare de jumatate de pagina. Sa nu mai vorbim de calculele cu cifre foarte mari care pur si simplu nu se dau la examene, pentru ca elevul, emotionat, are sanse foarte mari sa greseasca. Dar sa trecem peste. Pana si subiectul 1 e dificil. Am avut 3 profesori carora le-au dat raspunsuri diferite. Una dintre ele preda la Politehnica, un domn preda la liceul la care sunt eu in momentul de fata, si ultima a predat in acest liceu, si a fost stimata de generatii intregi de elevi. Toti sunt profesori foarte buni. Din nou, cum se poate asa ceva? Cum se poate ca unui professor sa ii ia 3 ore si jumatate rezolvarea subiectelor ? Asta avand experienta in domeniu de aproape 30 de ani. Dupa matematica, sa luam in considerarea limba si literatura romana. Vreau sa incep prin a spune ca e ingrozitor faptul ca cei de la mate info dau aceeasi proba ca si cei de la filologie. Noi avem 3 ore pe saptamana, ei au 6 ore. E incorect. Aia de la filologie nu mai fac fizica, chimie, biologie si matematica din clasa a 10-a. Nu spun sa scoatem romana, dar nici nu se poate sa dam acelasi examen. In rest nu prea am de ce sa ma plang, subiectul I e usurel, al doilea. Nu inteleg ce cauta Ileana Vulpescu printre persoanele citate. Dar trecand peste asta. Trebuie sa se tina cont ca la argumentul de tip ilustrativ se pot da exemple si din carti, si din filme. Sunt curioasa cum o sa verifice profesorul exemplul daca nu a vazut filmul sau daca printr-o minune nu a citit cartea. Ii da punctajul si merge la risc sau nu I-l da si afla mai incolo ca bietul candidat avea dreptate? Cat despre subiectul III, aici am cateva nelamuriri. Inteleg ca trebuie sa respectam cele 4 repere. Dar de ce anul acesta se axeaza pe inceput -final, pe personaje si pe tema, cand in anii trecuti se bazau pe argumentari. Sunt curioasa pentru ca am lucrat tot anul la argumentari facute de mine, nu copiate dintr-o carte, ci argumentari serioase si muncite, pentru ca acum sa mi se spuna ca in principiu sunt facute degeaba. Singurul lucru bun pe care l-ati facut a fost sa nu bagati umanismul. Dar sunt sigura ca o sa apara la oral, ca sa nu ma dezamageasca de tot. Continand, biologia. XI-XII. Si da, ma refer strict la materiile la care am ales sa dau eu bacul, nu vad de ce mi-as baga nasul unde nu-mi fierbe oala. La biologie mi se par usoare. Dar vreau sa mentionez ca eu dau la Medicina. Si invat de mai bine de 2 ani, asa ca s-ar putea sa nu fiu obiectiva in acest caz. Totusi, tin sa mentionez ca sunt intrebari care nu apar in cartea ceruta la Medicina in acest an. De exemplu: in intestinul subtire putrezesc: bla bla bla bla. Stiu si acest lucru, din simplul motiv ca am invatat din aproape toate manualele alternative. Dar nu mi se pare normal ca pentru bac elevul sa trebuiasca sa invete 5 manuale pe dinafara. SI asta e doar material de a 11-a. De ce ne-ati bagat, stimabililor, atata filosofie despre ecosisteme? N-aveti ce face? Poluare ? Biotop, bioceneza. Nu le-am facut din clasa a 8-a. Voi nu va dati seama ca asta e materie pentru cel de-al doilea semestru din clasa a 12-a ? Adica perioada in care mai nimeni nu mai e preocupat de ce se preda la scoala? Amuzant insa eseul despre contraceptie. Amuzant in sensul in care nu ne-a fost predat si in carte sunt fix 5 randuri. Ce stim noi ramane in stadiul ala, poate ar trebui sa explicam si cum functioneaza anticonceptionalele. Pe hormoni, nu, stimabililor ?Face ceva p-acolo. La genetica, din nou, in loc sa puneti accentual pe maladiile genetice care, cred eu, au mai mare importanta decat localizarea centromerului la cromozomi.Adica ceva total inutil. Mi se pare de tot rasul ca un absolvent de liceu de la un profil real sa nu stie cateva caracteristici ale sindromului Down. Trecand si peste asta. Mai dau bacul si la istorie eu. Aici tin sa mentionez ca e cea mai mare gluma dintre toate examenele. Pe langa faptul ca parca ati luat cartea si a-ti bagat-o in mixer, mai dam si acelasi examen ca cei de la filologie, care, din nou, au 3 sau 4 ore fata de cei de la real care au o singura ora. Oricum, domnilor, cum e posibil sa treceti de la Burebista la Xenopol si apoi la comunism, dupa care o luati cu institutiile medievale, iar comunismul, si apoi revolutia 1848 ? Voi nu aveti pic de simt istoric? Istoria se bazeaza pe cronologie. Nu va dati seama cat de dificil e sa retinem toate acele informatii doar dupa titlu ? Si sa mai facem si eseuri din ele. Sunteti inconstienti. In plus, reperele date de eseuri sunt foarte greu de urmarit, aproape imposibil, chiar si cu manualele in fata. Toate cele 7 manuale alternative, adica. Istoria e cea mai mare bataie de joc, dupa parerea mea. Si de dragul de a mai scrie putintel, o sa ma refer si la engleza scris, pentru ca desi dau la oral, ma distreaza sa rezolv exercitiile alea. In primul rand vreau sa mentionez ca fac engleza de 14 ani si ca nivelul meu este cu mult peste al colegilor mei de clasa, si nu o spun ca sa ma laud, ci pentru ca face obiectul discutiei. Unele dintre exercitiile cu completare a spatiilor libere nu numai ca au greseli, dar multe dintre ele sunt imposibil de rezolvat. Si totusi, am ajuns la multe olimpiade. Am si Cambridge-ul. Nu cred ca gresesc. Tinand cont ca in liceu avem o doamna profesoara, care desi foarte simpatica, habar n-are sa pronunte, cum ar trebui sa invat eu pronuntia, mai ales daca dau la oral? Acolo nu au aparut subiectele inca, dar sunt sigura ca o sa invetati cele mai stupide topicuri de discutat, despre care nu as avea ce sa spun nici in romana. Ca deh, a venit Bush pe aici, trebuie sa stie liceanul engleza babana sa vorbeasca despre inghetata si curcubee la Casa Alba. Si ca sa nu inchei cu materiile la care dau eu. Domne, unele din problemele de la chimie sunt in culegerea de admitere la Medicina si Farmacie. Asa ceva chiar nu se poate. Admiterea e admitere, bacul e bac. Inteleg ca vreti sa va alineati repejor cu ce se mai intampla prin Europa, si nu stiti daca sa mergeti pe modelul din Franta, unde doar 50% trec bacul, sau dupa cel din Belgia, unde toata lumea trece. Dar intelegeti si voi ca v-ati batut joc destul de generatia mea. Ati sucit toate materiile intre ele, astfel incat la fizica in clasa a 9-a faceam materie de a 12-a. V-ati batut joc destul cu faptul ca ati publicat subiectele cu mult mai tarziu fata de anul trecut. Nu puteti sa dati astfel de subiecte, majoritatea sunt inumane. Credeti ca o sa fiti mai bine vazuti de Uniunea Europeana daca 60% dintre elevi pica bacul ? Credeti ca toata lumea are cate 800 de roni sa dea la meditatii? Pentru ca daca facem calculul, atat iese. O bucata matematica = 50 de lei. Una bucata limba romana = 50 de lei. O bucata biologie = 50 de lei (poate sa fie inlocuita cu fizica pentru Politehnisti, sau chimia pentru Farmacisti. Eventual informatica pentru cei care dau la Cybernetica.) O bucata chimie = 50 de lei (Poate sa fie inlocuita cu cealalta materie de profil pentru admiterea respectivilor elevi.) Pentru cei care dau la Arhitectura, neaparat 100 roni sedinta. Daca au noroc nu vor fi in grupe de cate 10. Nu va mai plangeti de salarii ca e bataie de joc. Sunt medici si ingineri care au salariile mai mici si merg zilnic la munca, nu au zile libere si 16 ore pe saptamana. In concluzie, examenul trebuie sa fie asa cum a fost intotdeauna. Pentru 5-6 trebuie sa fie usor. Daca vrea elevul 8, sa puna mana mai des pe carti. Si daca vreo 10, sa le manance.
Cu lipsa de stima, eleva nemultumita"

Niciun comentariu: