miercuri, 23 aprilie 2008

Rata abandonului şcolar s-a triplat în 2007 faţă de 2000

Rata abandonului şcolar s-a triplat în 2007 faţă de 2000, iar peste 70.000 de copii sunt nevoiţi, în prezent, să muncească în loc să înveţe, arată un studiu realizat de organizaţia neguvernamentală "Salvaţi Copiii".
Muncile în care sunt implicaţi copiii îi transformă într-o categorie socială extrem de vulnerabilă, subliniază reprezentanţii "Salvaţi Copiii". Ei sunt obligaţi, pentru a supravieţui, să cerşească, să distribuie droguri, să spele parbrize sau să întreţină relaţii sexuale şi riscă zilnic să fie abuzaţi fizic şi psihic.O treime dintre copiii obligaţi să muncească sunt analfabeţi, 40% au un nivel redus al abilităţilor de scris şi citit, iar unul din cinci astfel de copii nu a fost niciodată la şcoală. Opt din zece copii care nu merg la şcoală sunt romi.Până la 15 mai, salariaţii pot direcţiona 2% din impozitul pe venit pentru asigurarea educaţiei grupurilor defavorizate prin campania "Ajută-i să înveţe şi altceva!". Anul trecut, prin această campanie s-au strâns peste 60.000 euro, care au ajutat peste 300 dintre copiii obligaţi la muncă pe stradă să meargă la şcoală.
Sursa: NewsInFoto: sxc.hu
Pe aceeaşi temă:
Elevii unui liceu din Zalău au primit aprobarea profesorilor pentru a fuma în curtea şcolii (Marţi 22 aprilie 2008)
Un elev de 16 ani a fost bătut de mai mulţi bărbaţi, în curtea şcolii (Joi 17 aprilie 2008)
Argeş: Un copil a fost grav rănit în curtea şcolii (Duminică 13 aprilie 2008)
Sclavagism cu minori - Firme ieşene cercetate penal pentru exploatarea copiilor (Miercuri 23 aprilie 2008)
Studiu: 5.000 de copii au fost abuzaţi sau neglijaţi în prima parte a anului 2007 (Joi 14 februarie 2008)
Studiu "Salvaţi copiii": 3.500 de copii au fost bătuţi de adulţi în 2007 (Sâmbătă 10 noiembrie 2007)
Comentariile cititorilorION: Saracia a deschis o prapastie sociala care tot se adinceste.SARACII DEVIN DIN CE IN CE MAI MULTI SI SI BOGATII MAI BOGATI SI INDIFERENTI DE SOARTA NATIUNII. O SA CONDUCEM AZI MAINE LISTA DE... [Comentarii integrale]

Niciun comentariu: